Bu çalışmanın amacı, sinemanın seyirci üzerindeki etkisinin Kantgil anlamda genel olarak estetik
deneyime, özel olarak ise aşırı bir estetik deneyim türü olan "yüce" etkisine yol açıp
açmadığına ilişkin bir tartışma geliştirmektir. Çalışmada sinemasal yüceye ilişkin arayış, sadece
klasik Hollywood anlatısı özelliklerine sahip ticari film alanıyla sınırlıdır. Macera sinemasının bir
alt türü olarak değerlendirilen "felaket filmleri"ne örnek olarak, sınıflandırıldığı türün ve alt
türün tüm özelliklerini taşıdığını ileri sürebileceğimiz bir film örneğinden; Yarından Sonra
(Ronald Emmerich, 2004) hareketle sinema salonunda gerçekleşen seyirci deneyimiyle yüce
deneyimi arasındaki ilişkinin varlığı ve niteliği sorgulanacaktır.
The aim of this work is to seek the tracks of cinematic sublime (in Kantian sense) in the case of
commercial films with classical Hollywood narration as the productions of entertainment
business, and particularly catastrophic films as a sub-genre of adventure films. I will try to find
out whether there are any resemblances between two experiences; experience of audience in
film theatres and the experience of sublime
sublime Kantian aesthetics catastrophic film experience audience
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar, Bölgesel Çalışmalar, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 9 (2) Sayı: 18 |