Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 523 - 540, 31.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Ağaç, S., Harmankaya, H. (2009). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Giysi Tercihleri ve Giysi Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktörler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Ak(Mert), Ö (2007). Jean Piaget Düşüncesinde Psikolojik Yapılar. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Anlı, İ.(2010). Psikanalititk Kuramlar. Nobel Tıp Kitapevleri.Arminger, A. (2008). Psychoanalytische Theorien der Psychosen. Von Freud zu Lacan. Diplomarbeit, Universität Wien.Arslan, E. (2008). Bağlanma Stilleri Açısından Ergenlerde Erikson’un Psikososyal Gelişim Dönemleri ve Ego Kimlik Süreçlerinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Arslan, E., Arı, R. (2008). Erikson’un Psikososyal Gelişim Dönemleri Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlama, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 19. s. 41-52. Bandura, A.,Kupers, C.J. (1964). Transmission of Patterns of Self-Reinforcement Through Modeling. Journal of Abnormal and Social Psychology, 69, 1-9.Bandura A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American Psychologist. 37(2); 122-147.Bayrakcı, M (2007) Sosyal Öğrenme Kuramı ve Eğitimde Uygulanması. SAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, s. 198-210.Brühlmeier, A. (1992). Die Psychoanalyse Sigmund Freuds. www.bruehlmeier.info/Freuds%20Psychoanalyse.pdfBuchmann, T. (2018) Die Psychomotorische Entwicklung, http://www.schulekreuzlingen.ch/documents/Unterstuetzung_durch_Eltern.pdf Çapri, B., Çelikkaleli, Ö. (2005). İlköğretim Birinci Kademedeki (7-11 Yaş Grubu) Çocukların Korunum Gelişim Düzeylerinin Cinsiyet ve Sınıf Değişkeni Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Haziran 2005, ss. 48-65.Çok, F (1976) Gelişim Psikolojisi, Kuramlar, Yöntemler ve Yaşamın İlk Yılları (Kısaltarak Çeviri). AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2 (26), s. 641-670.Duden (2018). Die Sportpädagogik. https://www.duden.de/rechtschreibung/SportpaedagogikErikson, E.H. (1968). Identity, Yoth and Crisis. N.Y: Norton.Ersevim, İ. (2006). Freud ve Psikanalizin Temel İlkeleri. Assos Yayınları.Hogben, M., Byrne, D. (1998). Using Social Learning Theory To Explain Individual Differences In Huan Sexuality. Journal of Sex Research. Feb98, Vol:35 (1).Kilvington, M., 2007. Social learning as a framework for building capacity to work on complex environmental management problems. http://www.landcareresearch.co.nz/publications/researchpubs/Social_learning_review.pdf.Koplin, S. (2016). Aufgaben und Ziele der Sportpädagogik und Sportdidaktik und ihre Verankerung im Rahmenlehrplan. Universität Potsdam.Kretschmer, J., Knut, D. (2002). Psychomotorische Entwicklungsförderung (an Hamburger Grundschulen). Universität Hamburg. MEB. (2007). MEGEP Çocuk Gelişimi ve Eğitimi psiko-motor Gelişim, Ankara.MEB (2011). Erken Çocukluk Eğitiminde Temel İlkeler. Ankara. Mitmannsgruber, P. (2005). Eınführung in die Bewegungs- & Sportpädagogik. Akademieverbund Pädagogische Hochschule in Krems. http://mitmannsgruber.net/wp-content/uploads/2015/06/H-4-Lehrbehelf.pdf.Morsünbül, Ü. (2005). Ergenlikte Kimlik Statülerinin Bağlanma Stilleri, Cinsiyet ve Eğitim Düzeyi Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Özdemir, M.Ç. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 1.Basım. Ankara: Asil Yayın Dağıtım, Eylül 2003.Özer, M.K., Özer, DS. (2006). Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım (S.33-34)Patricia, DB. (2007). Berufliche Eingliederung von Jugendlichen mit verminderter Lebenserwartung. Diplomarbeit. Institut für Angewandte Psychologie.Pahl-Wostl C, Hare M 2004. Processes of social learning in integrated resources management. Community and Applied Social Pyschology 14: 193–206.Simonov, N. (2005). Sozialpsychologische Aspekte der Sozialisation von jugendlichen Spätaussiedlern aus Russland, Magisterarbeit, Universität Hannover. Sözer, A.Ç. (2005). 3-11 Yaş Çocuklarının Ahlak Gelişimlerinin Piaget’in Ahlaki Gelişim Kuramı’na Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüStein, M. (2017). Algemeine Pädagogik. 3. Auflage. Ernst Reinhard Verlag.Süslü, DP. (2002). Çalışan ve Öğrenci Ergenlerde Kimlik Duygusu Kazanımının Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Yapıcı, M., Yapıcı Ş. (2005). Çocukta Ahlaki Gelişim. AKÜ Eğitim Fakültesi, Üniversite ve Toplum, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 5 (3).Yılmaz, G., Yılmaz, B., Türk, N. (2010). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Nevşehir İli Örneği), Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12 (2), 85–90Yüksel, G. (2003) İlköğretim Öğrencilerinin Gelişim Alanları, Gelişim Alanlarının İşaretçisi Olan İhtiyaçlar ve Geliştirilmesi Gereken Beceriler: Bu Süreçte Rehber Öğretmenin İşlevleri: Kurumsal Bir İnceleme, MEB Dergisi, Sayı 159, Yaz 2003Webinger, C. (1994), Psychoanalyse nach Freud. Überarbeitet (2002) - http://www.psychotherapie-netzwerk.de/infobuero/therapie/tiefenpsychologie/psychoanalyse/psychoanalyse.htm Webler T, Kastenholz H, Renn O 1995. Public participation in impact assessment: a social learning perspective. Environmental Impact Assessment Review 15: 443–463.

