BibTex RIS Kaynak Göster

THE STRENGT OF THE PUBLle RELATIONS AS A TOOL OF BRANDING

Yıl 2005, Cilt: 21 Sayı: 1, 115 - 129, 01.01.2005

Öz

The strength of the public relations in creating the brands isn 't given enough attention like the other marketing disciplines and advertising, but it becomes impossible to find distinctive differences between similar products with the developing technology. Besides, consumers begin to get more conscious and suspicious. Today consumers prefer the brands that support their view of life with the brand traits, such as values, visions and activities. The firms that pay attention to the ethical values, protect the environment and struggle truly for a better world, will become the owner of the brands that the consumer prefer. Today, in brand management, public relations specialists use a more target oriented and interactive communication for meeting the needs oftheir constifuents. Consumers will reward the firms that create dialogue and agreement in the frame ofrespect and trust for the business. In this study the rising value of the public relations in creating brands will be examined from the point view of pharmaceutical industry. What the others say about the brand is more important than what the brands talk about themselves.

Kaynakça

  • Aaker, D. (1996). Building Strong Brand., ABD: The Free Press.
  • Haywood, R. (1998). Public Relationsfor Marketing Professionals, ingiltere: MacMilIan Press.
  • Joachimsthaler, E. ve Aaker, A.D. (1992). Harvard Business Review on Brand Management. USA: Harward Business Review.
  • Kapferer, NJ. (1992). Strategic Brand Management, USA: The Free Press.
  • Kotler, P. (1997). Marketing Management, USA: Prentice Hall Ine.
  • Nilson, H, T. (1998). Competitive Branding, USA: John Wiley & Sons Press.
  • Mucuk, i. (2001) Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitapevi. Pringle, H. ve Thompson, M. (2000). Marka Ruhu Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak. Çeviren: Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat. İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • ORSA Danışmanlık(2003). Kurumsal Markalaşma, ORSA E-newsletter, http://orsa.com.tr
  • Ries, A. (1998). The 22 Immutable Laws ofBranding. USA: Harper Business Press.
  • Ries, A., ve Ries, L. (2002). The Fal! OfAdvertisement The Rise ofPR, USA: Harper Business Press.
  • Tellus, G. J. (1988). Advertising Exposure, Loyalty and Brand Purchase: A Two Stage Model OfChoice. Journal ofMarketing Research, 25:134-145.
  • Tek, Ö. B. (1990). Pazarlama: İlkeleri ve Uygulamala. İzmir: Askı Kitapevi. Tenekecio

MARKA YAPıLANDıRMA ARACı OLARAK HALKLA iLişKİLERiN GÜCÜ

Yıl 2005, Cilt: 21 Sayı: 1, 115 - 129, 01.01.2005

Öz

Halkla ilişkilerin marka yaratmaktaki gücü diğer pazarlama disiplinleri ve reklam gibi dikkat çekici bulunmamıştır. Ama gelişen teknolojiyle birlikte ürünler arasında pek de belirgin farklar kalmamıştır. Buna paralelolarak. Tüketiciler daha bilinçli ve daha fazla sorgulayan konumdadır. Bu günün tüketicileri değerleri, vizyonu ve yaptıklarıyla kendi hayat görüşlerini destekleyen markaları tercih etmekteler. Etik değerlere önem veren, çevreyi koruyan, daha iyi bir dünya için içtenlikle çabalayan firmalar, ancak tüketicilerin tercih ettiği markaların sahipleri olacaktır. Bu gün halkla ilişkiler uzmanları marka yönetiminde kendi seçmenlerinin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için daha hedefe yönelik, interaktifbir iletişimi kullanmalıdır. Tüketiciler bu gün ticaretin uygulanmasında temelolan saygı ve güven çerçevesinde diyalog ve fikir birliği yaratan firmaları ödüllendirecektir. Bu çalışmada halkla ilişkilerin marka yaratmadaki yükselen değeri özellikle İlaç Endüstrisi açısından incelenecektir. Markaların hakkında başkalarının ne söylediği, onların kendileri hakkında sôylediklerinden, çok daha etkilidir..

Kaynakça

  • Aaker, D. (1996). Building Strong Brand., ABD: The Free Press.
  • Haywood, R. (1998). Public Relationsfor Marketing Professionals, ingiltere: MacMilIan Press.
  • Joachimsthaler, E. ve Aaker, A.D. (1992). Harvard Business Review on Brand Management. USA: Harward Business Review.
  • Kapferer, NJ. (1992). Strategic Brand Management, USA: The Free Press.
  • Kotler, P. (1997). Marketing Management, USA: Prentice Hall Ine.
  • Nilson, H, T. (1998). Competitive Branding, USA: John Wiley & Sons Press.
  • Mucuk, i. (2001) Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitapevi. Pringle, H. ve Thompson, M. (2000). Marka Ruhu Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak. Çeviren: Zeynep Yelçe ve Canan Feyyat. İstanbul: Scala Yayıncılık.
  • ORSA Danışmanlık(2003). Kurumsal Markalaşma, ORSA E-newsletter, http://orsa.com.tr
  • Ries, A. (1998). The 22 Immutable Laws ofBranding. USA: Harper Business Press.
  • Ries, A., ve Ries, L. (2002). The Fal! OfAdvertisement The Rise ofPR, USA: Harper Business Press.
  • Tellus, G. J. (1988). Advertising Exposure, Loyalty and Brand Purchase: A Two Stage Model OfChoice. Journal ofMarketing Research, 25:134-145.
  • Tek, Ö. B. (1990). Pazarlama: İlkeleri ve Uygulamala. İzmir: Askı Kitapevi. Tenekecio
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İdil Karademirlidağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karademirlidağ, İ. (2005). MARKA YAPıLANDıRMA ARACı OLARAK HALKLA iLişKİLERiN GÜCÜ. Kurgu, 21(1), 115-129.