Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİ VE ÇALIŞANLARIN KURUMSAL İMAJ VE İTİBAR KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 29 Sayı: 2, 162 - 190, 30.06.2021

Öz

Kurumsal imaj, örgütü hatırlatan tutum, davranış ve inançların tümü olarak tanımlanmaktadır. Kurumsal görünüm, kurumsal iletişim ve kurumsal davranışın toplamında ifadesini bulan kurumsal imaj, iç ve dış hedef kitleler üzerinde inandırıcılık ve güven yaratmak ile bu güveni sürdürmek gibi önemli bir işlevi yerine getirmektedir. Kurumsal itibar, kurum içi ve kurum dışı hedef kitlelerin kurum hakkındaki tüm algılamalarıdır. Buna göre olumlu itibar elde etmek için kurumların, hedef kitle olarak tanımladıkları kesimlerle iyi ilişkiler kurup, bu ilişkileri sürdürmeleri gerekmektedir. Kurumların hedef kitleleriyle iyi ilişkiler kurabilmesi, ancak kurumların uyguladıkları iletişim yönetimi çalışmalarının etkin olmasıyla olanaklıdır. Özellikle son yıllarda kar amacı güden ya da gütmeyen bütün kuruluşların yöneticilerinin, olumlu bir kurumsal imaj ve itibara sahip olma yoluyla toplumda “iyi” ve “yararlı” bir kuruluş olarak algılanmaya verdikleri önemin artması, bu alanda yapılan akademik çalışmaların sayısında da önemli bir artışa sebep olmuştur. Bu noktada, Türkiye’de kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan ve paydaşlarına nitelikli hizmet vermeyi hedef edinmiş Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nun kurumsal itibarının ortaya konmasına yönelik bir akademik çalışmanın gerçekleştirilmesi oldukça önemli ve yararlı bir çaba olarak ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın genel amacı, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nun ilgili hedef kitleleri tarafından nasıl algılandığını ve kurumsal itibarının nasıl olduğunu belirlemektir. Bu araştırma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nun kurumsal itibarının ve imajının kurum personeli ve öğrencileri tarafından nasıl algılandığını, onların görüşlerine dayalı olarak ortaya koymayı amaçladığı için tarama modelinde yürütülmüştür. Bunu yaparken hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır.

Kaynakça

  • Berens, G., Van Riel, C. B. M. (2004). Corporate associations in academic literature: three main streams of thought in reputation management literature. Corprate Reputation Review, 7(2): 161-178.
  • C Cees, B.M., Riel, V., Fombrun, J. C. (2007) Essentials of Corporate Communications. Routledge: New York.
  • Çalışır, Y. Ş. (2004). Pazarlamada Kurum İmajı ve Tüketici Davranışları Açısından İmajın Önemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı.
  • Deneçli, C., Deneçli, S. (2016). Kurumiçi Halkla İlişkiler. İçinde B. A. Ertekin (Editör), Kurumiçi Halkla İlişkilerin İlişkili Olduğu Alanlar (ss. 130-155). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Dowling, G. (1997). Developing Your Company Image into a Corporate Offset. Long Range Planning, 26, 21-103. Fumbrum, C. J. (1996). Reputation: Realizing Value from the Corporate Image. Boston: Harvard Business School Press.
  • Kotler, P. (2001). Marketing Management, Millenium Edition, Boston: Pearson Publishing.
  • Levy, S. (1999). Brands, Comsumers, Symbols and Research. London: Sage Publications.
  • Okay, A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Peltekoğlu, F. (1997). Kurumsal iletişim sürecinde imajın yeri. İstanbul: İletişim Fakültesi Dergisi, 4.
  • Peltekoğlu, F. B. (2009). Halkla İlişkiler Nedir? 6.Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Rayner, J. (2002). Managing Reputational Risk: Leveraging Opportunities, Curbing Threats. West Sussex: John Wiley & Sons Ltd.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler, 7.Baskı, İstanbul: Aktüel Yayınları.
  • Suher, İ. (2012). Kurumsal İtibar Yönetimi. İçinde F. Uztuğ (Ed.), Kurumsal İletişim (ss. 116-137). Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
  • Şimşek,A. (2009). “Eskişehir Orman Bölge Müdürlüğü Kurumsal İtibar Araştırması” Yayınlanmamış Araştırma Raporu, Mayıs 2009.
  • Tutar, H. (2003). Örgütsel İletişim. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Vural, Z. B., Bat, M. (2013). Kurumsal İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dilek Turan Eroğlu 0000-0002-1760-6127

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turan Eroğlu, D. (2021). ÖĞRENCİ VE ÇALIŞANLARIN KURUMSAL İMAJ VE İTİBAR KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Kurgu, 29(2), 162-190.

19150