Bu çalışmada, kadın dergilerinde birbiriyle çelişen söylemlerin, ticari, ataerkil ve feminizm gibi, nasıl iç içe geçtiği ve günümüz 'modem' kadın imgesini oluşturduğu incelenecektir. Popüler kültür metinlerinde etkileşim içinde olan bu söylemler geleneksel pasif kadın imgesini saf dışı bırakarak, özel ve kamusal alanda var olan aktif, özgür, özne ve 'kültürü' üreten konumdaki kadın imgesinin temsiliyetini mümkün kılar. Birmingham Kültürel Çalışmalar kuramlarının toplumsal cinsiyet ve medya çalışmaları temel alınarak iki kadın dergisi, Kim ve Kadınca, incelenecektir. 1995 sayılarını kapsayan içerik analizi, bu dergilerin geleneksel ataerkil görüşlere meydan okuduğunu, feminizmin popülerleşmesinde karmaşık, bazen çelişen, bazen yapıcı ve üretken yollar sağladığını ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 17 Sayı: 1 |