BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜREL YOZLAŞMAYA NEDEN OLAN BİR UNSUR OLARAK TELEVİZYON

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 243 - 277, 01.03.2011

Öz

Kültürel yozlaşma, genellikle ekonomik ve siyasi güç açsından diğer toplumlardan daha geride bulunan
ve diğer toplumlar ve onların kültürleri ile çeşitli şekillerde etkileşim içerisinde bulunan
toplumlarda karşımıza çıkmaktadır.
Günümüzde toplumlar arası etkileşimin önemli araçlarından biride televizyondur. Televizyon bugün
her eve girmiş ve pek çok kişiyi şu veya bu şekilde etkileme potansiyeline sahip bulunmaktadır.
Öyle ki televizyondaki ekonomik toplumsal ve siyasal hiç bir değeri olmayan suni bir program, yayınlandığı
günün ertesinde birçok kişi tarafından konuşulur, üzerine yorumlar yapılarak tartışılır
olmuştur. Böylelikle televizyondaki bazı programların insanların üzerinde ciddi etkiler meydana
getirdiği söylenebilmektedir.
Televizyonun insanlar üzerindeki bu etkileri çoğu zaman sahip olunan kültürel değerlerin bozulmasına,
hatta sahip olunan kültürel değerlerin çağdışı şeyler olduğuna insanların inanmasına
yol açmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada özellikle televizyonun sahip olunan kültürel değerlerin
çeşitli programlar aracılığıyla bozulmasına yol açması öncelikle kavramsal çerçevede ele alınarak
sunulmuş; daha sonra da Uşak ili Bölme Beldesinde yapılan saha araştırmasının sonuçları değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Arsev, Bektaş. (1996). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Ankara: Bağlam Yayıncılık.
  • Avcı, Nabi. (1990). Kitle Kültürü Enformatik Cehalet, Ankara: Rehber Yayınları.
  • Bilgin, Vecdi. (1997). Sosyal Çözülme ve Din, Samsun: Etüt Yayınları.
  • Bilgiseven, Amiran Kurtkan. (1985). Din Sosyolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Bilgiseven, Amiran Kurtkan. (1992). Eğitim Sosyolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Bilgiseven, Amiran Kurtkan. (1995). Genel Sosyoloji, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Cereci, Sedat. (1996). Televizyonun Sosyolojik Boyutu, İstanbul: Şüle Yayınları.
  • Dönmezer, Sulhi. (1992). Sosyoloji, İstanbul: Filiz kitapevi.
  • Erkal, Mustafa. (1993). Sosyoloji (Toplumbilim), İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Eröz, Mehmet. (1997). Türk Kültürü Araştırmaları, İstanbul: Kutluğ Yayınları.
  • Gökalp, Ziya. (1987). Türkçülüğün Esasları, İstanbul: Toker Yayınları.
  • Groombridge, Brian. (1976). Televizyon ve Toplum, çev. Ayseli Usluata, İstanbul: İstanbul Reklam Yayınları.
  • Haviland, William. (2002). Kültürel Antropoloji, çev. Hüsamettin İnanç, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Kafesoğlu, İbrahim. (1965). “Türk Kültürünün Özellikleri” Türk Kültürü Dergisi, Sayı 25, ss. 181-185.
  • Kaya, Kamil. (1998). Sosyolojik Açıdan Türkiye’de Din-Devlet İlişkileri ve Diyanet İşleri Başkanlığı, İstanbul: Emre Matbaası.
  • Kızılçelik, Sezgin. (1992). Sosyoloji Teorileri 2, Konya: Kuzucular Ofset.
  • Kongar, Emre. (1995). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Levi-Strauss, Claude. (1974). Structural Anthropology, Trans. by Claine Yacobson and Brooke Schoepf, New York: Basic Books Press.
  • McQuail, Denis. (1983). Kitle İletişim Araçlarının Etkileri, çev. Korkmaz Alemdar, Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Ankara: Savaş Yayınları.
  • Meder, Mehmet. (1991). Bir Eğitim Vasıtası Olarak Televizyonun Ekonomik ve Sosyal Hayata Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Nirun, Nihat. (1994). Sistematik Sosyoloji Açısından Aile ve Kültür, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Sayı: 173.
  • Orçan, Mustafa. (2004). Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü, Ankara: Kadim Yayınları.
  • Parsons, Talcott. (1951). The Social System, London: Routledge & Francis e-Library -2005.
  • Postman, Nell. (1994). Televizyon Öldüren Eğlence, çev. Osman Akınbay, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Swingewood, Alan. (1996). Kitle Kültürü Efsanesi, çev. Aykut Kansu, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Şenyapılı, Önder. (1981). Toplum ve İletişim, Ankara: Turan Kitabevi.
