Kurumsal Sosyal Sorumluluk KSS , bir taraftan toplumun refahını geliştirirken diğer taraftan kulüp ve markaların da varlıklarını sürdürebilmelerinin temelini oluşturmaktadır. Günümüzde KSS, hem kulüp ve markaya hem de topluma ve bireye sosyal statü kazandıran bir faaliyetler bütünü olarak görülmektedir. Bu doğrultuda yapılan bu çalışma ile spor pazarlaması bağlamında KSS faaliyetlerinin, kulüp ve marka imajı üzerindeki etkileri açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Konya İlinde yaşayan Konyaspor taraftarları oluşturmakta olup, araştırma rastgele örnekleme metodu ile gerçekleştirilmiştir. Yaş aralığı 18- 45 olan, 120 kadın ve 267 erkek olmak üzere toplam 387 kişiye beşli likert ölçekli anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde istatistik analiz programı kullanılmıştır. Elde edilen veriye faktör, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre; KSS alt boyutlarının bağımsız değişkenler Ekonomik, Yasal, Etik ve Hayırseverlik Kulüp İmajı bağımlı değişkeni üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, Marka İmajı bağımlı değişken olarak değişkeni ile diğer bağımsız değişkenler sadece "Etik Sorumluluk" haricinde arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Diğer taraftan, araştırma bulguları sonucunda KSS alt boyutlarının tamamının Kulüp İmajı üzerinde anlamlı ve pozitif yönde bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, KSS alt boyutlarının Marka İmajı üzerindeki etkisinin ölçümünde ise sadece Etik Sorumluluğun marka imajı üzerinde herhangi bir rolünün olmadığı belirlenmiştir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Marka İmajı Kulüp İmajı Spor Pazarlaması
Corporate Social Responsibility CSR forms the basis for the survival of clubs and brands' assets and at the same time, it improves community well-being. Today, it is seen as a collection of activities that brings social status for both clubs and brands, as well as society and individual. We tried to explain the effects of CSR activities on club and brand image in sports marketing through this research. The sample group of the study consisted of Konyaspor supporters who live in Konya and was selected by random sampling method. Five point likert scale questionnaire was applied to a total of 387 people, 120 women and 267 men with age range 18-45. The statistics program was used in the analysis of the data. The sampling was analyzed by Factor, Correlation and Regression analyzes. According to the results of Regression Analysis; it was found that CSR sub-dimensions independent variables-Economic, Legal, Ethics and Philanthropy have a meaningful relationship with the Club Image dependent variable . It is also seen that the Brand Image as a dependent variable has a meaningful relationship with other independent variables except for "Ethical Responsibility" only . In the study conducted, it was determined that the effect of all CSR sub-dimensions on Club Image was positive and that the effect of Brand Image was negatively on Ethics Responsibility in
Corporate Social Responsibility Brand Image Club Image Sport Marketing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3 |