This study, which is planned and conducted in
accordance with the survey model for the purpose of comparison between faculty members
and students’ views on the face-to-face teaching process and classroom
practices in the courses of Computer and Instructional Technology Education (CITE).
The research was performed with the participation of 119 students, who continue
to degree programs of the Ankara, Gazi, Kırıkkale and Middle East Technical
Universities, and 31 instructors officiated at the programs mentioned above in
these universities. Course Evaluation Form that was used to collect
instructors’ views related to their lessons during the semester and Course
Observation Form which was used to collect students’ views related to lessons
they have taken during the semester was developed by 14 faculty members’ expert
opinion who officiated in Departments of Computer Education and Instructional
Technology, Measurement and Evaluation and Turkish Education. According to the
findings instructors stated they gave more importance to practice and
application with regard to preferred methods, gained knowledge, skills and
attitudes and provided learning experiences. However, students stated
instructors less preferred practice and application contrary to the opinions of
their instructors.
Teaching Process Goals and Behaviors Teaching Methods Learning Experiences
Bu çalışma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümündeki derslerde gerçekleştirilen yüz yüze öğretim süreci ve sınıf içi uygulamalarının öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri açısından karşılaştırılması amacıyla planlanıp, gerçekleştirilen tarama modeline uygun bir araştırmadır. Araştırma, Ankara, Gazi, Kırıkkale ve Orta Doğu Teknik üniversitelerinin BÖTE programlarının beşinci yarıyılında öğrenim görmekte olan 119 öğrenci ile bu öğrencilerin kayıtlı olduğu dersleri vermekte olan 31 öğretim elemanının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretim elemanlarının kendi derslerine ilişkin değerlendirmelerini toplamayı sağlayan Ders Değerlendirme Formu ve öğrencilerin bu derslerle ilgili gözlem sonuçlarını belirlemek için kullanılan Ders Gözlem Formu alanyazın taraması ile oluşturulmuştur. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile Türkçe Eğitimi alanlarında uzman 14 ayrı öğretim elemanının uzman görüşleri ve öğrenciler ve öğretim elemanları ile gerçekleştirilen bir pilot uygulama sonucunda geliştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının kullandıkları yöntemler, kazandırdığı bilgi, beceri ve tutumlar, yaşattığı öğrenme deneyimleri vb. açısından öğrencilerle çok farklı algılara sahip olduğu belirlenmiştir. Öğretim elemanları uygulama türüne daha fazla ağırlık verdiğini ifade ederken, öğrenciler ise bilgi paylaşımının daha yoğun olduğunu, uygulama becerilerinin öğretim elemanlarının düşündüğünün aksine daha az kazandırıldığını ifade etmişlerdir.
Öğretim Süreci Hedef ve Davranışlar Öğretim Yöntemleri Öğrenme Deneyimleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE