BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖGRETİMİN TASARIMLANMASINDA ÖGRENME BAGLAMl

Yıl 1999, Cilt: 16 Sayı: 1, 232 - 242, 01.01.1999

Öz

Öğrenme kuramları öğrenmenin nasılortaya çıktığını ve öğretilecek içeriğin nasıl düzenlenmesi gerektiğini farklı şekillerde açıklamaktadır. Bazı kurarnlar öğrenmenin oluşabilmesi için dış çevrenin düzenlenmesi gerektiğini ileri sürmüş ve önceden belirlenmiş bir içeriğin öğrencilere aktarılmasını savunmuştur. Başka kurarnlar da öğrenciyi merkez alarak, öğrenmenin içsel bir süreç olduğunu belirtmiştir. Örneğin yapıcı kuram, öğrencinin kendisi dışında hazırlanan bir bilgiden çok, farklı bilgiler arasından kendi özelliklerine göre yapılandıracağı bilgiyi öğrendiğini ileri sürmektedir. Yapılan araştırmalar, öğrencilerin belirli özelliklerinden uyarlanarak bireyselleştirilen içeriğin, başka stratejilere göre daha etkili olduğunu belirtmektedir. İçerik, öğrencilerin yaşantılarıyla ilişkilendirilebildiği oranda daha anlam kazanmaktadır. Yine literatür, öğrencilerin kendi yaşantılarından örnekler taşıyan içeriğin onları daha fazla güdülediğini ve yeni öğrenilen bilginin daha kalıcı olduğunu açıklamaktadır. Bu çalışmada, bilgisayar destekli öğretimi etkili kılacak şekilde öğrenme içeriğinin nasıl düzenlenmesi gerektiği tartışılmaktadır. İlgili literatür taranarak, kuramların öğrenme içeriğinin düzenlenmesini nasıl ele aldığı incelenmiş, ardından araştırma bulgularına dayalı olarak bilgisayar destekli öğretirnde öğrenme bağlamına ilişkin yönlendirici ilkeler ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Gagne, R. & L. Brings (1985). Principles of Instructional Design. 4th ed. New York: CBS College.
  • Glover, J.A., RR Ronning & RH. Bruning (1990). Cognitive Psychology for Teachers. NewYork: Macmillan Publishing Company.
  • Newby, T.J., D.A. Stepich, J.D. Lehman & J.D. Russell (1996). Instructional Technology for Teaching and Learning. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
  • Spiro, RJ., R.L. Coulson, P.J. Feltovich & D.K. Anderson (1988). Cognitive flexibility theory: Advenced knowledge acquisition in ill-struetured domains. (Technical report No. 441). Champaign, IL: University of Illinois, center for the Study of reading.
  • Şimşek, A. (1993). The effects ofleamer control and group composition on student performance, interaction, and attitudes during computer-based cooperative learning. Unpublished doctoral dissertation, The University of Minnesota, Twin Cities.
  • Webster's Ninth New Collegiate Dictionary (1986). Merriam-Webster Ine.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖGRETİMİN TASARIMLANMASINDA ÖGRENME BAGLAMl

Yıl 1999, Cilt: 16 Sayı: 1, 232 - 242, 01.01.1999

Öz

Kaynakça

  • Gagne, R. & L. Brings (1985). Principles of Instructional Design. 4th ed. New York: CBS College.
  • Glover, J.A., RR Ronning & RH. Bruning (1990). Cognitive Psychology for Teachers. NewYork: Macmillan Publishing Company.
  • Newby, T.J., D.A. Stepich, J.D. Lehman & J.D. Russell (1996). Instructional Technology for Teaching and Learning. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall
  • Spiro, RJ., R.L. Coulson, P.J. Feltovich & D.K. Anderson (1988). Cognitive flexibility theory: Advenced knowledge acquisition in ill-struetured domains. (Technical report No. 441). Champaign, IL: University of Illinois, center for the Study of reading.
  • Şimşek, A. (1993). The effects ofleamer control and group composition on student performance, interaction, and attitudes during computer-based cooperative learning. Unpublished doctoral dissertation, The University of Minnesota, Twin Cities.
  • Webster's Ninth New Collegiate Dictionary (1986). Merriam-Webster Ine.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Çallşkan Bu kişi benim

Ali Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çallşkan, H., & Şimşek, A. (1999). BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖGRETİMİN TASARIMLANMASINDA ÖGRENME BAGLAMl. Kurgu, 16(1), 232-242.