Çalışmada günümüz Türk medyasının siyasal ve ekonomik düzlemde sahiplik yapısının ortaya konulması amaçlanırken, holdinglerin yönettiği günümüz medyasının siyasal iktidarla olan ekonomik ilişkileri göz önünde bulundurulduğunda, bu ilişkiler yumağının gazetelerin yayın politikalarına yansıyıp yansımadığı sorusunun yanıtı aranmaktadır. Bu kapsamda çalışmada gazetelerde yer alan seçim mitingleri haber oranlarının medyanın siyasal iktidarla olan konumuyla doğrudan ilişkili olduğu varsayımının desteklenmesi hedeflenmektedir. Bu doğrultuda AKP’nin iktidara geldiği 2002 Genel Seçimlerinin başlangıç noktası olarak seçildiği çalışmada 2007, 2011, 2015 ve 2017 Genel Seçimlerinde siyasi liderlerin miting konuşmalarının ne kadarının gazetelerde haber olarak yer aldığı belirlenmektedir. Çalışma sahiplik yapısının yanı sıra, siyasal düşünceler açısından farklılık arz eden Hürriyet, Sabah, Cumhuriyet, Zaman ve Yenişafak gazetelerinin birinci sayfalarının yanı sıra, politika sayfaları üzerinden içerik analizi yöntemiyle yürütülmektedir. Çalışmada genel seçimlere bir ay kala siyasal partilerin gerçekleştirdiği seçim mitinglerini içeren haberler, içerik analizi yöntemiyle dönemsel olarak niceliksel açıdan incelenmektedir.
In this study, it is aimed to reveal the ownership structure of contemporary Turkish media in the political and economic level. Considering the economic relations of the current media run by the holding companies with the political power, it is sought to answer the question of whether these relations are reflected in the publishing policies of the newspapers. In this context, it is aimed to support the assumption that the news rates of the election rallies in the newspapers are directly related to the position of the media with political power. In this respect the study, which was chosen as the starting point of the 2002 General Elections, in which the AKP came to goverment, determined how much of the political leaders rallies in the 2007, 2011, 2015 and 2017 General Elections took place in the newspapers. The study is carried out with the content analysis method on the first pages and policy pages of Hürriyet, Sabah, Cumhuriyet, Zaman and Yenişafak newspapers. In this study, news that includes election rallies held by political parties one month before the general elections are analyzed periodically through content analysis method.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 1 |