BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE GLOBAL BİR MARKA YARATABİLİR Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 2, 23 - 38, 01.04.2017

Öz

Sanayi devriminin ardından önem kazanan üretim, günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte artık somut değer olarak belli bir kalite standardına kavuşmuştur. Artık somut veya somutlaştırılabilir kaliteli ürün veya hizmete sahip olmak, küresel rekabette öne çıkmanın bir yolu değildir. Bunun yerine tüketiciler, artık soyut değerlere odaklanmaya ve sadece somut değil soyut ihtiyaçlarını da karşılamayı hedeflemektedirler. Böylece, sadece somut olan yerine somut ile soyut olanı bir arada sunan markalar, tüketici tarafından daha fazla talep edilmeye başlamışlardır. Aynı zamanda üreticiye rekabet avantajı da sunan markalar, küresel alanda ülkelerin en büyük güçleri haline gelmişlerdir. Fakat Türkiye henüz gerçek anlamda bir dünya markası çıkarabilmiş değil. Dünyada bir çok sektörde adından söz ettirmeye başlayan Türkiye, sağlık alanında da dikkatleri üzerine çekmektedir. Bu çalışma, Türkiye’nin sağlık sektöründe global bir marka yaratıp yaratamayacağı üzerine odaklanmaktadır. Bu çerçevede nitel bir araştırma yöntemi kullanılarak sağlık çalışanları üzerine yapılan derinlemesine mülakat ile bu sorunsala yanıt aranmaktadır. Katılımcılara yöneltilen açık uçlu sorular ile edilen veriler Nvivo 11 ve İstanbul Üniversitesi Metin Analizi Uygulamasının yardımıyla analiz edilerek alana yeni bir katkı sunulmaya çalışılmaktadır

Kaynakça

  • Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (içinden), Çev: Muharrem Ayın vd., İstanbul: Reklamcılık Vakfı, s. 255-271. Doyle, Peter (2001). Başarılı Markalar Oluşturma, derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda
  • Mükemmele Ulaşmak (içinden), Çev: Muharrem Ayın vd, İstanbul: Reklamcılık Vakfı, s. 3-21. Hatch, Mary Jo ve SCHULTZ, Majken (2011). Marka Girişimi: Kurumsal Markalaşma İle Şirket
  • Stratejisini, Kültürünü ve Kimliğini Uyumlu Hale Getirme Yöntemleri, Çev: Deniz Arı vd., İstanbul: Brandage. http://pages.eiu.com/rs/eiu2/images/GlobalOutlook_Healthcare.pdf Erişim Tarihi:19.09.2016. http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Life-Sciences-Health
  • Care/gx-lshc-2015-health-care-outlook-global.pdf Erişim Tarihi: 25.09.2016. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18853 Erişim Tarihi: 27.10.2016. http://rapor.saglik.gov.tr/istatistik/rapor/ Erişim Tarihi: 29.10.2016.
  • Keller, Kevin L. (2008). Strategic Brand Management: building, measuring and managing brand equity, Third Edition, New Jersey: Pearson Education.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane; Brady, Mairead; Goodman, Malcolm Ve Hansen, Torben (2009). Marketing Management, Harlow: Pearson Education Limited.
  • Merriam, Sharan B. (2015). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, Çev
  • Selahattin Turan, Gözden Geçirilmiş Yeni Basım, Ankara: Nobel Akademik. MOON, Michael ve MILLISON Doug (2003). Ateşten Markalar İnternet Çağında Marka
  • Sadakati Yaratmanın Yolları, Çev: Ş. Tanju Kalkay, İstanbul: MediaCat. Roll, Martin (2011). Asya’da Marka Stratejisi: Asya, Nasıl Güçlü Markalar Yaratır?, Çev: Özge
  • Eldaş ve Uğur Mehter, İstanbul: Brandage. Sullivan, Luke (2004). Satan Reklam Yaratmak, Çev: Sevtap Yaman, İkinci Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Şimşek, Sedat (2008). Küresel Marka Reklamları, İstanbul: Literatürk.
  • Tengilimoğlu, Dilaver (2000). Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Karması Elemanları ve Özellikleri, Ankara Üniversitesi SBF dergisi 55-1, s.187-202.
  • Tüfekçi, Nezihe; İnce, Oğuz Gökhan Ve Tüfekçi, Ömer Kürşad (2016). Isparta’daki Özel
  • Hastanelerin Marka Stratejilerini Belirleyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:21, Sayı:1, s.321-338. Uztuğ, Ferruh (2003). Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri, İkinci Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 7. Baskı, Ankara: Seçkin.

