BibTex RIS Kaynak Göster

AYNA YAPI: 8 112 ve Tango Dansı

Yıl 1999, Cilt: 16 Sayı: 1, 1 - 5, 01.01.1999

Öz

8 1/2 ve Tango Dansı'nı "ayna yapı" açısından irdeleyen yazı, filmler arasındaki ayrımı ortaya çıkartmayı amaçlıyor. 8 1/2 izlediğimiz filmin çekimi üzerine, Tango Dansı ise izlediğimiz filmin yaratım süreci üzerine. Yönetmenin aracını ve kendini sorguladığı bu filmleri, film dilinin üst dili olarak nitelendirebiliriz. Üst dili yaratan kadın yönetmen, yönetmen olarak kendisini filmine bir aracı oyuncu kullanmadan yansıtıyor. Kendi filminde oyuncu olarak yer alıyor. Sally Potter sıradan bir oyuncu değil kuşkusuz. Filmde çekeceği filmi tasarlayan bir yönetmeni oynuyor. Bu durum filmin ayna yapısını, 8 1I2'dan değişik bir biçimde yorumlamamıza yol açıyor.

Kaynakça

  • Metz, C. (1974). Film Language: A Semiotics of Cinema, çev: M. Taylor. New York: Oxford University Press.

AYNA YAPI: 8 112 ve Tango Dansı

Yıl 1999, Cilt: 16 Sayı: 1, 1 - 5, 01.01.1999

Öz

Kaynakça

  • Metz, C. (1974). Film Language: A Semiotics of Cinema, çev: M. Taylor. New York: Oxford University Press.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Seçil Büker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Büker, S. (1999). AYNA YAPI: 8 112 ve Tango Dansı. Kurgu, 16(1), 1-5.