Dünya otomotiv sektörü küresel ekonomide büyük bir paya sahiptir. Bu ekonomi içerisinde kurumsal firmalar faaliyet göstermekle birlikte küresel anlamda bir pazar konumunda faaliyet göstermektedirler. Giderek büyüyen otomotiv sektörü, gelişen teknoloji, değişen tüketici ihtiyaçları doğrultusunda ve kurumsallaşma bağlamında birçok yeniliği bünyesinde barındırması gerekmektedir. Bu gereklilik üretim yapan menşei ülke anlamında aynı zamanda yedek parça temini sağlayan ya da satış üzerine odaklanan dış pazar ülkelerinde faaliyet gösteren firmalarda gerçekleştirilen halkla ilişkiler faaliyetlerinde temellenmektedir. Böylesi büyük bir pazarda faaliyet gösteren tüm firmalar için özellikle paydaşlarla iletişim konusunun büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda kurumsal web siteleri ve bu kurumsal web sitelerinde yürütülen iletişim faaliyetlerinin giderek önemi artmaktadır. Kurumsal web siteleri de günümüz medya çalışanları ve son tüketiciler için faaliyet gösteren firmalar adına ideal bir halkla ilişkiler ortamıdır. Bu çalışmada da Türkiye’de faaliyet gösteren küresel otomotiv firmalarının menşei ülke ve Türkiye’de web sitelerindeki çevrimiçi basın odaları uygulamalarının betimsel olarak karşılaştırılması içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Menşei ülke otomotiv firmalarının Türkiye’deki firmalara göre basın odalarını daha etkin kullandıkları ve basın odalarında sosyal medya araçlarını daha etkin kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Halkla İlişkiler Otomotiv Sektörü Çevrimiçi Basın Odaları Medya ile İlişkiler
The world automotive sector has a great economy. Within this economy, institutional firms operate in a global market position. The growing automotive sector needs to embrace m any innovations in the context of evolving technology, changing consumer needs and institutionalization. This requirement is based on public relations activities carried out in firms operating in foreign market countries that either provide spare parts in the sense of producing originating country or focus on sales. It is evident that communication with stakeholders is of great importance for all companies operating in such a large market. In this context, corporate web sites and communication activities carried out in these corporate web sites are increasingly important. Corporate web sites are also an ideal public relations environment for companies operating for today's consumer. In this study, comparison of the usage of the online media rooms in the web sites of the global automotive companies operating in Turkey and Turkey is done by using descriptive content analysis method. According to the research result, country of origin automotive sector firms use pressrooms more effectively than Turkey automotive sector firms and they use more effectively social media tools
Public Relations Automotive Sector Online Press Rooms Media Relations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 2 |