PSİKO-MOTOR VE GELİŞİM KURAMLARI AÇISINDAN SPOR PEDAGOJİSİ

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 523 - 540, 31.07.2018

Öz

Çocukluk ve özellikle de erken çocukluk dönemi insanoğlunun hayatındaki en önemli dönemlerin başında yer alır. Gelişim sürecinin hızlı yaşandığı bu dönemde, çocukların sonraki yaşamlarında önemli rol oynayacak karakter eğitimlerinin temeli atılır, bilişsel geleceklerinin alt yapısı oluşur, çevresini algılamaya başlar, tutum ve duyguları büyük ölçüde gelişir. Bireylerin ileriki hayatlarını doğrudan etkileyen bu dönemin çok iyi yönetilmesi, ailelerin bilinçlendirilmesi ve eğitim-öğretimin buna göre planlanması gerekmekir. Bu çalışmada, spor pedagojisi ile çocukların zihinsel ve fiziksel büyüme süreçlerini kapsayan psiko-motor gelişimleri, Freud’un Psikanalitik Kuramı, Erikson’un Psikososyal Gelişim Kuramı, Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı, Robert Havighurst’ün Gelişim Kuramı, Arnold Gesell’in Olgunlaşma Kuramı ve Bandura’nın Toplumsal Öğrenme Kuramı incelenmiştir. Çalışmada psiko-motor ve gelişim kuramları üzerinde durulmuş ve bu kuramların spor pedagojisi açısından ele alınarak betimsel bir inceleme yapılmıştır. Spor pedagojisinin bir konusu da çocukların bilişsel ve zihinsel gelişimleri ile ilgilidir. Çalışma sonucunda sporun hayatın içinden hayata hazırlayıcı etkisinin maksimum düzeyde sağlanması için aileler ve okullar başta olmak üzere gerek bakanlık gerekse sportif alanda ön plana çıkmış sporcularımıza büyük görevler düştüğü hususuna tarafımızdan dikkat çekilmiştir.

Kaynakça

  • Ağaç, S., Harmankaya, H. (2009). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Giysi Tercihleri ve Giysi Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktörler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Ak(Mert), Ö (2007). Jean Piaget Düşüncesinde Psikolojik Yapılar. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Anlı, İ.(2010). Psikanalititk Kuramlar. Nobel Tıp Kitapevleri.Arminger, A. (2008). Psychoanalytische Theorien der Psychosen. Von Freud zu Lacan. Diplomarbeit, Universität Wien.Arslan, E. (2008). Bağlanma Stilleri Açısından Ergenlerde Erikson’un Psikososyal Gelişim Dönemleri ve Ego Kimlik Süreçlerinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Arslan, E., Arı, R. (2008). Erikson’un Psikososyal Gelişim Dönemleri Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlama, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 19. s. 41-52. Bandura, A.,Kupers, C.J. (1964). Transmission of Patterns of Self-Reinforcement Through Modeling. Journal of Abnormal and Social Psychology, 69, 1-9.Bandura A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American Psychologist. 37(2); 122-147.Bayrakcı, M (2007) Sosyal Öğrenme Kuramı ve Eğitimde Uygulanması. SAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, s. 198-210.Brühlmeier, A. (1992). Die Psychoanalyse Sigmund Freuds. www.bruehlmeier.info/Freuds%20Psychoanalyse.pdfBuchmann, T. (2018) Die Psychomotorische Entwicklung, http://www.schulekreuzlingen.ch/documents/Unterstuetzung_durch_Eltern.pdf Çapri, B., Çelikkaleli, Ö. (2005). İlköğretim Birinci Kademedeki (7-11 Yaş Grubu) Çocukların Korunum Gelişim Düzeylerinin Cinsiyet ve Sınıf Değişkeni Açısından İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Haziran 2005, ss. 48-65.Çok, F (1976) Gelişim Psikolojisi, Kuramlar, Yöntemler ve Yaşamın İlk Yılları (Kısaltarak Çeviri). AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2 (26), s. 641-670.Duden (2018). Die Sportpädagogik. https://www.duden.de/rechtschreibung/SportpaedagogikErikson, E.H. (1968). Identity, Yoth and Crisis. N.Y: Norton.Ersevim, İ. (2006). Freud ve Psikanalizin Temel İlkeleri. Assos Yayınları.Hogben, M., Byrne, D. (1998). Using Social Learning Theory To Explain Individual Differences In Huan Sexuality. Journal of Sex Research. Feb98, Vol:35 (1).Kilvington, M., 2007. Social learning as a framework for building capacity to work on complex environmental management problems. http://www.landcareresearch.co.nz/publications/researchpubs/Social_learning_review.pdf.Koplin, S. (2016). Aufgaben und Ziele der Sportpädagogik und Sportdidaktik und ihre Verankerung im Rahmenlehrplan. Universität Potsdam.Kretschmer, J., Knut, D. (2002). Psychomotorische Entwicklungsförderung (an Hamburger Grundschulen). Universität Hamburg. MEB. (2007). MEGEP Çocuk Gelişimi ve Eğitimi psiko-motor Gelişim, Ankara.MEB (2011). Erken Çocukluk Eğitiminde Temel İlkeler. Ankara. Mitmannsgruber, P. (2005). Eınführung in die Bewegungs- & Sportpädagogik. Akademieverbund Pädagogische Hochschule in Krems. http://mitmannsgruber.net/wp-content/uploads/2015/06/H-4-Lehrbehelf.pdf.Morsünbül, Ü. (2005). Ergenlikte Kimlik Statülerinin Bağlanma Stilleri, Cinsiyet ve Eğitim Düzeyi Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Özdemir, M.Ç. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 1.Basım. Ankara: Asil Yayın Dağıtım, Eylül 2003.Özer, M.K., Özer, DS. (2006). Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım (S.33-34)Patricia, DB. (2007). Berufliche Eingliederung von Jugendlichen mit verminderter Lebenserwartung. Diplomarbeit. Institut für Angewandte Psychologie.Pahl-Wostl C, Hare M 2004. Processes of social learning in integrated resources management. Community and Applied Social Pyschology 14: 193–206.Simonov, N. (2005). Sozialpsychologische Aspekte der Sozialisation von jugendlichen Spätaussiedlern aus Russland, Magisterarbeit, Universität Hannover. Sözer, A.Ç. (2005). 3-11 Yaş Çocuklarının Ahlak Gelişimlerinin Piaget’in Ahlaki Gelişim Kuramı’na Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüStein, M. (2017). Algemeine Pädagogik. 3. Auflage. Ernst Reinhard Verlag.Süslü, DP. (2002). Çalışan ve Öğrenci Ergenlerde Kimlik Duygusu Kazanımının Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Yapıcı, M., Yapıcı Ş. (2005). Çocukta Ahlaki Gelişim. AKÜ Eğitim Fakültesi, Üniversite ve Toplum, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 5 (3).Yılmaz, G., Yılmaz, B., Türk, N. (2010). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleklerine İlişkin Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Nevşehir İli Örneği), Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 12 (2), 85–90Yüksel, G. (2003) İlköğretim Öğrencilerinin Gelişim Alanları, Gelişim Alanlarının İşaretçisi Olan İhtiyaçlar ve Geliştirilmesi Gereken Beceriler: Bu Süreçte Rehber Öğretmenin İşlevleri: Kurumsal Bir İnceleme, MEB Dergisi, Sayı 159, Yaz 2003Webinger, C. (1994), Psychoanalyse nach Freud. Überarbeitet (2002) - http://www.psychotherapie-netzwerk.de/infobuero/therapie/tiefenpsychologie/psychoanalyse/psychoanalyse.htm Webler T, Kastenholz H, Renn O 1995. Public participation in impact assessment: a social learning perspective. Environmental Impact Assessment Review 15: 443–463.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rüstem Orhan

Sinan Ayan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 8 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Orhan, R., & Ayan, S. (2018). PSİKO-MOTOR VE GELİŞİM KURAMLARI AÇISINDAN SPOR PEDAGOJİSİ. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 523-540.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.