Gazetecilik pratikleri gelişen teknoloji ile giderek değişmeye başlamış ve haberlerin üretimi ve tüketimi bu hıza bağlı olarak geleneksel değerlerden de uzaklaşmaya başlamıştır. Bu durumun akademide ve alandaki tartışmalarına bakıldığında, çözüm için, alternatif olarak adlandırılan yeni gazetecilik türleri ortaya çıkmıştır. Bu alternatiflerden biri de, yavaş hareketinden beslenen ve yavaşlama felsefesini odağına alan yavaş medya ve yavaş gazetecilik örneğidir. Çalışmada, genel gazetecilik değerlerine ve geleneksel haber üretim tüketim yöntemlerine dönüş bağlamında yavaş gazetecilik ve yavaş medyanın bir incelemesi yapılmıştır. Bu bağlamda incelenen kurumlar, platformlar ve internet yayınlarının, geleneksel gazetecilikteki sahiplik sorunu ve hız odaklı gazeteciliğin getirdiği niceliğe yapılan vurgudan çok, kamunun doğru bilgilendirilmesi açısından, haberlerin niteliğine odaklanan, reklam veren ve finans kaynağı sağlayan odakların çıkarlarını değil, kamu vicdanını aydınlatan içeriklere yer verdikleri saptanmıştır.
Journalism practices have begun to change increasingly with the developing technology and depending on the speed of that development, production and consumption of news have started to grow away from traditional values. When looked at the academic and intellectual debate on the subject matter, new genres of journalism have emerged as a solution which are called the alternatives. One of those alternatives is an example of slow media and slow journalism which feeds on the slow movement and takes the philosophy of slowing deceleration to its center. In this research, a study on slow journalism and slow media was conducted in the context of returning to values of traditional journalism and traditional methods of production and consumption of news. Slow journalism could be an answer for practices which are changing depends of the technological changes and internet journalism that brings lack of real informations in news. In addition of that which platfroms or institutions we observed in this study could be an answer for solutions of the problems that comes within economical or social problems in media. Slow journalism can also brings a formula that creates troubles by the commercials and its financal partners
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3 |