  • Tezcan, Mahmut (1984). Sosyal ve Kültürel Değişme, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No. 129.
  • Tezcan, Mahmut. (1995). Toplumsal Değişme, Ankara: Feryal Matbaası.
  • Tural, Sadık. (1992). Kültürel Kimlik Üzerine Düşünceler, Ankara: Ecdat Yayınları.
  • Turhan, Mümtaz. (1997). Kültür Değişmeleri, İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu. (1992). Türkçe Sözlük, Cilt 2, İstanbul.
  • Yengin, Hülya. (1994). Ekranın Büyüsü, İstanbul: Der Yayınları.
Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 243 - 277, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Arsev, Bektaş. (1996). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Ankara: Bağlam Yayıncılık.
  • Avcı, Nabi. (1990). Kitle Kültürü Enformatik Cehalet, Ankara: Rehber Yayınları.
  • Bilgin, Vecdi. (1997). Sosyal Çözülme ve Din, Samsun: Etüt Yayınları.
  • Bilgiseven, Amiran Kurtkan. (1985). Din Sosyolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Bilgiseven, Amiran Kurtkan. (1992). Eğitim Sosyolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Bilgiseven, Amiran Kurtkan. (1995). Genel Sosyoloji, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Cereci, Sedat. (1996). Televizyonun Sosyolojik Boyutu, İstanbul: Şüle Yayınları.
  • Dönmezer, Sulhi. (1992). Sosyoloji, İstanbul: Filiz kitapevi.
  • Erkal, Mustafa. (1993). Sosyoloji (Toplumbilim), İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Eröz, Mehmet. (1997). Türk Kültürü Araştırmaları, İstanbul: Kutluğ Yayınları.
  • Gökalp, Ziya. (1987). Türkçülüğün Esasları, İstanbul: Toker Yayınları.
  • Groombridge, Brian. (1976). Televizyon ve Toplum, çev. Ayseli Usluata, İstanbul: İstanbul Reklam Yayınları.
  • Haviland, William. (2002). Kültürel Antropoloji, çev. Hüsamettin İnanç, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Kafesoğlu, İbrahim. (1965). “Türk Kültürünün Özellikleri” Türk Kültürü Dergisi, Sayı 25, ss. 181-185.
  • Kaya, Kamil. (1998). Sosyolojik Açıdan Türkiye’de Din-Devlet İlişkileri ve Diyanet İşleri Başkanlığı, İstanbul: Emre Matbaası.
  • Kızılçelik, Sezgin. (1992). Sosyoloji Teorileri 2, Konya: Kuzucular Ofset.
  • Kongar, Emre. (1995). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Levi-Strauss, Claude. (1974). Structural Anthropology, Trans. by Claine Yacobson and Brooke Schoepf, New York: Basic Books Press.
  • McQuail, Denis. (1983). Kitle İletişim Araçlarının Etkileri, çev. Korkmaz Alemdar, Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Ankara: Savaş Yayınları.
  • Meder, Mehmet. (1991). Bir Eğitim Vasıtası Olarak Televizyonun Ekonomik ve Sosyal Hayata Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Nirun, Nihat. (1994). Sistematik Sosyoloji Açısından Aile ve Kültür, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Sayı: 173.
  • Orçan, Mustafa. (2004). Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü, Ankara: Kadim Yayınları.
  • Parsons, Talcott. (1951). The Social System, London: Routledge & Francis e-Library -2005.
  • Postman, Nell. (1994). Televizyon Öldüren Eğlence, çev. Osman Akınbay, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Swingewood, Alan. (1996). Kitle Kültürü Efsanesi, çev. Aykut Kansu, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Şenyapılı, Önder. (1981). Toplum ve İletişim, Ankara: Turan Kitabevi.
  • Tezcan, Mahmut (1984). Sosyal ve Kültürel Değişme, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No. 129.
  • Tezcan, Mahmut. (1995). Toplumsal Değişme, Ankara: Feryal Matbaası.
  • Tural, Sadık. (1992). Kültürel Kimlik Üzerine Düşünceler, Ankara: Ecdat Yayınları.
  • Turhan, Mümtaz. (1997). Kültür Değişmeleri, İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu. (1992). Türkçe Sözlük, Cilt 2, İstanbul.
  • Yengin, Hülya. (1994). Ekranın Büyüsü, İstanbul: Der Yayınları.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamil Şahin

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 25 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, K. (2011). KÜLTÜREL YOZLAŞMAYA NEDEN OLAN BİR UNSUR OLARAK TELEVİZYON. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 243-277.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.