Destinasyon imajı,
kent ile ilgili hedef kitlenin zihninde oluşan fikir, inanç ve izlenimler
bütünüdür. İnsan beyni, pek çok kaynaktan kendisine ulaşan deneyim ve bilgileri
kullanarak gözlemleri dahilinde bir çerçeve oluşturur; ki bu çerçeve o kişinin
zihninde oluşan destinasyon imajıdır. Bu kapsamda çalışmada, Aydın ilinin
destinasyon imajını oluşturan soyut ve fiziksel imaj algısı ile kent halkına
ilişkin imaj algısı ölçülmüştür. Bununla birlikte destinasyon imajı ve
destinasyon kişiliği arasındaki ilişkiler ortaya konmuştur. Araştırmadaki
veriler anket tekniği ile 385 kişiden elde edilmiştir. Yapılan geçerlilik,
güvenirlik ve hipotez testleri ile korelasyon analizi sonucunda elde edilen
bulgulara göre, Aydın ilinin turistik destinasyon olarak pazarlanma sürecinde
öne çıkarılmaya en uygun değerleri Kuşadası ve iklim özelliğidir. Ayrıca Aydın
ilinin sahip olduğu destinasyon imajı algısı ile destinasyon kişiliği arasında
anlamlı pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür.
Turizm Destinasyonları Destinasyon İmajı Destinasyon Kişiliği Aydın
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |