Bu çalışma, medya profesyonelleri gözüyle yeni medya sektörünün özelliklerinin ve sektör özelinde yaşadıkları sorunların neler olduğunu ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu bağlamda ilk önce yeni medya sektörünün genel bir çerçevesi çizilmeye çalışılmış, daha sonra ise bu sektörün içinde yer alan profesyonellerin görüşlerinin aydınlatıcı olacağı düşünülerek yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler, nitel metin analizi yöntemiyle çözümlenerek sektörün yapısı ve sorunları ortaya çıkarılmıştır. Buna göre görüşülen medya profesyonellerinin gözüyle yeni medya sektörünün yapısını oluşturan en temel özellikleri; “teknoloji”, “merkezsizleşme”, “eğitim” ve “maliyetlerin az olması” biçiminde ortaya konmuştur. Yeni medya sektöründe yaşanan temel sorunları ise “güven problemi”, “rakip sayısındaki fazlalık”, “uzmanlaşmanın olmaması” ve “iş yükü fazlalığı” biçiminde sıralanabilmektedir
This study is being done to find out the features of meida sector and problems of this area by perspective of the media professionals. In this regard, firstly it is being tried to general view of new media sector and then deeply semi-structured interview was carried out by thinking the opinions of media professionals are going to be enlightening. The interview which is done, it was revealed the structure and problems of the sector by analyzing the methods of qualitative text analysis. Accordingly, with the opinions of media professionals, it was revealed like that features which constitute new media sector, “technology”, “decentralisation”, “education”, “ as the cost is low”. As to the problems which is occur in the new media sector is lined up “reliance problem”, “ in excess of number rival”, “not being specialisation” , “over workload”
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 1 |