Bu çalışma, "medyatikleşme" kavramını ve bunun kuramsal temellerini irdelemektedir. Medyatikleşme, gündelik pratiklerin ve sosyal ilişkilerin medya teknolojileri ve medya kuruluşları tarafından şekillendirildiği bir süreci ifade eder. Medyatikleşme, medyayı her türlü önemli kültürel, politik ve sosyal gelişmelerin merkezine yerleştiren bir yaklaşım olarak ortaya çıkmaktadır. Bu makale medya ve iletişim çalışmalarında medyatikleşme yaklaşımlarını tartışmayı ve Türkçe yazındaki medyatikleşme kavramı için kuramsal bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır.
This study examines the concept of "mediatization" and its theoretical foundations. Mediatization refers to the process that everyday practices and social relations are shaped by mediating technologies and media organizations and emerges as an approach that places the media at the centre of all kinds of important cultural, political and social developments. This article aims to discuss the range of approaches to mediatization theory in media and communication studies and to provide a theoretical basis for the Turkish mediatization literature
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 1 |