Birçok düşünür, Batı’nın büyük bölümünde ve eski Doğu Blok’unda kapitalizmin insanlara çekici ve geçerli görünmesinin sebebini, sistemin insanlara sahip olmayı arzu ettikleri tüketim maddelerini onlara sunuyor olması ya da sunuyor gözükmesi olarak belirtmektedir. Komünizmin çöküşü de komünizmin tüketimle ilgili mal ve deneyimleri kitlelere ulaştırmak, en azından gelecekte bunun olabileceği yönünde bir ümit uyandırmak, konusundaki başarısızlığına bağlanmaktadır. Genç insanların tüketici olmak için duydukları arzu dünyanın gidişatını kökten etkilemiştir. Yeni dünya düzeninde tüketimin önemi her zamankinden fazladır. Tüketim ekonominin ve ilerlemenin başat unsuru olarak görülmektedir. Tüketim oldukça “kar” yaratılabilmekte ve çarklar dönmektedir. Bu bağlamda, tüketime teşvik edici bir olgu olarak reklamların da önemi, her ne kadar klasik reklamcılık anlayışı değişmiş olsa da, artarak devam etmektedir. Sınırsız bir üretim potansiyeli varmışçasına her gün bir yenisiyle karşılaştığımız ürünlerle çevrelediğimiz dünyamızın kaynakları sınırsız değil. Tüketimi bu hızla teşvik etmeye ve dolayısıyla bu hızla tüketmeye devam edersek çok yakın bir gelecekte dünyanın kaynakları tükenecek ve insanlığın sonu gelecek. Sonumuzu hazırlayan bir olgu olarak tüketimin anlamı, hayatımızdaki rolü ve geleceği ile reklamların bu tüketim ortamındaki yeri ve söylemi bu makalede tartışılmaya çalışılmıştır. Anahtar kelimeler: Tüketim, Reklamlar, Tüketim Kültürü.
Most of philosophers emphasizes that the reason of attractive and prevailing appearance of capitalism to the most of West and to the old Eastern Bloc is the idea that the system is presenting or seem like presenting desired consuming products to the consumers. Also the reason of the collapse of communism is linked to the phenomenon that the failure of communism for conveying the products and the experiences about consuming or at least giving hope about this conveying could be done in forthcoming periods. The desire of young people to be a consumer have affected the way of world dramatically. The consuming is more important then ever in new wold order. Consuming is seen as the dominant factor for development. The profit is created and the the wheel is spanned with consuming any more. In this context, the importance of advertising is getting more and more important as a phenomenon that encourages the consumption albeit the classical advertising thought has been changed. The resources of our world that we have encircled the products that we faced differently in every day as if the is an unlimited producing potential. The resources of the world will run out of and humankind will come to an end if we continue to encourage the consuming so much and if we consume again so much. It has been tried to discuss that the meaning of the consuming as a phenomenon that prepare our end, the role of it in our life, the future of it, the position of advertising in such a consumption environment and the discourse of it in this article
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3 |