Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğrencilerinin Tablet Bilgisayar Destekli Türkçe Öğrenme Beceri ve Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 56 - 65, 05.07.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğrenme beceri ve görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma karma yöntem desenlerinden biri olan açımlayıcı sıralı desene uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 379 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Tablet bilgisayar Destekli Türkçe Öğretiminin Temel Dil Becerilerine Etkisini Belirlemeye Yönelik Ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Nicel veriler kestirimsel istatistiksel yöntemlerle analiz edilirken nitel veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonunda cinsiyet, sınıf düzeyi, kişisel bilgisayara ve akıllı telefona sahip olma durumunun öğrencilerin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğrenme becerileri üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı; öğrencilerin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğretimi etkinliklerini faydalı olarak değerlendirdikleri anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbaba, R., Tunagür, M. (2018) Bilişim teknolojilerinin dil becerilerinde kullanımı üzerine bir içerik analizi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (2) , 127-146
  • Akçay, A. ve Şahin, A. (2012). Webquest (Web Macerası) öğrenme yönteminin Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 33-45.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aksoy, H.H. (2003). Eğitim kurumlarında teknoloji kullanımı ve etkilerine ilişkin bir çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1(4), 4-23.
  • Alyaz, Y. ve Uçar, T. (2019). Taşınabilir cihazlar aracılığıyla yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi uygulamalarının belirlenmesi, sınıflandırılması ve öğrenci kazanımlarına ilişkin öğrenci değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, 12(83), 763-774.
  • Bayrak, A. (2013). Almanca öğretmenliği programı öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde
  • Benzer, A, (2017). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. Ankara, İdeaport Yayıncılık. bilgisayar ve internetin kullanımına ilişkin görüşleri. Anadolu Journal of Educational
  • Bostancıoğlu, A.(2017) teknolojinin dil öğretiminde kullanımı: Lisans seviyesinde verilen bir bilgisayar destekli dil öğretimi dersinden yapılan çıkarımlar. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 12(6), 89-102.
  • Bulun, M., Gülnar, B. ve Güran, M. S. (2004). Eğitimde mobil teknolojiler. Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2), 165-169.
  • Calp, M. ve Calp, Ş. (2016). Özel eğitim alanı olarak Türkçe öğretimi I-II. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Chapelle, C. (2003). English langauge teaching and technology. Amsterdam: John Benjamins.
  • Clemons, D. C. (2014). Fostering diversity through digital storytelling. Public Relations Tactics, 21(4): 9.
  • Coşkun, M. (2009). Ana dili eğitiminde parçalarüstü birimlerin önemi ve teknoloji destekli olarak kavratılması. Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (48), 41-52.
  • Daşkıran, L. (2012). Tablet bilgisayarlar. Bilim ve Teknik, 45(535), 48-56.
  • Demir, S., Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. Elementary Education Online, 10(3), 850-860.
  • Durukan, E. (2011). İlköğretim 6. Sınıfta bilgisayar destekli dil bilgisi öğretiminin başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Gill, T. G. (2007). Using the Tablet PC for instruction. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 5(1), 183-190.
  • Göçer, A. (2018). Temel Dil Becerilerinin Birbirleriyle İlişkisi Ve Bireyin Anlam Evreninin Gelişimi Ve Gerçek Yaşam Becerileri Açısından Önemi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 7(4), 40-50.
  • Güngördü, E. (2003). Öğretimde görsellik ve görsel araçlarda bulunması gereken özellikler. Milli Eğitim Dergisi, S:157. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/157/gungordu.htm (Erişim tarihi: 16.06.2020)
  • Hubbard, P., and Levy, M. (2006). Teacher education in CALL. Amsterdam: John Benjamin B. V.
  • İşman, A. (2011). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Johnson, A. P. (2017,). Okuma ve yazma öğretimi. (Çeviri Editörü: A. Benzer). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kartal, E. (2010). Feedback processes in multimedia language learning software. US-China Education Review, 7(4), 53-65.
  • Kurudayıoğlu, M., Bal, M. (2014) Ana dili eğitiminde dijital hikâye anlatımlarının kullanımı. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(28), 74-95.
  • Lim, C.P., Nonis, D., ve Hedberg, J. (2006). Gaming in a 3D multiuser virtual environment: Engaging students in science lessons. British Journal of Educational Technology, 37(2), 211-231.
  • Lüle Mert, E. (2014) Türkçenin eğitimi ve öğretiminde dört temel dil becerisinin geliştirilmesi sürecinde kullanılabilecek etkinlik örnekleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(1), 23-48.
  • Mahmoud, S. S. (2013). The effect of using English SMS on KAU foundation year students’ speaking and writing performance. American International Journal of Social Science, 2(2), 13-22.
  • Marcial, L. H. (2010). A comparison of screen size and interaction technique: Examining execution times on the smartphone, tablet and traditional desktop computer. https://www.academia.edu/1299975/A_comparison_of_screen_size_and_interaction_technique_Examining_execution_times_on_the_smartphone_tablet_and_traditional_desktop_computer. Erişim Tarihi: 01.02.2014.
  • MEB, (2006). İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB, (2015). Türk Dili ve Edebiyatı Dersi (9, 10, 11, 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Mitchell, S. (2007). Penguins and plagiarism: Stemming the tide of plagiarism in elementary school. Library Media Connection, 25(7), 47.
  • Öz, F. (2006). Uygulamalı Türkçe öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özbay, M. (2006). Türkçe özel öğretim yöntemleri I. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özbay, M. (2007). Özel öğretim yöntemleri II. (2. Baskı). Ankara: Öncü Basımevi.
  • Özbay, M. ve Özdemir, O. (2014). Türkçe öğretim programı için bir öneri: Dijital okuryazarlığa yönelik amaç ve kazanımlar/A suggestion for Turkish Teaching Curriculum: Digital literacy objectives and standards. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 2(2).
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, 12(4), 427-444.
  • Özkale, A. ve Koç, M. (2014). Tablet computers and their usage in educational settings: A literature review. SDU International Journal of Educational Studies, 1(1), 24-35
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergün, M., Yılmaz, H. Ve Ayas, C. (2013). Öğretmen öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. . Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3) , 1799-1822.
  • Prey, J. ve Weaver, A. (2007). Guest editors’ introduction: Tablet PC technology-The next generation. Computer, 40(9), 32-33. Sciences International, January, 3(1), 22-34.
  • Sever, S., Kaya, Z. ve Aslan, C. (2011). Etkinliklerle Türkçe öğretimi (2. Baskı). İzmir: Tudem Yayınları.
  • Tüzün, H. (2007). Blending video games with learning: Issues and challenges with classroom implementations in the Turkish context. British Journal of Educational Technology, 38(3), 465-477.
  • Yaman, M. ve Bozdemir, O. (2005). Yabancı dil öğreniminde teknolojik yaklaşımlar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 219-235.
  • Yıldız, S. (2010). İlk okuma yazma sürecinde çoklu ortam uygulamalarının okuma becerisi üzerinde etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(20), 31-63.
  • Yumuşak, A.ve Aycan, Ş.,(2002). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli çalışmanın faydaları; Demirci’de (Manisa) bir örnek, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 197-204.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Oğuzhan Sevim

Mehmet Toyran 0000-0001-5685-592X

Yayımlanma Tarihi 5 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sevim, O., & Toyran, M. (2020). Lise Öğrencilerinin Tablet Bilgisayar Destekli Türkçe Öğrenme Beceri ve Görüşlerinin İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 56-65.

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı