BibTex RIS Kaynak Göster

HALKLA İLİŞKİLERDE ETKİNLİK ÖLÇÜMLEMESİ

Yıl 2002, Cilt: 19 Sayı: 1, 178 - 189, 01.01.2002

Öz

Bir yönetim fonksiyonu olarak ele alınan halkla ilişkilere, günümüzde stratejik bir şekilde yaklaşılmaktadır. Halkla ilişkileri, yönetim faaliyetlerinden, sorunlarından ve fırsatlarından ayrı, sadece basınla iyi ilişkiler kuran ve duyururndan sorumlu olan çabalar bütünü olarak düşünmenin yanlışlığı fazlasıyla kabul görmüştür. Halkla ilişkiler, aslında yönetimin tüm amaçlarında yer alan çabaları kapsayan bir yönetim fonksiyonudur. Halkla ilişkilerin bir yönetim fonksiyonu olarak kabulünden sonra da halkla ilişkiler çabaları sonuç-yönlenmeci bir yaklaşım içerisinde planlanmaya ve değerlendirilmeye başlanmıştır. Yönetim işlevlerinde ulaşılan sonuçlara verilen önernin ve gerekliliğin artmasıyla, halkla ilişkiler çabalarının da istenilen sonuçlara ulaşıp ulaşmadığının bilinmesi gerekmektedir. Bu çalışma, halkla ilişkiler etkinlik ölçümlemesini gerektiren nedenleri ve değişen bakış açısını ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Baskin, O. & Aronoff, C. (1988). Public relations. (2nd Edition). USA: Wm. C. Brown.
  • Bemay, E. L. (1970). Public relations. (5th Edition). USA: University of Oklahoma Press.
  • Caywood, C. L. (1997). The handbook ofstrategic public relations and integrated communications. USA: McGraw-Hill.
  • Cutlip, S. M., Center, A H. & Broom, G. M. (1985). Effective public relations. (6th Edition). USA: Prentice HalL.
  • Çakmak, V. (1999). Ölçümleyemiyorsanız, o işi yapmayın. Reklam, halkla ilişkiler ve ötesi. Ankara: MediaCat.
  • Gray, R. (1998, December). Does PR measure up. Marketing
  • Hon, L. (1998). Demonstrating effectiveness in public relations: Goals, objectives and evaiuation. Journal ofPublic Relations Research.lQ.
  • Lavidge, R. 1. & Steiner, G. A. (1969). A model for predictive measurements of advertising effectiveness. Measuring advertising effectiveness. 1. J. Wheatley (Ed.). USA: R. D. Irwing, Ine
  • Marketing Türkiye (1997, Aralık). Ancak ölçülebilen şeyler gelişebilir.
  • Mathews, W. (2000, February-March). The heresy ofmedia measurement. Communication- World, 11, 3.
  • Pieczka, M. (2000). Objectives and evaIuation in public relations work: What do they tell us about expertise and professionalism. Journal ofPublic Relations Research, 12,3.
  • Pritchitt, J. (1998). Halkla ilişkilerde değerleme: Profesyonel sorumluluk. A. Ünver (Çev.). İstanbul: Rota.
  • PRSA (2000). Public relations: an overview from the prsa foundation monography series. [Online] Available: http://www.tampa.prsa.org.lprlOl.html.
  • Shinkle, D. (1994, Fall). PR measurement is the answer. Public Relations Quarterly, 39, 3.
  • Wilcox, D. L., Ault, P. H. & Agee, W. K. (1992). Public relations strategies and tactics. (3rd Edition). USA: HarperCollins

HALKLA İLİŞKİLERDE ETKİNLİK ÖLÇÜMLEMESİ

Yıl 2002, Cilt: 19 Sayı: 1, 178 - 189, 01.01.2002

Öz

Kaynakça

  • Baskin, O. & Aronoff, C. (1988). Public relations. (2nd Edition). USA: Wm. C. Brown.
  • Bemay, E. L. (1970). Public relations. (5th Edition). USA: University of Oklahoma Press.
  • Caywood, C. L. (1997). The handbook ofstrategic public relations and integrated communications. USA: McGraw-Hill.
  • Cutlip, S. M., Center, A H. & Broom, G. M. (1985). Effective public relations. (6th Edition). USA: Prentice HalL.
  • Çakmak, V. (1999). Ölçümleyemiyorsanız, o işi yapmayın. Reklam, halkla ilişkiler ve ötesi. Ankara: MediaCat.
  • Gray, R. (1998, December). Does PR measure up. Marketing
  • Hon, L. (1998). Demonstrating effectiveness in public relations: Goals, objectives and evaiuation. Journal ofPublic Relations Research.lQ.
  • Lavidge, R. 1. & Steiner, G. A. (1969). A model for predictive measurements of advertising effectiveness. Measuring advertising effectiveness. 1. J. Wheatley (Ed.). USA: R. D. Irwing, Ine
  • Marketing Türkiye (1997, Aralık). Ancak ölçülebilen şeyler gelişebilir.
  • Mathews, W. (2000, February-March). The heresy ofmedia measurement. Communication- World, 11, 3.
  • Pieczka, M. (2000). Objectives and evaIuation in public relations work: What do they tell us about expertise and professionalism. Journal ofPublic Relations Research, 12,3.
  • Pritchitt, J. (1998). Halkla ilişkilerde değerleme: Profesyonel sorumluluk. A. Ünver (Çev.). İstanbul: Rota.
  • PRSA (2000). Public relations: an overview from the prsa foundation monography series. [Online] Available: http://www.tampa.prsa.org.lprlOl.html.
  • Shinkle, D. (1994, Fall). PR measurement is the answer. Public Relations Quarterly, 39, 3.
  • Wilcox, D. L., Ault, P. H. & Agee, W. K. (1992). Public relations strategies and tactics. (3rd Edition). USA: HarperCollins
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Filiz Otay Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Otay Demir, F. (2002). HALKLA İLİŞKİLERDE ETKİNLİK ÖLÇÜMLEMESİ. Kurgu, 19(1), 178-189.