Medyanın dijitalleşmesiyle birlikte reklama dayalı geleneksel iş modelinin çöküşü, gazetecilik alanının büyük bir belirsizlikle karşılaşmasına neden olmuştur. Gazete tirajlarının düşüşü ve beraberinde reklam gelirlerinin internet medyasına kayması, gazetelerin gelirlerinin düşmesine neden olmaktadır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de yeni medya ile birlikte gazetecilerin istihdamında büyük bir daralma gerçekleşmiştir. Bu daralma ise var olmayan bir sektörde gazetecilik öğrencilerinin nasıl davranması gerektiği sorusunu gündeme getirmektedir. Dolayısıyla, gazetecilik öğrencilerinin iş becerilerini geliştirerek yeni medyanın imkânlarını birer girişime dönüştürmesi gazetecilik mesleğinin geleceği açısından önem kazanmıştır. Bu bağlamda bu çalışma, yakın dönemde gazetecilik öğrencisi tarafından kurulan ObserveTurkey.net'i vaka çalışması ile incelemektedir. Çalışmada, gazeteyi kuran öğrencinin girişimcilik motivasyonları, karşılaştığı zorluklar ve avantajlar, gazetenin gelir modelleri ve çalışma sistemi incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Avrupa Birliği projesi kapsamında iki yıllığına fonlanan ObserveTurkey, şu an için sürdürülebilir bir ekonomik model oluşturamamıştır. Öğrencinin karşılaştığı zorluklar teknik birikim ve ekip toplama şeklinde olurken, patronsuz gazetecilik ideali öğrencinin girişiminde önemli bir motivasyon kaynağı olmuştur.
Gazetecilik Mezunları Girişimci Gazetecilik Start Up Yeni Medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 1 |