Bu araştırmanın amacı bilgisayar
satın alımında ürün çeşidini incelemekten doğan olumlu ve olumsuz duyguların
satın almayı ne kadar etkilediğini ölçmektir. Olumsuz duyguların satın alma
niyetine etkisi seçim paradoksu varlığını gösterecektir. Kırklareli evreninde
470 kişiye yüz yüze anket ile ulaşılmıştır. Örnekleme yöntemi kolayda
örneklemedir. Demografik istatistikler verilmiştir. Araştırmanın analizi için Smart
PLS 2.0 ile yapısal eşitlik modellemesi yapılmıştır. Ürün incelerken oluşan
olumlu duygular ile satın alma niyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Ürün incelerken oluşan olumsuz duygular ile satın alma niyeti arasında anlamlı
bir ilişki bulunmamıştır. Olumlu duygular 0,286lık bir kuvvet ile satın alma
niyetini olumlu etkilemektedir. Ürün çeşitliliği duygusal açıdan satın alma
niyetine katkı sağlamaktadır. Olumsuz duyguların satın alma niyeti ile anlamlı
bir ilişkisi yoktur. Seçim paradoksu varlığından söz edilemez. Satıcıların
ve/veya markaların seçim sürecini çok iyi yönettikleri ve seçim paradoksu
oluşmadığı tahmin edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |