Geleceğin çalışma sektöründe yer
alacak üniversite öğrencilerinin, bilimsel bilgi ve becerilerinin dışında,
sosyal sorumluluk bilincine ve mesleklerine yönelik tutum ve davranışlarında
tarafsız yönde karar verebilme yetisine sahip etik davranışları edinmesi
gerekir. Bu nedenle, üniversiteler, öğrencilere mesleki bilgi ve becerinin
yanında, mesleklerinin, toplum üzerindeki etkilerini sorgulatabilmeli ayrıca
doğruluk, dürüstlük, güven gibi etik değerleri de kazandırabilmelidir.
Görsel–işitsel teknikler ve medya
yapımcılığı alanları, iletişim dünyasının düşünsel üretim ve yayın
organlarıdır. İletişim sektörünü oluşturan bu organlarda çalışan bireylerin mesleki
etik anlayışı, kitlenin (okuyucu ya da izleyicinin) doğru ve tarafsız
bilgilendirilmesi açısından, içsel ve manevi bir özdenetim niteliğinde
olmalıdır.
Bu çalışmada iletişim sektöründe yer alacak meslek
yüksekokulu öğrencilerine, mesleki etik kuralları ile ilgili bir takım sorular
sorulmuş ve verdikleri yanıtlar incelenmiştir. Amaç, görsel-işitsel teknikler
ve medya yapımcılığı alanlarında eğitim alan öğrencilerin yaşları,
cinsiyetleri, etik eğitimi alıp almamaları ve etik algıları arasında ilişki
kurmak ve etik bilinçlerine yönelik değerlendirmeler yapmak ve öneriler
sunmaktır. Bu durumun tespiti amacıyla betimsel ve bağıntısal tarama yöntemi
ile 20 sorudan oluşan anket, Görsel–İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı
alanlarında eğitim alan, fotoğrafçılık ve kameramanlık bölümü, radyo ve
televizyon bölümü ile basım ve yayın teknolojileri bölümü öğrencilerine
uygulanmıştır. Ankette öğrencilerin demografik özelliklerine ve meslek etik
kurallarına ilişkin sorular yer almıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans
ile çapraz tablo bulguları sonucunda, Görsel–İşitsel Teknikler ve Medya
Yapımcılığı alanlarında eğitim alan öğrencilerin mesleki etik kurallarına
bakışı betimlenmeye çalışılmış, elde edilen bilgiler doğrultusunda öneriler
ortaya konmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |