Medyanın kamuoyunun gündemini belirlediği düşüncesi 1920’li yıllarla birlikte ortaya çıkmış ve bu düşünce 1970’li yıllarda çeşitli araştırmalarla belgelenerek bir kuram halini almıştır. Bu tarihten itibaren medya ve gündem ilişkisi çeşitli açılardan ele alınarak incelenmeye ve tartışılmaya başlanmıştır. İlk dönemlerde geleneksel medya ortamları üzerine yoğunlaşan çalışmaların, medyada yaşanan “yeni” ve “sosyal” gelişmelerle birlikte odak noktası farklılaşmaya başlamıştır. Günümüzde geleneksel medya ortamları üzerine yapılan gündem araştırmaları devam etmekle birlikte yeni medya, özelde sosyal medya ortamlarında gündemin nasıl şekillendiğine ilişkin çalışmaların sayısı da artmaya başlamıştır. Bu çalışma ise sosyal medya gündemine futbolun nasıl bir etkide bulunduğunu Twitter örneğinde ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın teorik altyapısını gündem belirleme kuramı oluşturmaktadır. Çalışmanın uygulama bölümünü ise Twitter üzerinden içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilen araştırma ve bu araştırmadan elde edilen veriler oluşturmaktadır. Söz konusu araştırmadan elde edilen veriler neticesinde futbolun, özellikle maçların oynandığı günlerde, sosyal medya gündemini büyük oranda etkilediği ve şekillendirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
The idea that the media set the agenda of the public has emerged with the years of 1920s, and this concept has been documented in various researches in the 1970s and became a theory. From this date on, media and agenda relations have begun to be examined and discussed from various angles. In the early periods, the focus on traditional media environments began to differentiate between the "new" and "social" developments in the media. Today, while the agenda research on traditional media continues, new media, especially social media, have begun to increase the number of studies about how the day is shaped in their environment. The aim of this study is to reveal how effective football is in the social media agenda. The theoretical basis of the study is the agenda setting theory. The application part of the study is the research done by means of content analysis through Twitter and the data obtained from this research. As a result of the data obtained from the research, football has reached the result that it influences and shapes the social media agenda in a big way especially during the match days.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3 |