CAN TURKEY CREATE A BRAND IN GLOBAL HEALTH SECTOR? A STUDY QUALITATIVE RESEARCH ON HEALTH’S WORKER

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 2, 23 - 38, 01.04.2017

Öz

Production which gained importance after the industrial revolution, has reached a certain quality standard as being a tangible value with the development of modern technology. Having tangible or can be embodied quality product or service is not a way to stand in global competition. Instead of this consumers aim to focus on intangible values and to satisfy not only the tangible values but also the intangible needs in today. So, brands which offer both tangible and intangible together instead of only the tangible one, begin to be demanded by consumers more. Additionally brands that offer competitive advantage to the producer, has become to the best power of their country in global area However, Turkey couldn’t have a global brand yet. Turkey beginning to make mention by name in many sectors, attracts attention in health sector. This study focuses on whether Turkey’s healty sector create a global brand or not. In this context, by using a qualitative research method with in depth interviews on health workers, answer to this problematic is questioned. The data having with the open-ended questions posed to participants analyze with using Nvivo 11 and Istanbul University’s text analysis application. It’s aimed contribute to the field.

Kaynakça

  • Butterfield, Reklamda Mükemmele Ulaşmak (içinden), Çev: Muharrem Ayın vd., İstanbul: Reklamcılık Vakfı, s. 255-271. Doyle, Peter (2001). Başarılı Markalar Oluşturma, derleyen: Leslie Butterfield, Reklamda
  • Mükemmele Ulaşmak (içinden), Çev: Muharrem Ayın vd, İstanbul: Reklamcılık Vakfı, s. 3-21. Hatch, Mary Jo ve SCHULTZ, Majken (2011). Marka Girişimi: Kurumsal Markalaşma İle Şirket
  • Stratejisini, Kültürünü ve Kimliğini Uyumlu Hale Getirme Yöntemleri, Çev: Deniz Arı vd., İstanbul: Brandage. http://pages.eiu.com/rs/eiu2/images/GlobalOutlook_Healthcare.pdf Erişim Tarihi:19.09.2016. http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Life-Sciences-Health
  • Care/gx-lshc-2015-health-care-outlook-global.pdf Erişim Tarihi: 25.09.2016. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18853 Erişim Tarihi: 27.10.2016. http://rapor.saglik.gov.tr/istatistik/rapor/ Erişim Tarihi: 29.10.2016.
  • Keller, Kevin L. (2008). Strategic Brand Management: building, measuring and managing brand equity, Third Edition, New Jersey: Pearson Education.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane; Brady, Mairead; Goodman, Malcolm Ve Hansen, Torben (2009). Marketing Management, Harlow: Pearson Education Limited.
  • Merriam, Sharan B. (2015). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, Çev
  • Selahattin Turan, Gözden Geçirilmiş Yeni Basım, Ankara: Nobel Akademik. MOON, Michael ve MILLISON Doug (2003). Ateşten Markalar İnternet Çağında Marka
  • Sadakati Yaratmanın Yolları, Çev: Ş. Tanju Kalkay, İstanbul: MediaCat. Roll, Martin (2011). Asya’da Marka Stratejisi: Asya, Nasıl Güçlü Markalar Yaratır?, Çev: Özge
  • Eldaş ve Uğur Mehter, İstanbul: Brandage. Sullivan, Luke (2004). Satan Reklam Yaratmak, Çev: Sevtap Yaman, İkinci Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Şimşek, Sedat (2008). Küresel Marka Reklamları, İstanbul: Literatürk.
  • Tengilimoğlu, Dilaver (2000). Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Karması Elemanları ve Özellikleri, Ankara Üniversitesi SBF dergisi 55-1, s.187-202.
  • Tüfekçi, Nezihe; İnce, Oğuz Gökhan Ve Tüfekçi, Ömer Kürşad (2016). Isparta’daki Özel
  • Hastanelerin Marka Stratejilerini Belirleyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:21, Sayı:1, s.321-338. Uztuğ, Ferruh (2003). Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri, İkinci Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 7. Baskı, Ankara: Seçkin.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Emre Ş Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, E. Ş. (2017). TÜRKİYE SAĞLIK SEKTÖRÜNDE GLOBAL BİR MARKA YARATABİLİR Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Kurgu, 25(2), 23-38.