IKEA firması pek çok yerde kapitalizmin önemli bir ikonu olarak tasvir edilir. Bu çalışmada firmanın önemli reklamlarından biri olarak kabul edilen "lamba" isimli televizyon reklamı incelenmiş, IKEA 'nın gerçekten gereksiz tüketimi körükleyip kôrüklemediği, bunu yaparken de hangi öğrenme kuramından yararlandığı açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Öncelikle reklam filminin çekim senaryosu çıkartılarak detaylı olarak incelenmiştir. Geliştirilen hipotezlerin test edilmesi için örnek olay yönteminin yanı sıra semiolojinin bazı kavramlarından da yararlanılmıştır. IKEA markasının gereksiz tüketimi kôruklemediği sonucuna ulaşılırken, "lamba'' reklamında uyarı-tepki öğrenme kuramından yararlanıldığı belirlenmiştir.
IKEA is deseribed as one ofthe most important icons of capitalism in manyareas. In this study, IKEA 's "lamp " commercial is analyzed••and tried to identify if IKEA is encouraging unnecessary consumption or not. Also, study aims to clarify the learning theory that is used in the commercial. In order to test the hypothesis, case study method and some concepts ofsemiology are used. lt is clarified that the IKEA is not encouraging unnecessary consumption and operant conditioning learning theory is used in the "lamp" commercial
IKEA Consumption Operant Conditioning Learning Theory Semiology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 1 |