Bu araştırmanın amacı sağlık meslek yüksekokulu
öğrencilerinin empatik ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Araştırma, betimsel nitelikte olup tarama modeli türündedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018
öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Zübeyde Hanım Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbı Dokümantasyon ve Sekreterlik, Çocuk
Gelişimi ve Yaşlı Bakımı programlarında öğrenim gören 299 (260 kadın, 39 erkek) öğrenci oluşturmaktadır.
Katılımcıların yaş aralığı 18-28 (=20.14, ss=1.45) aralığındadır.
Araştırma verileri
araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu, Empati Beceri Ölçeği
B Formu, Problem Çözme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde parametrik testlerden, Tek Yönlü
Varyans Analizi, T testi ve Korelasyon Katsayısı Önemlilik Testi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin cinsiyet, yaş, öğretim
türüne ve öğrencilerin yaşadığı
yere göre empatik beceri ile ilgili görüşleri
arasında farklılık olmadığı, program türüne göre ise empatik
becerileri arasında farklılık olduğu bulunmuştur. Diğer taraftan, problem çözme
becerileriyle ilgili olarak cinsiyet, yaş, öğretim türü, öğrencilerin
yaşadığı yere ve program türüne göre
ise istatiksel olarak anlamlı farklılığın olmadığı belirlenmiştir.
Öğrencilerin empatik eğilim düzeyleri ve problem çözme becerileri arasındaki
negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.
Çocuk gelişimi empatik beceri problem çözme tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |