Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERASMUS PROGRAMINA KATILAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENEYİMLERİ

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 239 - 256, 27.07.2020

Öz

Erasmus programlarına katılan öğretmen adaylarının deneyimlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada, olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Olgubilim deseni çerçevesinde, araştırılan olguya yönelik deneyim sahibi kişilere ulaşmak için ölçüt örneklem modelinden yararlanılmıştır. Ölçüt örneklem modeli ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında öğrenim gören, 2018 ya da 2019 yılında Erasmus programından yararlanan 10 öğretmen adayı çalışmaya dahil edilmiştir. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formundan yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler yüz yüze ve bireysel olarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular şekiller ve alıntılarla desteklenerek sunulmuştur. Bulgulara dayalı olarak; öğretmen adaylarının Erasmus programına yönelik görüşleri beş tema ve temalara bağlı kodlar altında sunulmuştur. Ortaya çıkan temalar; başvuru süreci, eğitim öğretim süreci, eğitim öğretim süreçlerinin ülkemizle karşılaştırılması, programın öğretmen adaylarına katkısı ve programın geliştirilmesine yönelik öneriler şeklinde belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

Herhangi bir kurum tarafından desteklenmemiştir.

Proje Numarası

Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir.

Teşekkür

Sayın Hocam, Göndermiş olduğum makale ile hem eğitim bilimleri alanında öğretmen eğitimi sürecine katkıda bulunmayı hem de Bologna süreci ile daha aktif hale gelen Erasmus öğrenci hareketlilik programına yönelik bulgular sunmayı amaçlıyorum. Yapılan bu çalışmayı derginizde yayınlamama olanak sağlarsanız çok mutlu olurum. Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim hocam. Arş. Gör. Dr. Serap Nur DUMAN Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü

Kaynakça

  • Adanır, Y. (2019). Yükseköğretim öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının Erasmus programı hakkındaki görüşleri (Muş Alparslan Üniversitesi örneği). Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Aslan Bağcı, Ö. A., Erdem, S., & Erişen, Y. (2018). Erasmus+ KA103 Hareketlilik Programının Öğrenci ve Koordinatör Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 3(1), 54-76.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, Çev. Ed.). İstanbul: EDAM.
  • Çepni O., Aydın F., & Kılınç A. Ç., (2018). Erasmus programına katılan öğrencilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Fenomenolojik bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 436-450.
  • European Commission (2020, Şubat 6). What is Erasmus+? https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/about_en sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi (S. Akbaba Altun & A. Ersoy, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün & S. Beşir Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Sosyal, Bölgesel ve Yenilikçi Politikalar Başkanlığı (2014). Eğitim ve öğretim 2020 bilgi notu. https://www.ab.gov.tr/files/SBYPB/Egitim%20ve%20Kultur/web_egitim_ve_ogretim_2020__3_.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Şahin, B. (2019). Erasmus+ değişim programından yararlanan öğrencilerin görüşlerinin yönetimsel açıdan değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Ulusal Ajans (2020, Mart 15). Ortak ülkelerde öğrenim https://www.ua.gov.tr/programlar/firsatlar/ka1-ka107-ortak-ulkelerde-ogrenim-1/ sayfasından erişilmiştir.
  • Ünal, M. & Özdemir, M. Ç. (2013). Avrupa birliği öğrenci öğrenim hareketliliği programının bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 153-182.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.Baskı). Ankara: Seçkin.
  • YÖK (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları. https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/yay%C4%B1nlar/yuksekogretimde_yeniden_yapilanma_66_soruda_bologna_2010.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • YÖK (2020, Şubat 16). Bologna süreci nedir? https://uluslararasi.yok.gov.tr/uluslararasilasma/bologna/temel-bilgiler/bologna-sureci-nedir sayfasından erişilmiştir.
Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 239 - 256, 27.07.2020

Öz

Proje Numarası

Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir.

Kaynakça

  • Adanır, Y. (2019). Yükseköğretim öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının Erasmus programı hakkındaki görüşleri (Muş Alparslan Üniversitesi örneği). Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Aslan Bağcı, Ö. A., Erdem, S., & Erişen, Y. (2018). Erasmus+ KA103 Hareketlilik Programının Öğrenci ve Koordinatör Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 3(1), 54-76.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, Çev. Ed.). İstanbul: EDAM.
  • Çepni O., Aydın F., & Kılınç A. Ç., (2018). Erasmus programına katılan öğrencilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Fenomenolojik bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 436-450.
  • European Commission (2020, Şubat 6). What is Erasmus+? https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/about_en sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi (S. Akbaba Altun & A. Ersoy, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün & S. Beşir Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Sosyal, Bölgesel ve Yenilikçi Politikalar Başkanlığı (2014). Eğitim ve öğretim 2020 bilgi notu. https://www.ab.gov.tr/files/SBYPB/Egitim%20ve%20Kultur/web_egitim_ve_ogretim_2020__3_.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Şahin, B. (2019). Erasmus+ değişim programından yararlanan öğrencilerin görüşlerinin yönetimsel açıdan değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Ulusal Ajans (2020, Mart 15). Ortak ülkelerde öğrenim https://www.ua.gov.tr/programlar/firsatlar/ka1-ka107-ortak-ulkelerde-ogrenim-1/ sayfasından erişilmiştir.
  • Ünal, M. & Özdemir, M. Ç. (2013). Avrupa birliği öğrenci öğrenim hareketliliği programının bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 153-182.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.Baskı). Ankara: Seçkin.
  • YÖK (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları. https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/yay%C4%B1nlar/yuksekogretimde_yeniden_yapilanma_66_soruda_bologna_2010.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • YÖK (2020, Şubat 16). Bologna süreci nedir? https://uluslararasi.yok.gov.tr/uluslararasilasma/bologna/temel-bilgiler/bologna-sureci-nedir sayfasından erişilmiştir.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Nur Duman

Proje Numarası Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir.
Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Duman, S. N. (2020). ERASMUS PROGRAMINA KATILAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENEYİMLERİ. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 239-256.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.