Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitimindeki öz-yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler ile ortaya koymak amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılan araştırma; 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde görev yapan 324 okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; araştırmacı tarafından geliştirilen “Demografik Bilgi Formu” ve Yıldız (2017) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Müzik Eğitimi Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği” ile toplanmıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan bu ölçeğin, okul öncesi öğretmenlerine uygulanabilirliğine dair geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış ve ölçeğin toplamında ortaya çıkan .961 Cronbach Alfa değerinin oldukça güvenilir olduğu görülmüştür. Araştırmanın analizinde; betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü anova testi kullanılmıştır. Anlamlı farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu tespit etmek üzere post-hoc testlerinden LSD testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitimindeki öz yeterlik inançlarının, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir fark göstermediği; mezun olduğu üniversite türü, çalıştıkları okul türü, yaş, eğitim durumu, müzik eğitimine yönelik eğitim alma, enstrüman kullanma, çalıştıkları kurumda müzik atölyesi olma durumu, şarkı öğretiminde kullandıkları yöntem, müzik etkinliklerine planda yer verme sıklığı ve çağdaş müzik öğretim yöntemlerini kullanma durumu değişkenlerine göre ise anlamlı bir fark gösterdiği saptanmıştır.
Okul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Öğretmeni Erken Çocukluk Müzik Eğitimi Öz-yeterlik İnancı.
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
This research aims to investigate the self-efficacy beliefs of preschool teachers in music education with various variables. Conducted using quantitative research methods, specifically a survey model, the study involved 324 preschool teachers in Istanbul during the 2020-2021 academic year. Data were collected using the "Preschool Teacher Candidates' Music Education Self-Efficacy Belief Scale" and a "Demographic Information Form" developed by the researcher. A validity and reliability analysis was conducted for this scale, originally designed for preschool teacher candidates, to assess its applicability to practicing preschool teachers. The scale showed high reliability, evidenced by a Cronbach's Alpha value of .961. In the analysis of the study, descriptive statistics, independent sample t-tests, and one-way ANOVA tests were employed. Post-hoc LSD tests were conducted to determine between which groups significant differences existed. The findings revealed that the self-efficacy beliefs of preschool teachers in music education did not show significant differences based on gender and professional tenure. However, significant differences were noted in relation to the type of university graduated from, the type of school where they work, age, educational level, receiving training in music education, instrument usage, having a music workshop in their institution, the methods used in song teaching, the frequency of including music activities in plans, and the use of contemporary music teaching methods.
Preschool Education Preschool Teacher Early Childhood Music Education Self Efficacy Belief.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
İletişim
Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92
Faks Numarası: +90 0318 357 35 97
e-mail: sbd@kku.edu.tr
Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE