Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

X VE Y KUŞAĞI ÖĞRETMENLERİN KULLANDIKLARI MOTİVASYON TÜR VE ARAÇLARI

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 251 - 267, 29.01.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı X ve Y kuşağındaki öğretmenlerin Z kuşağındaki öğrencilerini motive ederken kullandıkları motivasyon araç ve türlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Kırıkkale il merkezindeki 30 ortaokul öğretmeninden oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğretmenlerin kuşak farkı olmaksızın çoğunlukla motivasyon türü olarak sosyal motivasyonu, motivasyon aracı olarak da psiko-sosyal motivasyon araçları ile örgütsel ve yönetsel motivasyon araçlarını tercih ettiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acılıoğlu, İ. (2015). İşte Y kuşağı. Ankara: Elma Yayınevi.
  • Adıgüzel O., Batur H.Z. & Ekşili N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Akat, İ. (1984). İşletme Yönetimi, İzmir: Üçelyayıncılık.
  • Aşıkoğlu M. (1996), İnsan Kaynaklarını Verimliliğe Yönlendirme Aracı Olarak Motivasyon, İstanbul: Üniversite kitabevi.
  • Aydın, G. Ç & Başol, O. (2014). X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme Var mı? Electronic Journal of Vocational Colleges, 1-15.
  • Babaoğlu, B. (2015). Turizm Sektöründe Çalışanların Kuşak Farklılıklarına Olan Algılamaları ve Bir Araştırma, Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı.
  • Bayhan, V. (2014). Milenyum veya (Y) Kuşağı Gençliğinin Sosyolojik Bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 10-25.
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman & E., Atan, Ö. (2015). Kuşakların Yönetim Politikası Beklentilerinin Araştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 186-204.
  • Deneçli, C. & Deneçli S. (2012). Nabza Göre Şerbet, Kuşağa Göre Etkinlik: Eğlencenin Pazarlanması ve Kuşaklar, iku.edu.tr.
  • Güler, E. (2016). İş Dünyasının Z Kuşağı İle İmtihanı, Para Ekonomi Dergisi, Ekim, 56-58.
  • Karaköse, T. & Kocabaş, İ. (2006). Özel ve Devlet Okullarında Öğretmenlerin Beklentilerinin İş Doyumu ve Motivasyon Üzerine Etkileri, Dergipark, 2(1), 3-14.
  • Keleş, N.H. (2011). Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Keser, A. (2006). Çalışma Yaşamında Motivasyon, Alfa Aktüel Yayınları, İstanbul.
  • Levickaite,R. (2010). Generations X Y Z: How Social Networks Form The Concept Of The World Without Borders The Case Of Lithuania, Limes Cultural Regionalitics, 3(2), 170-183. Doi: 10.3848/limes.2010.17.
  • Mengi, Z. (2009). İş başarısında kuşak farkı. http://www.kigem.com/isbasarisinda- kusak-farki.html. (Erişim Tarihi: 08.03.2019).
  • Metin, S. & Kızıldağ, D. (2017). X ve Y Kuşaklarının Kariyer Beklentilerinin Farklılaşması Otomotiv Sektöründe Bir Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(40), 340-363.
  • Reeves,T.C &. Oh, E. (2008). Generation Differences, In handbook of Research on Educational Communications and Technology.
  • Roberts, J.A. & Manolis, C. (2000). Baby Boomers and Busters: an Exploratory Investigation of Attitudes Toward Marketing Advertising and Consumerism, Journal of Consume Marketing, 17(6), 481-499.
  • Sabuncuoğlu, Z. & Tüz, M. (2003). Örgütsel Psikoloji, Bursa: Furkan Ofset.
  • Senbir, H. (2004). Z Son İnsan Mı? İstanbul: O Kitaplar.
  • Sevinç, H. (2015). Kamu Çalışanlarının Motivasyonunda Kullanılan Araçlar, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(39), 944-964.
  • Strauss, W. & Howe, N. (1991) Generations. New York: Quill, William Morrow.
  • Toduk, Y. (2017). Türkiye’nin Liderlik Haritası: Güncel Liderlik Yaklaşımları ve Türkiye’den Örnekler, İstanbul: Ceo Plus Yayıncılık.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. YAYINLANMAMIŞ Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yeşil, Y. & Fidan. F. (2017). Türkiye’de Y Kuşağının e- İletişim Kullanımı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Balkan ve Yakındoğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 100-109.
  • Yıldırım, S. (2007). Motivasyon ve Çalışma Hayatında Motivasyonun Önemi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Şanlı

Ali Taş

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2021
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şanlı, M., & Taş, A. (2021). X VE Y KUŞAĞI ÖĞRETMENLERİN KULLANDIKLARI MOTİVASYON TÜR VE ARAÇLARI. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 251-267.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.