Günümüzün pazarlama dünyasında marka ve hizmetler kendilerini rakiplerinden ayrıştırmak, hatırlanmak ve inandırıcılığını kanıtlamak amacıyla reklam çalışmalarında çeşitli yollara başvurmaktadırlar. Kendilerini rakiplerinden farklı kılmak için marka ve hizmetlerin kullandıkları yöntemlerden bir diğeri de reklamlarda mizah unsuruna ve komedyenlere yer vermektir. Burada amaç tüketicinin dikkatini çekmek ve markanın tüketicinin zihninde yer etmesini sağlamaktadır. Bu durumu en yaygın olarak kullanan sektörlerden biri de finans/bankacılık sektörüdür. Bu çalışmada televizyon reklamlarında mizah unsuru ve komedyen kullanımının bankacılık sektöründeki yansımaları incelenmektedir. Çalışma kapsamında reklam, televizyon reklamcılığı ve reklamda mizah konuları hakkında ilgili literatür taranmıştır. Finans sektörüne ait “Türkiye İş Bankası 92 Yaşında” reklam filmi tema analizi yöntemi ile incelenmekte ve bu reklam filminde mizah unsuru ve komedyen kullanımı ile bankanın hangi özelliklerini vurgu yapıldığına bakılmaktadır.
In today's marketing world, brands and services use various ways in advertising to distinguish themselves from their competitors, to be remembered and to prove their credibility. Another method used by brands and services to distinguish themselves from competitors is to include humor and comedians in advertisements. Here, the aim is to attract the attention of the consumer and ensure that the brand was in the mind of the consumer. One of the sectors that use this situation most commonly is the finance/banking sector. In this study, the effects of humor and use of comedian in television commercials in the banking sector are examined. Within the scope of the study, related literature has been searched about advertisement, television advertising and humor in advertising. The financial sector of "Business Bank of Turkey 92 years old" advertising films are examined with theme analysis and examined. In the commercial film, which the features of the bank are emphasized with the use of humor and comedian.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 1 |