Dil öğreniminde konuşma en önemli
unsurlardandır. Sosyal ve kültürel yapıda konuşma becerisine diğer becerilere
oranla daha fazla yer verildiği için, konuşmanın nerede ve nasıl yapılması
gerektiği, konuşmayı yapan kişilerin nitelikleri ve dinleyenlerin üzerinde
nasıl etki bıraktıkları sorgulanan bir meseledir. Konuşmada, her ne şekilde
olursa olsun, bireyler belirli teknikler ve stratejiler kullanmaktadır. Bu çalışmada,
yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin, Türkçe hazırlıklı konuşmada
kullandıkları konuşma stratejilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma,
betimsel bir çalışma olup var olan bir durumu ortaya koymaya yöneliktir. Çalışmanın
örneklemi, ÇOMÜ TÖMER’de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 18 yabancı uyruklu öğrenciden
oluşmaktadır. “ÇOMÜ TÖMER’de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yabancı uyruklu
öğrenciler hazırlıklı konuşma yaparken hangi stratejileri kullanmaktadır?”
sorusu araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme
tekniği ile toplanmış; toplanan veriler araştırmacılar tarafından içerik ve
madde analizi yöntemiyle analiz edilerek benzerlik ve farklılıklar yönünden tartışılmıştır.
Sonuçlar, tablolar hâlinde sunularak yorumlanmıştır. Sonuç olarak konuşma
öncesinde 23, konuşma sırasında 26 konuşma sonrasında ise 6 stratejiye
başvurdukları tespit edilmiştir. Tespit edilen bu stratejilerin bir kısmı
literatürdeki stratejilerden farklılık göstermektedir.
Speaking is one of the most important factors in
language learning. Since much importance is given to speaking in social and
cultural environments, how and where the language is spoken, the features of
the people speaking it, and its impact on the listeners is still in dispute. In
any type of speaking, speakers use various techniques and strategies. The aim
of this study is to find out speaking strategies of students learning Turkish
as a foreign language in Turkish prepared speaking. As an empirical study, this
paper presents an existing case. 18 non-native Turkish students learning
Turkish as a foreign language from ÇOMU TÖMER participated in the study. The
study tried to answer the following research question: What are the speaking strategies
used by non-native Turkish learners in prepared speaking in ÇOMU TÖMER. Data was
gathered by semi-structured interviews and analyzed by using content and item
analysis. Also, the results were discussed in terms of similarities and
differences and were presented in tables. The results showed that the
participants made use of 23 pre-speaking, 26 whilespeaking, and 6 post-speaking
strategies. A number of these strategies are different than the ones presented
in related literature.
Teaching Turkish Teaching Turkish as a foreign language speaking speaking strategies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.