BibTex RIS Kaynak Göster

TOPLUMU YANSlTAN BİR ÖGE OLARAK YILDIZ OLGUSUNA GENEL BİR BAKıŞ

Yıl 2000, Cilt: 17 Sayı: 1, 52 - 69, 01.01.2000

Öz

Yıldız, toplumsal bir olgu olarak ortaya çıkmaktadır. Toplumun yaşadığı değişim, toplumun çelişkileri ve beklentileri dönemin yıldızları ile bütünleşir. Başka deyişle yıldız, toplumun özelliklerini yansıtan bir olgudur. Bir toplumda yıldızdan söz edebilmek için kimi koşulların sağlanmış olması gerekmektedir. Popüler kültür, tüketim toplumu ve kitle iletişim araçları yıldızın varlığından söz edilebilmesi için gerekli yapılardır. Zira, yıldız sistemi endüstriyel bir içeriğe sahiptir. Bu çalışmada kitle iletişim araçlarıyla varlığım sağlayan ve pekiştiren bir yıldız olgusu ele alınacaktır. Bu yapılırken yıldızın varlık gösterebileceği toplumsal yapının özellikleri, yıldızın izleyici ile bağlantısının boyutları, yıldızın nitelikleri incelenecektir. Tüm bunlar örnekler verilerek de açıklanmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Alberoni, F. (1979). The Powerless 'Elit': Theory and sociological research on the phenomenon ofthe stars. In D. McQuail. (Ed.), Sociology ofMass Communication. England: Penguin.
  • Batrnaz, V. (1981). Popüler kültür üzerine değişik kuramsal yaklaşımlar. İletisim, Ankara: AİTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu Yay.
  • Büker, S. ve Uluyağcı, C. (1993). Yeşilçam'da bir sultan. İstanbul: Afa.
  • Brewer's Cinema Dictionary (1995). s. 528
  • DeFleur, M., L. & Dennis, E. E. (1985). Understanding mass communication. USA: Houghton Mifflin.
  • Dyer, R. (1986). Stars. London: BFI.
  • ---------- (1991). Charisma. In C. Gledhill (Ed.), Stardom- industry of desire. London-New York: Routledge.
  • Freud, S. (1981). Psikanaliz üzerine. A. A. Öneş (Çev.). İstanbul: Say
  • Huizinga, J. (1995). Homo Ludens-Oyunun toplumsal işlevi üzerine bir deneme. M. A. Kılıçbay (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. Hürriyet-Pazar. 27 Temmuz 1997. s. 3
  • Jarvie, i. C. (1970). Towards a sociology ofthe cinema-a comparative essay on the structure and fiınctioning of a major entertainment ındustry. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Jeanniere, A. (1994). Modernite nedir? Modernite versus postmodernite. N. Tutal-Küçük (Çev.). M. Küçük (Der.). Ankara: Vadi
  • Kapferer, J. N. (1992). Dünyanın en eski medyası-dedikodu ve söylenti. İstanbul: İletişim.
  • Köker, L. (1995). Modernleşme, Kemalizm ve demokrasi. İstanbul: İletişim. Milliyet-Gazete Pazar. 27 Temmuz 1997. s. 5
  • Navaro, L. (1996). Tapınağın öbür yüzü-Kadınlar ve erkekler üzerine. İstanbul: Varlık.
  • Perkins, T. (1991). The politics of 'Jane Fonda'. In C. Gledhill (Ed.), Stardomindustry of desire. London-New York: Routledge.
  • Poole, R. (1993). Ahlak ve modernlik. M. Küçük (Çev.). İstanbul: Ayrıntı
  • SeguelaJ, (1991). Hollywood daha beyaz yıkar. İ. Yerguz (Çev.). İstanbul: Afa Yeniyüzyıl-Cafe Pazar. 27 Temmuz 1997. s.9
  • Wilcox, D., Ault, L., Agee, P. H. & Warren, K. (1992). Public relations-strategies and tactics. New York: Harper Collins.

TOPLUMU YANSlTAN BİR ÖGE OLARAK YILDIZ OLGUSUNA GENEL BİR BAKıŞ

Yıl 2000, Cilt: 17 Sayı: 1, 52 - 69, 01.01.2000

Öz

Kaynakça

  • Alberoni, F. (1979). The Powerless 'Elit': Theory and sociological research on the phenomenon ofthe stars. In D. McQuail. (Ed.), Sociology ofMass Communication. England: Penguin.
  • Batrnaz, V. (1981). Popüler kültür üzerine değişik kuramsal yaklaşımlar. İletisim, Ankara: AİTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu Yay.
  • Büker, S. ve Uluyağcı, C. (1993). Yeşilçam'da bir sultan. İstanbul: Afa.
  • Brewer's Cinema Dictionary (1995). s. 528
  • DeFleur, M., L. & Dennis, E. E. (1985). Understanding mass communication. USA: Houghton Mifflin.
  • Dyer, R. (1986). Stars. London: BFI.
  • ---------- (1991). Charisma. In C. Gledhill (Ed.), Stardom- industry of desire. London-New York: Routledge.
  • Freud, S. (1981). Psikanaliz üzerine. A. A. Öneş (Çev.). İstanbul: Say
  • Huizinga, J. (1995). Homo Ludens-Oyunun toplumsal işlevi üzerine bir deneme. M. A. Kılıçbay (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. Hürriyet-Pazar. 27 Temmuz 1997. s. 3
  • Jarvie, i. C. (1970). Towards a sociology ofthe cinema-a comparative essay on the structure and fiınctioning of a major entertainment ındustry. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Jeanniere, A. (1994). Modernite nedir? Modernite versus postmodernite. N. Tutal-Küçük (Çev.). M. Küçük (Der.). Ankara: Vadi
  • Kapferer, J. N. (1992). Dünyanın en eski medyası-dedikodu ve söylenti. İstanbul: İletişim.
  • Köker, L. (1995). Modernleşme, Kemalizm ve demokrasi. İstanbul: İletişim. Milliyet-Gazete Pazar. 27 Temmuz 1997. s. 5
  • Navaro, L. (1996). Tapınağın öbür yüzü-Kadınlar ve erkekler üzerine. İstanbul: Varlık.
  • Perkins, T. (1991). The politics of 'Jane Fonda'. In C. Gledhill (Ed.), Stardomindustry of desire. London-New York: Routledge.
  • Poole, R. (1993). Ahlak ve modernlik. M. Küçük (Çev.). İstanbul: Ayrıntı
  • SeguelaJ, (1991). Hollywood daha beyaz yıkar. İ. Yerguz (Çev.). İstanbul: Afa Yeniyüzyıl-Cafe Pazar. 27 Temmuz 1997. s.9
  • Wilcox, D., Ault, L., Agee, P. H. & Warren, K. (1992). Public relations-strategies and tactics. New York: Harper Collins.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

N. Aysun Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yüksel, N. A. (2000). TOPLUMU YANSlTAN BİR ÖGE OLARAK YILDIZ OLGUSUNA GENEL BİR BAKıŞ. Kurgu, 17(1), 52-69.