Bilginin yayılmasında ve küreselleşmesinde öncü olan yeni medya araçlarının bir dezavantajı
ise yalan haberlerin ‘fake news’ yayılmasına ortam hazırlamasıdır. Halkla ilişkiler uygulayıcıları
açısından bakıldığında internetin ve sosyal medyanın hedef kitleler ile iletişim kurmada ve bu
ilişkileri geliştirmede sağladığı faydaların yayında yalan haberlerin yayılması sürecinde de
kurumlara ciddi zararlar verdiği noktasında sayısız örnek mevcuttur. Peki, bireyler gerçek ile
yalan haberi nasıl ayırt etmektedir? Bir içeriğe ya da habere güven duymalarını etkileyen
faktörler nelerdir? Bireylerin sosyal medya içerik paylaşma motivasyonları nedir? Bu gibi
sorulara yanıt aranılan bu araştırmada elde edilen veriler ile halkla ilişkiler uygulayıcılarına,
markalara ve literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Elde edilen veriler ile bireylerin
algılarına yönelik bir fikir elde edilmesi araştırmanın genel amacıdır.
Post-Trust Gerçek Ötesi Halkla İlişkiler ve Yeni Medya Halkla İlişkiler Uygulamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 4 |