Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparison of Views of Faculty Members and Students on Face-to-Face Learning Processes and Practices

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 223 - 240, 31.01.2018

Öz



This study, which is planned and conducted in
accordance with the survey model for the purpose of comparison between faculty members
and students’ views on the face-to-face teaching process and classroom
practices in the courses of Computer and Instructional Technology Education (CITE).
The research was performed with the participation of 119 students, who continue
to degree programs of the Ankara, Gazi, Kırıkkale and Middle East Technical
Universities, and 31 instructors officiated at the programs mentioned above in
these universities. Course Evaluation Form that was used to collect
instructors’ views related to their lessons during the semester and Course
Observation Form which was used to collect students’ views related to lessons
they have taken during the semester was developed by 14 faculty members’ expert
opinion who officiated in Departments of Computer Education and Instructional
Technology, Measurement and Evaluation and Turkish Education. According to the
findings instructors stated they gave more importance to practice and
application with regard to preferred methods, gained knowledge, skills and
attitudes and provided learning experiences. However, students stated
instructors less preferred practice and application contrary to the opinions of
their instructors. 



Kaynakça

  • Acar, F. E., Kılıç, A., Ay, Ş., Vardar, O. A. K., & Kara, R. (2010). Öğretim Elemanlarının Pedagojik Formasyon İhtiyacı. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, (11-13 Kasım 2010, Antalya).
  • Aksu, M. B., Çivitçi, A., & Duy, B. (2008). Yükseköğretim Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Ders Uygulamaları ve Sınıf İçi Davranışlarına İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 17–42.
  • Alkan, C. (2005). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. Amer, A. (2006). Reflections on Bloom’s Revised Taxonomy. Electronic Journal Research in Educational Psychology, 4 (1), 213-230.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., & Bloom, B. S. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. Allyn & Bacon.
  • Arslantaş, H. İ. (2011). Öğretim Elemanlarının Öğretim Stratejileri-Yöntem Ve Teknikleri, İletişim ve Ölçme Değerlendirme Yeterliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri/Student Views Regarding Teaching Staffs' Sufficencies in Teaching Strategies-Methods And Techniques, Communication. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 487-506.
  • Atılgan, H. (2007). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bilen, M. (1996). Plandan Uygulamaya Öğretim. (Dördüncü Baskı). Ankara: Aydan Web Tesisleri. Bloom, B. S. (1969). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals: By a Committee of College and University Examiners: Handbook 1. David Mckay.
  • Bozpolat, E., Uğurlu, C. T., Usta, H. G., & Şimşek, A. S. (2016). Öğrenci ve öğretim elemanlarının öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri: Nitel bir araştırma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 83-95.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1996). Genel Öğretim Metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Çelikkaya, T., & Kus, Z. (2009). Methods and Techniques Used by Social Studies Teachers. Uludağ University: Education Faculty Journal [Eğitim Fakültesi Dergisi], 22(2), 741-756.
  • Çepni, S., Bayrakçeken, S., Yılmaz, A., Yücel, C., Semerci, Ç., Köse, E., Sezgin, F., Çetinkaya, S., (2007). ÖSS'de Sorulan Türkçe Sorularının Taksonomik Açıdan Değerlendirilmesi. Dale, E. (1969). Audiovisual Methods in Teaching.
  • Demirel, Ö. (1999). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Evran Acar, F., Kılıç, A., Ay, Ş., Kuyumcu Vardar, A., & Kara, R. (2010, November). Öğretim Elemanlarının Pedagojik Formasyon İhtiyacı. In International conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE) (pp. 1028-1040).
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E.(2006). How to Design and Evaluate Research in Education. McGraw-Hill Higher Education.
  • Güngör, M., & Bulut, Y. (2008). Ki-Kare Testi Üzerine. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 7(1), 84-89.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Manurung, K. (2012). Creative Teachers and Effective Teaching Strategies that Motivates Learners to Learn. Indonesian Journal of Science Education, 2(1), 1-8.
  • Pintrich, P. R. (2002). The Role of Metacognitive Knowledge in Learning, Teaching, and Assessing. Theory into Practice, 41(4), 219-225.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okulöncesi Eğitim Programı Hangi Yeterlikleri Kazandırmalıdır?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10), 21-30.
  • Taşpınar, M. (2006). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Üniversite Kitabevi.
  • Temizöz, Y., & Özgün-Koca, S. A. (2008). The Instructional Methods that Mathematics Teachers Use and Their Perceptions on The Discovery Approach. Eğitim ve Bilim, 33(149), 89-103.
  • Tonbul, Y. (2008). Öğretim Üyelerinin Performansının Değerlendirilmesine İlişkin Öğretim Üyesi ve Öğrenci Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,56(56), 633-662.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2017). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Yaşar, O., & Şeremet, M. (2010). Yükseköğretim Coğrafya Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Materyallerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 675-702.
  • Yeşilyurt, E. (2013). Öğretmenlerin Öğretim Yöntemlerini Kullanma Amaçları ve Karşılaştıkları Sorunlar/Teachers’ Aim in Using Teaching Methods and Problems They Encounter. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 163-188.
  • Yüksel, S. (2007). Bilişsel Alanın Sınıflamasında (Taksonomi) Yeni Gelişmeler ve Sınıflamalar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 479-511.
  • Zimmerman, B. J., & Schunk, D. H. (2014). Educational Psychology: A Century of Contributions: A Project of Division 15 (Educational Psychology) of the American Psychological Society. Routledge.

YÜZ YÜZE ÖĞRETİM SÜREÇLERİ VE DERS UYGULAMALARINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 223 - 240, 31.01.2018

Öz



Bu çalışma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümündeki derslerde gerçekleştirilen yüz yüze öğretim süreci ve sınıf içi uygulamalarının öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri açısından karşılaştırılması amacıyla planlanıp, gerçekleştirilen tarama modeline uygun bir araştırmadır. Araştırma, Ankara, Gazi, Kırıkkale ve Orta Doğu Teknik üniversitelerinin BÖTE programlarının beşinci yarıyılında öğrenim görmekte olan 119 öğrenci ile bu öğrencilerin kayıtlı olduğu dersleri vermekte olan 31 öğretim elemanının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretim elemanlarının kendi derslerine ilişkin değerlendirmelerini toplamayı sağlayan Ders Değerlendirme Formu ve öğrencilerin bu derslerle ilgili gözlem sonuçlarını belirlemek için kullanılan Ders Gözlem Formu alanyazın taraması ile oluşturulmuştur. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile Türkçe Eğitimi alanlarında uzman 14 ayrı öğretim elemanının uzman görüşleri ve öğrenciler ve öğretim elemanları ile gerçekleştirilen bir pilot uygulama sonucunda geliştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının kullandıkları yöntemler, kazandırdığı bilgi, beceri ve tutumlar, yaşattığı öğrenme deneyimleri vb. açısından öğrencilerle çok farklı algılara sahip olduğu belirlenmiştir. Öğretim elemanları uygulama türüne daha fazla ağırlık verdiğini ifade ederken, öğrenciler ise bilgi paylaşımının daha yoğun olduğunu, uygulama becerilerinin öğretim elemanlarının düşündüğünün aksine daha az kazandırıldığını ifade etmişlerdir.



