Bu çalışmada sinirbilim nöroloji ve psikoloji biliminin pazarlama alanında kullanılmasıyla ortaya çıkan nöropazarlama kavramı incelenmiştir. Tüketici davranışlarını daha iyi yorumlamak amacıyla kullanılmaya başlanmasıyla nöropazarlamanın, özellikle beyindeki elektrik aktivitelerinin frekans ve değişimlerini inceleyen beyin dalgası analizi EEG ve tüketicilerin göz hareketlerini takip ederek bu hareketin yorumlanmasına ve analiz edilmesine çözümler sunan göz izleme yöntemleri üzerinde durulmuştur. Sonuç bölümünde ise, nöropazarlama yönteminin tüketici davranışlarını incelemek konusundaki etik boyutu tartışılmıştır
In this study, neuroscience which is a combination of neurology and psychology, has started using in marketing area with the concept of neuromarketing in order to better understand of consumer behavior. In this review, EEG, that meausures the frequency of electrical activity in the brain and changes in brain wave analysis of consumer and “eye tracking method” that is providing solutions with interpretation and analysis of the consumer’s eye movements are focused. Lastly, the ethical dimension of using neuromarketing for analyzing consumer behavior is also discussed
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 2 |