Suriyeli sığınmacıların sağlık hizmetlerine ulaşma, teşhis, tedavi ve tedavi sonrası süreçlerde yaşadıkları sorunlar üzerine bazı çalışmalar alan yazında yer almıştır. Ancak bu çalışmanın amacı sağlık personelinin imajlarını Suriyeli kadın sığınmacıların görüşleri doğrultusunda tanımlamaktır. Bu özelliği bakımından diğer çalışmalardan farklılaştığı ifade edilebilir. Bu amaca yönelik Konya’da yaşayan 18 Suriyeli sığınmacı kadınla nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; Konya’daki çeşitli hastanelerde çalışan sağlık personellerinin imajı davranışsal ve mesleki açıdan değerlendirilmiştir. Buna göre sağlık personelinin davranışları olumlu algılanmakla birlikte, hastaların sorularını yanıtlamaları, şikayetleri dinleme bakımından daha çok süre tanımaları, sığınmacıların yaşadıkları duygusal durumlarını ön planda tutmaları, daha kibar ve saygılı bir iletişim dili kullanmaları gerektikleri ifade edilebilir. Sağlık personelinin işinde bilgili, deneyimli, titiz davrandıkları, ancak bazı katılımcılara göre teşhis ve tedavinin tam olarak yapılamadığı, bu sebeple de verilen ilaçların etkili olmadığı ve tedavi sürecinin de uzadığı ifade edilmiştir. Bu açıdan sağlık personelinin mesleki imajı davranışsal imajına göre daha olumlu görüldüğü değerlendirilmiştir. Bu durumun kaynağı olarak Suriyeli sığınmacıların yeteri kadar Türkçe bilmemelerinden dolayı oluşan iletişim sorunu olduğu değerlendirilmiştir.
Sağlık İletişimi Sağlık Personeli İmajı suriyeli sığınmacılar suriyeli kadınlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 3 |