Kaynakça

  • Acar, F. E., Kılıç, A., Ay, Ş., Vardar, O. A. K., & Kara, R. (2010). Öğretim Elemanlarının Pedagojik Formasyon İhtiyacı. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, (11-13 Kasım 2010, Antalya).
  • Aksu, M. B., Çivitçi, A., & Duy, B. (2008). Yükseköğretim Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Ders Uygulamaları ve Sınıf İçi Davranışlarına İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 17–42.
  • Alkan, C. (2005). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. Amer, A. (2006). Reflections on Bloom’s Revised Taxonomy. Electronic Journal Research in Educational Psychology, 4 (1), 213-230.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., & Bloom, B. S. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. Allyn & Bacon.
  • Arslantaş, H. İ. (2011). Öğretim Elemanlarının Öğretim Stratejileri-Yöntem Ve Teknikleri, İletişim ve Ölçme Değerlendirme Yeterliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri/Student Views Regarding Teaching Staffs' Sufficencies in Teaching Strategies-Methods And Techniques, Communication. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 487-506.
  • Atılgan, H. (2007). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bilen, M. (1996). Plandan Uygulamaya Öğretim. (Dördüncü Baskı). Ankara: Aydan Web Tesisleri. Bloom, B. S. (1969). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals: By a Committee of College and University Examiners: Handbook 1. David Mckay.
  • Bozpolat, E., Uğurlu, C. T., Usta, H. G., & Şimşek, A. S. (2016). Öğrenci ve öğretim elemanlarının öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri: Nitel bir araştırma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 83-95.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1996). Genel Öğretim Metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Çelikkaya, T., & Kus, Z. (2009). Methods and Techniques Used by Social Studies Teachers. Uludağ University: Education Faculty Journal [Eğitim Fakültesi Dergisi], 22(2), 741-756.
  • Çepni, S., Bayrakçeken, S., Yılmaz, A., Yücel, C., Semerci, Ç., Köse, E., Sezgin, F., Çetinkaya, S., (2007). ÖSS'de Sorulan Türkçe Sorularının Taksonomik Açıdan Değerlendirilmesi. Dale, E. (1969). Audiovisual Methods in Teaching.
  • Demirel, Ö. (1999). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Evran Acar, F., Kılıç, A., Ay, Ş., Kuyumcu Vardar, A., & Kara, R. (2010, November). Öğretim Elemanlarının Pedagojik Formasyon İhtiyacı. In International conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE) (pp. 1028-1040).
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E.(2006). How to Design and Evaluate Research in Education. McGraw-Hill Higher Education.
  • Güngör, M., & Bulut, Y. (2008). Ki-Kare Testi Üzerine. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 7(1), 84-89.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Manurung, K. (2012). Creative Teachers and Effective Teaching Strategies that Motivates Learners to Learn. Indonesian Journal of Science Education, 2(1), 1-8.
  • Pintrich, P. R. (2002). The Role of Metacognitive Knowledge in Learning, Teaching, and Assessing. Theory into Practice, 41(4), 219-225.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okulöncesi Eğitim Programı Hangi Yeterlikleri Kazandırmalıdır?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10), 21-30.
  • Taşpınar, M. (2006). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Üniversite Kitabevi.
  • Temizöz, Y., & Özgün-Koca, S. A. (2008). The Instructional Methods that Mathematics Teachers Use and Their Perceptions on The Discovery Approach. Eğitim ve Bilim, 33(149), 89-103.
  • Tonbul, Y. (2008). Öğretim Üyelerinin Performansının Değerlendirilmesine İlişkin Öğretim Üyesi ve Öğrenci Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,56(56), 633-662.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2017). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Yaşar, O., & Şeremet, M. (2010). Yükseköğretim Coğrafya Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Materyallerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 675-702.
  • Yeşilyurt, E. (2013). Öğretmenlerin Öğretim Yöntemlerini Kullanma Amaçları ve Karşılaştıkları Sorunlar/Teachers’ Aim in Using Teaching Methods and Problems They Encounter. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 163-188.
  • Yüksel, S. (2007). Bilişsel Alanın Sınıflamasında (Taksonomi) Yeni Gelişmeler ve Sınıflamalar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 479-511.
  • Zimmerman, B. J., & Schunk, D. H. (2014). Educational Psychology: A Century of Contributions: A Project of Division 15 (Educational Psychology) of the American Psychological Society. Routledge.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serhat Altıok

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 15 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altıok, S. (2018). YÜZ YÜZE ÖĞRETİM SÜREÇLERİ VE DERS UYGULAMALARINA YÖNELİK ÖĞRETİM ELEMANI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 223-240.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.