Bu çalışma, Türkiye’de henüz yaygınlaşmasa da artan oranda gelişen kısa film üretim sürecini ve etkilerini, lise ve üniversite eğitimi alan gençlerin deneyimleri ve kısa film yarışmaları bağlamında tartışmayı amaçlamaktadır. Bu tartışmada, ‘Alternatif Eğitim Kavramı’ndan Alternatif Eğitimin kuramsal temellerini oluşturan, eleştirel teori, eleştirel kuram, Frankfurt Okulunun toplum eleştirisinden beslenilmektedir. Çalışmanın alan araştırmasında nitel yöntemler; gözlem, derinlemesine görüşme, odak grup görüşmesi bir arada kullanılmaktadır. Üniversiteli gençlerin kısa film yapımı deneyimleri, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi çatısı altında kurulan ‘Kısa Film Atölyesi’ öğrenci çalışmalarının, deneyimlerinin 2015- 2016 yılları arasında toplanan alan verilerinden yararlanılarak ortaya konmaktadır. Yanı sıra çalışmada, Ankara Çankaya Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 2015 ve 2016 yıllarında düzenlediği ‘8. ve 9. Türkiye Liseler Arası Kısa Film Yarışmalarına katılan öğrenci filmleri, öğrencilerin film yapma süreçleri ve deneyimleriyle birlikte nitel olarak analiz edilmektedir. Bu çözümleme sürecinde hem filmler üzerinden hem de öğrencilerle gerçekleştirilen odak grup ve derinlemesine görüşmelerle toplanan veriler bir arada çözümlenmektedir. Çalışma bu çerçevede kısa film yapım sürecinin gençlerin kişisel ve sosyal gelişiminde, eleştirel düşünme becerilerinde olumlu etkiler sağladığını, merkezi eğitimin sorunlarını aşmada alternatif olanaklar sunduğunu varsayar. Gençlerin bir sanat ve bilim alanı olan sinemayla kurdukları ilişki sayesinde, yaşamlarını/toplumsal yaşamı daha zenginleştirecektir. Kısa film yapımı deneyimleri yoluyla gelecekte yaratıcı bireylerin, sanatçıların ama en önemlisi sağlıklı iletişim becerisine sahip kişilerden oluşan bir toplumun kurulması mümkün olabilir.
Kısa Film Yapımı Alternatif Eğitim Derinlemesine Görüşme Odak Grup Gençlik
This study aims to discuss the film production process and its effects, in the context of the experiences and short films competitions of young people who receive high school and university education, which are not yet widespread in Turkey. In this discussion, critical theory, which forms the theoretical basis of alternative education from the concept of alternative education, is fed from the public criticism of Frankfurt school. Qualitative methods, observation, in-depth interviews, focus group interviews are used in the field research of the study. The short film production experiences of the students of the University are presented by using the field data collected between 2015 and 2016 from the studies of the ‘short film workshop’ established under the roof of the Faculty of communication of Gazi University. In addition, the study, Ankara Çankaya District Directorate of National Education organized between 2015 and 2016. and ‘8. and 9. The student films participating in the Turkish High School Short Film’ competition are analyzed as qualitative along with the film making processes and experiences of the students. During this analysis process, the data collected through the focus group and in-depth interviews with both films and students are analyzed together. The study assumes that the short film production process has positive effects on the personal and social development of young people, critical thinking skills, and offers alternative opportunities for overcoming problems of formal education. The relationship between young people and cinema, which is a field of art and science, will enrich their lives/social life. Through short film production experiences, it is possible to establish a society of creative individuals, artists, but most importantly people with healthy communication skills in the future.
Short Film Production Alternative Education In-Depth Interview Focus Group Youth
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3 |