Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 53 - 64, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Ahi, B. ve Kıldan, A. O. (2013). Türkiye’de okulöncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2002-2011). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(27), 23-46.Akaydın, Ş. ve Çeçen, M. A. (2014). Okuma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir içerik Analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 183-198.Çifçi, T. (2018). Okulöncesi eğitimi alanındaki araştırmaların yönelimleri: Bir içerik analizi. (Yüksek lisans tezi). https:tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Çiltaş, A., Güler G., Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1, 565-580.Geçit, Y. (2010). Coğrafya eğitimi araştırmalarında temel yönelimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 925-967.İncekara, S. (2009). Uluslararası alanda coğrafya eğitimi araştırmaları ve Türkiye’den örnekler: mevcut durum ve gelecek yönler. Doğu Coğrafya Dergisi, 14(21), 123-136.Kaltakçı Gürel, D., Sak, M., Ünal, Z. Ş., Özbek, V., Candaş, Z. ve Şen, S. (2017). 1995-2015 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimine yönelik yayınlanan makalelerin içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 143-167.Kaya, M. F. (2013). Coğrafya eğitiminde yönelimler: 2012 yılına kadar yapılan lisansüstü tezler üzerine bir meta analiz çalışması. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 283- 313.Karadağ, E. (2009). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelemesi: Bir durum çalışması. (Doktora tezi). https:tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Küçükoğlu, A. ve Ozan, C. (2013). Sınıf öğretmenliği alanındaki lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (12), 27-47.Merriam, B. S. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel Akademik.Ozan, C. ve Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136.Sarı,N. (2011). Türkiye’de kimya eğitimi alanında 2000-2010 yılları arasında yazılmış yüksek lisans tezlerinin içerik analizi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.Sözbilir, Ş., Kutu, H., Yaşar, M. D. (2011). Dünyada ve Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının durumu. https://mustafasozbilir.files.wordpress.com/2014/12/4232tc3bcrkiyedekimyaec 49fitimi_giric59f-ve- ilk-bc3b6lc3bcm.pdf sayfasından erişilmiştir.Tarman, B., Güven, C., Aktaşlı İ. (2011). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin değerlendirilmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 391-410.Tutuman,O.(2011).Türkçe öğretmenlerinin yaratıcı drama uygulama yeterlilikleri. (Yüksek lisans tezi). https:tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Varışoğlu, B., Şahin, A. ve Göktaş, Y. (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1767-1781.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

TÜRKİYE’DE DRAMAYLA DİL EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ ARAŞTIRMALARIN EĞİLİMLERİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 53 - 64, 31.12.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yöntemiyle dil
eğitimi alanında 1999-2019 yılları arasında yapılan lisansüstü çalışmaların
eğilimlerini belirlemektir. Bu çalışmada, Türkiye’de yaratıcı drama yöntemiyle
dil eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerinin içerik analizi yoluyla
incelenerek, çalışmaların içeriği konusunda eğitim araştırmacılarına bilimsel
bilgi sağlaması bakımından önemlidir. 
Türkiye’de yaratıcı drama yöntemiyle dil eğitimi alanında 1999-2019
yılları arasında yapılan 79 lisansüstü çalışma araştırmanın örneklemini
oluşturmaktadır. İncelenen tezlerin, ana konu açısından, söz varlığı, konuşma,
yazma ile ilgili konularda yoğunlaştığı, çoğunlukla nicel araştırma yöntem ve
tekniklerinin tercih edildiği saptanmıştır. İncelenen tezler en çok Gazi
Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Çağ Üniversitelerinde yapılmıştır.
Tezlerin yıllara göre dağılımına bakıldığında ise, en çok tezin 2018 yılında
yapıldığı tespit edilmiştir. Yöntem ve konu açısından özgün, Türkiye’de ki dil
eğitim yöntemlerine yönelik çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır

Kaynakça

  • Ahi, B. ve Kıldan, A. O. (2013). Türkiye’de okulöncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2002-2011). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(27), 23-46.Akaydın, Ş. ve Çeçen, M. A. (2014). Okuma becerisiyle ilgili makaleler üzerine bir içerik Analizi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 183-198.Çifçi, T. (2018). Okulöncesi eğitimi alanındaki araştırmaların yönelimleri: Bir içerik analizi. (Yüksek lisans tezi). https:tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Çiltaş, A., Güler G., Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1, 565-580.Geçit, Y. (2010). Coğrafya eğitimi araştırmalarında temel yönelimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 925-967.İncekara, S. (2009). Uluslararası alanda coğrafya eğitimi araştırmaları ve Türkiye’den örnekler: mevcut durum ve gelecek yönler. Doğu Coğrafya Dergisi, 14(21), 123-136.Kaltakçı Gürel, D., Sak, M., Ünal, Z. Ş., Özbek, V., Candaş, Z. ve Şen, S. (2017). 1995-2015 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimine yönelik yayınlanan makalelerin içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 143-167.Kaya, M. F. (2013). Coğrafya eğitiminde yönelimler: 2012 yılına kadar yapılan lisansüstü tezler üzerine bir meta analiz çalışması. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 283- 313.Karadağ, E. (2009). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelemesi: Bir durum çalışması. (Doktora tezi). https:tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Küçükoğlu, A. ve Ozan, C. (2013). Sınıf öğretmenliği alanındaki lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (12), 27-47.Merriam, B. S. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel Akademik.Ozan, C. ve Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136.Sarı,N. (2011). Türkiye’de kimya eğitimi alanında 2000-2010 yılları arasında yazılmış yüksek lisans tezlerinin içerik analizi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.Sözbilir, Ş., Kutu, H., Yaşar, M. D. (2011). Dünyada ve Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının durumu. https://mustafasozbilir.files.wordpress.com/2014/12/4232tc3bcrkiyedekimyaec 49fitimi_giric59f-ve- ilk-bc3b6lc3bcm.pdf sayfasından erişilmiştir.Tarman, B., Güven, C., Aktaşlı İ. (2011). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin değerlendirilmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 391-410.Tutuman,O.(2011).Türkçe öğretmenlerinin yaratıcı drama uygulama yeterlilikleri. (Yüksek lisans tezi). https:tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Varışoğlu, B., Şahin, A. ve Göktaş, Y. (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1767-1781.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bilge Eski 0000-0002-9923-7651

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eski, B. (2019). TÜRKİYE’DE DRAMAYLA DİL EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ ARAŞTIRMALARIN EĞİLİMLERİ. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 53-64.

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı