BibTex RIS Kaynak Göster

GELENEKSEL MEDYA VE SOSYAL MEDYADA YER BULAN TÜRKİYE-HOLLANDA KRİZİNİN PROPAGANDA ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 1, 82 - 103, 01.01.2018

Öz

Siyasal aktörler, kamuoyunun desteğini almak ve siyasi amaçlarına ulaşmak için reklam, propaganda ve halkla ilişkiler alanlarından yararlanarak siyasal iletişim faaliyetlerini yürütmektedirler. Günümüzde internet ve sosyal medya siyasal aktörler tarafından sıklıkla siyasal iletişim aracı olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada, Cumhurbaşkanı ve hükümet üyelerinin 11 Mart 2017 Türkiye-Hollanda diplomatik krizine dair Twitter’daki paylaşımlarının neler olduğu ve bu paylaşımlara geleneksel kitle iletişim araçlarında ne kadar ve nasıl yer verildiği sorgulanmıştır. Çalışmanın tarih aralığı 11 Mart-21 Mart 2017 olarak belirlenmiştir. Çalışmada Jean-Marie Domenach’in beş propaganda kuralından ve içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır

Kaynakça

  • Akar, E. (2009) İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler
  • Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:23, ss.1-8. Akdağ, M. (2009). Editör: Abdullah Özkan. Siyasetin İletişimi, İstanbul: Tasam Yayınları
  • Akyüz, A. (2013). “Sosyal Medya,Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM”. Sosyal Medya
  • Araştırmaları 1 içinde, Editör: Büyükaslan, A., Kırık,A. Konya: Çizgi Kitapevi Yayınları. Aziz, A. (2010). İletişime Giriş.İstanbul:Hiperlink Yayınları
  • Aziz, A. (2014). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları. (5. Basım)
  • Bektaş, A. (1996). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Yayınları
  • Brown, R. (2009). Public Relations and the Social Web. London: Kogan Page.
  • Clavio, G., ve Kian, T.M. (2010). Uses and Gratifications of a Retired Female Athlete’s
  • Twitter Followers. International Journal of Sport Communication, 3, 485-500. Çankaya, Erol (2015). Dünyada ve Türkiye’de Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları
  • Çomu, T., Halaiqa, İ. (2014). Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlemesi. Mutlu Binark
  • (Derleyen), Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (s.26-87). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Doğu, B., B. Özçetin, G. Bayraktutan, M. Binark, T. Çomu, A. Telli Aydemir ve G. İslamoğlu. (2014). Siyasetin Yeni Hali: Vaka-i Sosyal Medya. 1. Baskı. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Domenach, J. M. (1961). Siyasi Propaganda. (C. Perin, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Öğülmüş, S. (1991). İçerik Çözümlemesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, (1), 213-228.
  • Eren, B. (2015). “Twitter ve Siyasal İletişim”. İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar
  • Twitter içinde, Ed. Selva Ersöz Karakulakoğlu, Özge Uğurlu. Ankara: Heretik Basın Yayın, 33. Erkayhan, Ş. (2013). Küresel Yerel Ölçekte Ağ Kültürü ve Sosyal Medya. Sosyal Medya ve Ağ Toplumu, Kültür , Kimlik, Siyaset . İstanbul: Reklam Yaratıcıları Derneği.
  • Fuchs, C. (2014). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş, Çev. Diyar Saraçoğlu, İlker
  • Kalaycı.Ankara: Nota Bene Yayınları Kaplan, Andreas M. and Haenlein, M. (2010). “Users Of The World, Unite The Challenges and Opportunities Of Social Media”, Business Horizons, 53, 59-68.
  • Karaçor, S. (1999). Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi. Yönetim ve Ekonomi, 16(2), 121-131.
  • Kellner, D.(2011),”Barack Obama ve Ünlü Gösterisi” Yusuf Devran (ed.), Seçim
  • Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, İstanbul:Başlık Yayın Grubu. Kırık, A. (2013). “Sosyal Medya-Tv Etkileşimi Bağlamında Twitter Bazlı Reyting
  • Ölçümlemesi”. Yeni Medya Üzerine Vol 2. içinde, Edt: Demir (ed) M. Konya:Literatürk Academia. Lilleker, D. G. (2013). Siyasal İletişim Temel Kavramlar. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Lilleker, D.G., Koc-Michalska, K., Schweitzer, E.J.,Jacunski,M.,Jackson,N., & Vedel, T. (2011). Informing,Engaging,Mobilizing Or Interacting: Searching For A European Model Of
  • Web Campaigning. European Journal Of Communication, 26(3), 195-213. Meriç,Ö. (2015). “140 Karakter ile Siyaset Konuşmak:Twitter ve Siyasetçi-Yurttaş Etkileşimi”.

EXAMINING TURKEY-THE NETHERLANDS CRISIS IN THE FRAMEWORK OF PROPOPAGANDA

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 1, 82 - 103, 01.01.2018

Öz

Political actors carry out their political communication activities by using advertisement, propaganda and public relations in order to get public support and achieve their political goals. Today, internet and social media are used by political actors as political communication tools. In this study, regarding the diplomatic crisis between Turkey and Netherlands on 11 March 2017, it was questioned that what were the discourses of the President and the government members of Turkey on Twitter and how and how frequent these discourses were placed on traditional mass media. The date range of the study was determined as 11 March - 21 March 2017. In the study, Jean-Marie Domenach’s five propaganda rules and content analysis were applied

Kaynakça

  • Akar, E. (2009) İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler
  • Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:23, ss.1-8. Akdağ, M. (2009). Editör: Abdullah Özkan. Siyasetin İletişimi, İstanbul: Tasam Yayınları
  • Akyüz, A. (2013). “Sosyal Medya,Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM”. Sosyal Medya
  • Araştırmaları 1 içinde, Editör: Büyükaslan, A., Kırık,A. Konya: Çizgi Kitapevi Yayınları. Aziz, A. (2010). İletişime Giriş.İstanbul:Hiperlink Yayınları
  • Aziz, A. (2014). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları. (5. Basım)
  • Bektaş, A. (1996). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Yayınları
  • Brown, R. (2009). Public Relations and the Social Web. London: Kogan Page.
  • Clavio, G., ve Kian, T.M. (2010). Uses and Gratifications of a Retired Female Athlete’s
  • Twitter Followers. International Journal of Sport Communication, 3, 485-500. Çankaya, Erol (2015). Dünyada ve Türkiye’de Siyasal İletişim, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları
  • Çomu, T., Halaiqa, İ. (2014). Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlemesi. Mutlu Binark
  • (Derleyen), Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (s.26-87). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Doğu, B., B. Özçetin, G. Bayraktutan, M. Binark, T. Çomu, A. Telli Aydemir ve G. İslamoğlu. (2014). Siyasetin Yeni Hali: Vaka-i Sosyal Medya. 1. Baskı. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Domenach, J. M. (1961). Siyasi Propaganda. (C. Perin, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Öğülmüş, S. (1991). İçerik Çözümlemesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, (1), 213-228.
  • Eren, B. (2015). “Twitter ve Siyasal İletişim”. İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar
  • Twitter içinde, Ed. Selva Ersöz Karakulakoğlu, Özge Uğurlu. Ankara: Heretik Basın Yayın, 33. Erkayhan, Ş. (2013). Küresel Yerel Ölçekte Ağ Kültürü ve Sosyal Medya. Sosyal Medya ve Ağ Toplumu, Kültür , Kimlik, Siyaset . İstanbul: Reklam Yaratıcıları Derneği.
  • Fuchs, C. (2014). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş, Çev. Diyar Saraçoğlu, İlker
  • Kalaycı.Ankara: Nota Bene Yayınları Kaplan, Andreas M. and Haenlein, M. (2010). “Users Of The World, Unite The Challenges and Opportunities Of Social Media”, Business Horizons, 53, 59-68.
  • Karaçor, S. (1999). Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi. Yönetim ve Ekonomi, 16(2), 121-131.
  • Kellner, D.(2011),”Barack Obama ve Ünlü Gösterisi” Yusuf Devran (ed.), Seçim
  • Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, İstanbul:Başlık Yayın Grubu. Kırık, A. (2013). “Sosyal Medya-Tv Etkileşimi Bağlamında Twitter Bazlı Reyting
  • Ölçümlemesi”. Yeni Medya Üzerine Vol 2. içinde, Edt: Demir (ed) M. Konya:Literatürk Academia. Lilleker, D. G. (2013). Siyasal İletişim Temel Kavramlar. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Lilleker, D.G., Koc-Michalska, K., Schweitzer, E.J.,Jacunski,M.,Jackson,N., & Vedel, T. (2011). Informing,Engaging,Mobilizing Or Interacting: Searching For A European Model Of
  • Web Campaigning. European Journal Of Communication, 26(3), 195-213. Meriç,Ö. (2015). “140 Karakter ile Siyaset Konuşmak:Twitter ve Siyasetçi-Yurttaş Etkileşimi”.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Meltem Özel Bu kişi benim

Onur Karakaş Bu kişi benim

Abdullah Durmuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özel, M., Karakaş, O., & Durmuş, A. (2018). GELENEKSEL MEDYA VE SOSYAL MEDYADA YER BULAN TÜRKİYE-HOLLANDA KRİZİNİN PROPAGANDA ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ. Kurgu, 26(1), 82-103.