Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yöntemiyle dil
eğitimi alanında 1999-2019 yılları arasında yapılan lisansüstü çalışmaların
eğilimlerini belirlemektir. Bu çalışmada, Türkiye’de yaratıcı drama yöntemiyle
dil eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerinin içerik analizi yoluyla
incelenerek, çalışmaların içeriği konusunda eğitim araştırmacılarına bilimsel
bilgi sağlaması bakımından önemlidir.
Türkiye’de yaratıcı drama yöntemiyle dil eğitimi alanında 1999-2019
yılları arasında yapılan 79 lisansüstü çalışma araştırmanın örneklemini
oluşturmaktadır. İncelenen tezlerin, ana konu açısından, söz varlığı, konuşma,
yazma ile ilgili konularda yoğunlaştığı, çoğunlukla nicel araştırma yöntem ve
tekniklerinin tercih edildiği saptanmıştır. İncelenen tezler en çok Gazi
Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Çağ Üniversitelerinde yapılmıştır.
Tezlerin yıllara göre dağılımına bakıldığında ise, en çok tezin 2018 yılında
yapıldığı tespit edilmiştir. Yöntem ve konu açısından özgün, Türkiye’de ki dil
eğitim yöntemlerine yönelik çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.