BibTex RIS Kaynak Göster

TEMEL EGİTİMDE DURUMLU ÖGRENME ORTAMLARlNIN DÜZENLENMESİ

Yıl 1999, Cilt: 16 Sayı: 1, 243 - 254, 01.01.1999

Öz

Eğitimde davranışçılar doğrudan öğretim çıktıları üzerinde odaklanırlar. Bu çıktılar insan davranışlarındaki gözlenebilen ve ölçülebilen değişim olarak tanımlanabilir. Ancak temel eğitimin amacı yalnız davranış değişikliği gerçekleştirmek değildir. Temel eğitiminin amaçları arasında tutum değişikliği de yer almaktadır. Tutuma yönelik araştırmalar ise, davranışçıların üzerinde pek durmadığı, gözle görülmeyen süreçler üzerinde yoğunlaşmaktadır. Tutumlar öğrenciyi yönlendiren ve gözle görülemeyen eğilimlerdir. Bilişsel kuram, yapıcılık ve durumlu öğrenme ise sürece yönelik yaklaşımlardır ve bu kurarnlar tutum değişikliğini davranışçı yaklaşıma göre daha etkili bir şekilde açıklamaktadır. Tutumlar üzerine yoğunlaşan durumlu öğrenme, "bir bağlam içinde bilgi, beceri ve tutumların öğrenilmesi" biçiminde tanımlanmaktadır. Bu bağlam gerçek ortamlar ya da gerçek ortamların sanal bir kopyası olabilir. Temel eğitimde eksikliği en fazla hissedilen gerçek dünya bağlarnı, öğrencilerin soyut bilgileri somut ortamlarda kullanabilmelerine olanak sağlar. Durumlu öğrenme ortamlarının temel eğitim sınıflarında düzenlenmesi öğrenmeyi daha etkin bir hale getirebilir.

Kaynakça

  • Choi, J. i. & M. Hannafin. (1995). Situated Cognition and Learning Environments: Roles, Structures, and Implications for Design. Educational Technology & Research Development. 43 (2),53-69.
  • Duffy, T. M., 1. Lowyck & D.H. Jonassen (1993). Introduction. Ed: T. M. Duffy, J. Lowyck, & D. H. Jonassen. Designing Environments for Constructive Learning. Berlin: Springer-Verlag.
  • Lave, J. (1988). Cognition in Practice. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • Newby, T.J., D.A Stepich, J.D. Lehman & J.D. Russell (1996).lnstructional Technology for Teaching and Learning. New Jersey: Englewood Cliffs.
  • Schoenfeld, A. H. (1985). Mathematical Problem Solving. Orlando, FL: Academic Press.
  • The Cognition and Technology Group at Vanderbilt (1990). Anchored Instruction and its Relationship to Situated Cognition. Educational Researcher. 19 (8), 2-10.
  • Wilson, B. G. (1996). Constructivist Learning Environments. Englewood Cliffs, N.J: Educational Technology Publications.

TEMEL EGİTİMDE DURUMLU ÖGRENME ORTAMLARlNIN DÜZENLENMESİ

Yıl 1999, Cilt: 16 Sayı: 1, 243 - 254, 01.01.1999

Öz

Kaynakça

  • Choi, J. i. & M. Hannafin. (1995). Situated Cognition and Learning Environments: Roles, Structures, and Implications for Design. Educational Technology & Research Development. 43 (2),53-69.
  • Duffy, T. M., 1. Lowyck & D.H. Jonassen (1993). Introduction. Ed: T. M. Duffy, J. Lowyck, & D. H. Jonassen. Designing Environments for Constructive Learning. Berlin: Springer-Verlag.
  • Lave, J. (1988). Cognition in Practice. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • Newby, T.J., D.A Stepich, J.D. Lehman & J.D. Russell (1996).lnstructional Technology for Teaching and Learning. New Jersey: Englewood Cliffs.
  • Schoenfeld, A. H. (1985). Mathematical Problem Solving. Orlando, FL: Academic Press.
  • The Cognition and Technology Group at Vanderbilt (1990). Anchored Instruction and its Relationship to Situated Cognition. Educational Researcher. 19 (8), 2-10.
  • Wilson, B. G. (1996). Constructivist Learning Environments. Englewood Cliffs, N.J: Educational Technology Publications.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Ataizi Bu kişi benim

Ali Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ataizi, M., & Şimşek, A. (1999). TEMEL EGİTİMDE DURUMLU ÖGRENME ORTAMLARlNIN DÜZENLENMESİ. Kurgu, 16(1), 243-254.