BibTex RIS Kaynak Göster

YİRMİ DÖRT KAREDE DEVRİÂLEM: AKSİYON SİNEMASINDA COĞRAFYA TEMELLİ GÖRSEL-İŞİTSEL VURGU KULLANIMI - MISSION: IMPOSSIBLE - GHOST PROTOCOL

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 2, 182 - 197, 01.06.2016

Öz

Tür kavramı sinemada önemli bir role sahiptir. Türsel ortaklıklardan yarar sağlamasıyla dikkat çeken aksiyon sineması, gösterişli olanın peşinden giderek sınırlarını genişletmeye çalışmaktadır. Kahramanlarını ve olay örgülerini türdeşlerinden ödünç almakta olan günümüz aksiyon filmleri, farklılık algısı yaratma çabasının bir sonucu olarak, bu bileşenleri dünyanın çeşitli ülkelerinde yer alacak biçimlerde güncellemektedir. Görkemli olmak ve seyircisine yardım etmek amacıyla aksiyon filmleri, ülkelere dair görsel-işitsel vurgu kullanımına ağırlık vermektedir. Tür sineması kavramından yola çıkılan bu çalışmada, aksiyon filmlerinde karşılaşılan coğrafya temelli görsel-işitsel vurgu kullanımının, Mission: Impossible - Ghost Protocol filmi üzerinden örneklendirilerek açıklanması amaçlanmıştır

Kaynakça

  • Abisel, N. (1995). Popüler sinema ve türler. İstanbul: Alan.
  • Altman, R. (2003). Sinema ve tür. G. Nowell-Smith (Ed.), Dünya Sinema Tarihi içinde (s. 322-333). İstanbul: Kabalcı.
  • Arroyo, J. (2000). Introduction. J. Arroyo (Ed.), Action/Spectacle Cinema içinde (s. vii-xiv). Londra: British Film Institute.
  • Bird, B. (Yönetmen). (2011). Mission: Impossible - Ghost Protocol [Film]. Amerika Birleşik Devletleri: Cruise/Wagner, Bad Robot.
  • Butler, A. M. (2011). Film çalışmaları. A. Toprak (Çev.). İstanbul: Kalkedon.
  • Corrigan, T. (2011). Film eleştirisi elkitabı. (2. baskı). A. Gürata (Çev.). Ankara: Dipnot.
  • Eren, M. E. (2012). Mission Impossible - Ghost Protocol. Sinema, Ocak 2012, 23.
  • Friel, E. (2013). What’s the first action movie ever made?. http://theactionelite.com/2013/11/whats-the-first-action-movie-ever-made/(Erişim Tarihi: 17.10.2015)
  • Giacchino, M. (2011). Mission: Impossible - Ghost Protocol [CD]. Amerika Birleşik Devletleri: Varèse Sarabande.
  • Gross, L. (2000). Big and loud. J. Arroyo (Ed.), Action/Spectacle Cinema içinde (s. 3-9). Londra: British Film Institute.
  • Oluk, A. (2008). Klasik anlatı sineması. İstanbul: Hayalet.
  • Onur, N. (2006). B filmi. İstanbul: Es.
  • Özden, Z. (2004). Film eleştirisi. (2. baskı). İstanbul: İmge.
  • Patterson, J. (2009). Hitching a ride with the master of suspense. http://www.theguardian.com/film/2009/jun/13/alfred-hitchcock-north-by-northwest (Erişim Tarihi: 26.10.2015)
  • http://index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/2012/09/09/budapest_nem_budapesten/ (Erişim Tarihi: 16.01.2016)
  • http://sinerema.com/2011/11/tom-cruise-gorevimiz-tehlike-4/(Erişim Tarihi: 05.03.2016)
  • http://www.beyazperde.com/filmler/film-147454/elestiriler-beyazperde/ (Erişim Tarihi: 09.01.2016)

AROUND THE WORLD IN TWENTY FOUR FRAMES: THE USE OF GEOGRAPHY BASED AUDIO-VISUAL EMPHASIS IN ACTION CINEMA - MISSION: IMPOSSIBLE - GHOST PROTOCOL

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 2, 182 - 197, 01.06.2016

Öz

The concept of genre plays an important role in cinema. Trying to benefit from the common traits generating within the concept itself, action cinema seeks to expand its boundaries by means of spectacle. In an attempt to alter its perception, contemporary action cinema updates its customary characters and plots by placing them in various countries around the world. Contemporary action films use audio-visual emphasis which derive from the characteristics of these countries to achieve the spectacle and to guide their audience. Taking the concept of genre as a starting point, the use of geography based audio-visual emphasis in action cinema has been examined in this study by analysing Mission: Impossible - Ghost Protocol

Kaynakça

  • Abisel, N. (1995). Popüler sinema ve türler. İstanbul: Alan.
  • Altman, R. (2003). Sinema ve tür. G. Nowell-Smith (Ed.), Dünya Sinema Tarihi içinde (s. 322-333). İstanbul: Kabalcı.
  • Arroyo, J. (2000). Introduction. J. Arroyo (Ed.), Action/Spectacle Cinema içinde (s. vii-xiv). Londra: British Film Institute.
  • Bird, B. (Yönetmen). (2011). Mission: Impossible - Ghost Protocol [Film]. Amerika Birleşik Devletleri: Cruise/Wagner, Bad Robot.
  • Butler, A. M. (2011). Film çalışmaları. A. Toprak (Çev.). İstanbul: Kalkedon.
  • Corrigan, T. (2011). Film eleştirisi elkitabı. (2. baskı). A. Gürata (Çev.). Ankara: Dipnot.
  • Eren, M. E. (2012). Mission Impossible - Ghost Protocol. Sinema, Ocak 2012, 23.
  • Friel, E. (2013). What’s the first action movie ever made?. http://theactionelite.com/2013/11/whats-the-first-action-movie-ever-made/(Erişim Tarihi: 17.10.2015)
  • Giacchino, M. (2011). Mission: Impossible - Ghost Protocol [CD]. Amerika Birleşik Devletleri: Varèse Sarabande.
  • Gross, L. (2000). Big and loud. J. Arroyo (Ed.), Action/Spectacle Cinema içinde (s. 3-9). Londra: British Film Institute.
  • Oluk, A. (2008). Klasik anlatı sineması. İstanbul: Hayalet.
  • Onur, N. (2006). B filmi. İstanbul: Es.
  • Özden, Z. (2004). Film eleştirisi. (2. baskı). İstanbul: İmge.
  • Patterson, J. (2009). Hitching a ride with the master of suspense. http://www.theguardian.com/film/2009/jun/13/alfred-hitchcock-north-by-northwest (Erişim Tarihi: 26.10.2015)
  • http://index.hu/kultur/cinematrix/ccikkek/2012/09/09/budapest_nem_budapesten/ (Erişim Tarihi: 16.01.2016)
  • http://sinerema.com/2011/11/tom-cruise-gorevimiz-tehlike-4/(Erişim Tarihi: 05.03.2016)
  • http://www.beyazperde.com/filmler/film-147454/elestiriler-beyazperde/ (Erişim Tarihi: 09.01.2016)
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Emre Gencelli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gencelli, E. (2016). YİRMİ DÖRT KAREDE DEVRİÂLEM: AKSİYON SİNEMASINDA COĞRAFYA TEMELLİ GÖRSEL-İŞİTSEL VURGU KULLANIMI - MISSION: IMPOSSIBLE - GHOST PROTOCOL. Kurgu, 24(2), 182-197.

19150