BibTex RIS Kaynak Göster

MEDYA PROFESYONELLERİNİN GÖZÜYLE YENİ MEDYA SEKTÖRÜNÜN YAPISI VE SORUNLARI

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 1, 65 - 76, 01.01.2017

Öz

Bu çalışma, medya profesyonelleri gözüyle yeni medya sektörünün özelliklerinin ve sektör özelinde yaşadıkları sorunların neler olduğunu ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu bağlamda ilk önce yeni medya sektörünün genel bir çerçevesi çizilmeye çalışılmış, daha sonra ise bu sektörün içinde yer alan profesyonellerin görüşlerinin aydınlatıcı olacağı düşünülerek yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler, nitel metin analizi yöntemiyle çözümlenerek sektörün yapısı ve sorunları ortaya çıkarılmıştır. Buna göre görüşülen medya profesyonellerinin gözüyle yeni medya sektörünün yapısını oluşturan en temel özellikleri; “teknoloji”, “merkezsizleşme”, “eğitim” ve “maliyetlerin az olması” biçiminde ortaya konmuştur. Yeni medya sektöründe yaşanan temel sorunları ise “güven problemi”, “rakip sayısındaki fazlalık”, “uzmanlaşmanın olmaması” ve “iş yükü fazlalığı” biçiminde sıralanabilmektedir

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
  • SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. Castells, M. (2008). Enformasyon çağı: Ekonomi, toplum ve kültür. Ağ toplumunun yükselişi. İstanbul
  • İstanbul Bilgi Üniversitesi. Croteau, D. ve Hoynes, W. (2006). The business of media: Corporate media and the public interest. London: Pine Forge.
  • Dijk, V. D. (2004) Digital media. The sage handbook of media studies. (Ed: D. H. Downing) Thousand Oaks: SAGE.
  • Fidler, R. (1997). Mediamorphosis: Understanding new media. London: Pine Forge.
  • Kurban, D. ve Sözeri, C. (2012). İktidarın çarkında medya: Türkiye’de medya bağımsızlığı ve özgürlüğü önündeki content/uploads/2015/11/Iktidarin_Carkinda_Medya.pdf(Erişim tarihi: 13.04.2014) yasal ve ekonomik engeller. http://tesev.org.tr/wp
  • Kuyucu, M. (2013). Bâb-ı ali’den tablet gazetelere basın işletmeciliği. İletişim ve Diplomasi. (1). http://www.iletisimvediplomasi.com/bab-i-aliden-tablet-gazetelere-basin-isletmeciligi/ (Erişim tarihi: 30.02.2016). Livingstone, http://mcs.sagepub.com/content/1/1/59(Erişim tarihi:18.07.2014). New media, new audiences? Media&Society. (1)
  • Lister, M.; Dovey, J.; Giddings, S.; Grant, I. ve Kelly K. (2009). New media: A critical introduction. (2. baskı). London: Routledge.
  • Manovich, L. (2001). The language of new media. Cambridge: MIT Press.
  • TC. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü (2013). Bir bakışta Türk medyası. http://www.byegm.gov.tr/uploads/docs/Bir_Bakista_Turk_Medyasi_TR.pdf(Erişim tarihi: 23.02.2015)
  • Thompson, J. B. (1995). The media and modernity: A social theory of the media. California: Standford Univ. Press.
  • Timisi, N. (2003). Yeni iletişim teknolojileri ve demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi. Wirtz, http://berndwirtz.com/downloads/mim_extract.pdf(Erişim tarihi:19.03.2016). Media and internet management. Heidelberg: Gabler.
  • Wirtz, B. W. (2011). Media and internet management. Heidelberg: Gabler. http://berndwirtz.com/downloads/mim_extract.pdf (Erişim tarihi:19.03.2016).

STRUCTURE AND PROBLEMS OF NEW MEDIA SECTOR WITH PERSPECTİVE OF MEDIA PROFESSIONALS

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 1, 65 - 76, 01.01.2017

Öz

This study is being done to find out the features of meida sector and problems of this area by perspective of the media professionals. In this regard, firstly it is being tried to general view of new media sector and then deeply semi-structured interview was carried out by thinking the opinions of media professionals are going to be enlightening. The interview which is done, it was revealed the structure and problems of the sector by analyzing the methods of qualitative text analysis. Accordingly, with the opinions of media professionals, it was revealed like that features which constitute new media sector, “technology”, “decentralisation”, “education”, “ as the cost is low”. As to the problems which is occur in the new media sector is lined up “reliance problem”, “ in excess of number rival”, “not being specialisation” , “over workload”

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
  • SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. Castells, M. (2008). Enformasyon çağı: Ekonomi, toplum ve kültür. Ağ toplumunun yükselişi. İstanbul
  • İstanbul Bilgi Üniversitesi. Croteau, D. ve Hoynes, W. (2006). The business of media: Corporate media and the public interest. London: Pine Forge.
  • Dijk, V. D. (2004) Digital media. The sage handbook of media studies. (Ed: D. H. Downing) Thousand Oaks: SAGE.
  • Fidler, R. (1997). Mediamorphosis: Understanding new media. London: Pine Forge.
  • Kurban, D. ve Sözeri, C. (2012). İktidarın çarkında medya: Türkiye’de medya bağımsızlığı ve özgürlüğü önündeki content/uploads/2015/11/Iktidarin_Carkinda_Medya.pdf(Erişim tarihi: 13.04.2014) yasal ve ekonomik engeller. http://tesev.org.tr/wp
  • Kuyucu, M. (2013). Bâb-ı ali’den tablet gazetelere basın işletmeciliği. İletişim ve Diplomasi. (1). http://www.iletisimvediplomasi.com/bab-i-aliden-tablet-gazetelere-basin-isletmeciligi/ (Erişim tarihi: 30.02.2016). Livingstone, http://mcs.sagepub.com/content/1/1/59(Erişim tarihi:18.07.2014). New media, new audiences? Media&Society. (1)
  • Lister, M.; Dovey, J.; Giddings, S.; Grant, I. ve Kelly K. (2009). New media: A critical introduction. (2. baskı). London: Routledge.
  • Manovich, L. (2001). The language of new media. Cambridge: MIT Press.
  • TC. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü (2013). Bir bakışta Türk medyası. http://www.byegm.gov.tr/uploads/docs/Bir_Bakista_Turk_Medyasi_TR.pdf(Erişim tarihi: 23.02.2015)
  • Thompson, J. B. (1995). The media and modernity: A social theory of the media. California: Standford Univ. Press.
  • Timisi, N. (2003). Yeni iletişim teknolojileri ve demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi. Wirtz, http://berndwirtz.com/downloads/mim_extract.pdf(Erişim tarihi:19.03.2016). Media and internet management. Heidelberg: Gabler.
  • Wirtz, B. W. (2011). Media and internet management. Heidelberg: Gabler. http://berndwirtz.com/downloads/mim_extract.pdf (Erişim tarihi:19.03.2016).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Halil İbrahim Gürcan Bu kişi benim

Kumcuoğlu İpek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürcan, H. İ., & İpek, K. (2017). MEDYA PROFESYONELLERİNİN GÖZÜYLE YENİ MEDYA SEKTÖRÜNÜN YAPISI VE SORUNLARI. Kurgu, 25(1), 65-76.