Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Science, Technology and Society Learning Area According to the Views of Social Studies and Classroom Teachers

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 183 - 199, 30.06.2024
https://doi.org/10.48066/kusob.1459860

Öz

In this study, it was aimed to evaluate the science, technology and society learning domain according to the views of social studies and classroom teachers. It was tried to determine whether social studies and primary school teachers consider themselves adequate in terms of "Science Technology and Society" (STS) components while teaching science, technology and society learning area. It was considered as important to include the STS learning domain in the curriculum as it is to include it in practice. When the related literature is examined, it is seen that there is a limited number of studies in the literature related to this research and whether teachers are successful in practice as well as including this learning area in the curriculum. Therefore, it is expected to contribute to the field. The research was conducted with social studies and classroom teachers. The study group of the research consists of social studies and classroom teachers working in Bayburt province in the 2022-2023 academic year. In order to determine the views of the participants on the learning domain, the data In order to determine the participants' views on the learning domain, data were collected through an interview form. The collected data were analyzed by descriptive analysis. In the study, the subject area knowledge of social studies and primary school teachers was examined based on their experiences in science, technology and society learning area. According to the results of the study, the teachers stated that Turkish scientists were not sufficiently included in the learning area, students could not comprehend because the subjects were abstract, the number and time of activities were insufficient, it was easy to access information, but information that was not confirmed was learned.

Kaynakça

  • Altunışık, R. R. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya. : Sakarya Kitapevi.
  • Ata, B. (2006). Sosyal bilgiler öğretim programı. C. Öztürk (Ed.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım, (ss.71-83). Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Altay, N. (2020). 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: İzmir örneği. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(3), 336-352.
  • Bozkaya, H. (2023). Ortaokul öğrencilerinin araştırma ve materyal tasarım faaliyetleri üzerine bir değerlendirme. (Ed. Melek Körükçü) Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XIX içinde (175-188).
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Cheek, D. W. (1992). Thinking constructively about science, technology, and society education: general introduction and from the creation to the flood. Suny Press Publishing.
  • Çelikcan, Ş. (2010). Sosyal bilgiler dersi bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanının aktif öğrenme yöntemleri ile işlenmesinin öğrencinin akademik başarısına etkisi (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 279672).
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kılınç, G. ve Çalışkan, H. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi ders işleme sürecindeki soru sorma davranışlarının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(USBES Özel Sayısı I), 265-286

Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Bilim Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanının Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 183 - 199, 30.06.2024
https://doi.org/10.48066/kusob.1459860

Öz

Bu araştırmada, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre bilim teknoloji ve toplum öğrenme alanının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanını işlerken “Bilim Teknoloji ve Toplum” (BTT) bileşenleri bakımından kendilerini yeterli görüp görmediği tespit edilmeye çalışılmıştır. BTT öğrenme alanına öğretim programında yer verilmesi kadar uygulamada yer verilmesi de bir o kadar önemli görülmüştür. İlgili literatür incelendiğinde bu araştırma ile ilgili literatürde sınırlı sayıda çalışmanın olması ve bu öğrenme alanına programda yer verilmesi kadar öğretmenlerin uygulamada da başarılı olup olmadığı araştırma açısından önemli görülmektedir. Bundan dolayı alana katkı sunacağı beklenmektedir. Araştırma, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleri ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim- öğretim yılı Bayburt ilinde görev yapan sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Katılımcıların öğrenme alanına ilişkin görüşlerini tespit etmek için araştırmada verileri görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırmada sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanındaki deneyimlerine dayalı olarak konu alan bilgilerine bakılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenler öğrenme alanı kapsamında Türk bilim insanlarına yeterli düzeyde yer verilmediğini, konular soyut olduğundan öğrencilerin kavrayamadıkları, etkinlik sayısının ve zamanının yetersiz olduğunu, bilgiye ulaşmanın kolay olduğu fakat doğruluğu teyit edilmeyen bilgilerin öğrenildiğini de ifade etmişlerdir

Kaynakça

  • Altunışık, R. R. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya. : Sakarya Kitapevi.
  • Ata, B. (2006). Sosyal bilgiler öğretim programı. C. Öztürk (Ed.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım, (ss.71-83). Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Altay, N. (2020). 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: İzmir örneği. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(3), 336-352.
  • Bozkaya, H. (2023). Ortaokul öğrencilerinin araştırma ve materyal tasarım faaliyetleri üzerine bir değerlendirme. (Ed. Melek Körükçü) Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XIX içinde (175-188).
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Cheek, D. W. (1992). Thinking constructively about science, technology, and society education: general introduction and from the creation to the flood. Suny Press Publishing.
  • Çelikcan, Ş. (2010). Sosyal bilgiler dersi bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanının aktif öğrenme yöntemleri ile işlenmesinin öğrencinin akademik başarısına etkisi (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 279672).
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kılınç, G. ve Çalışkan, H. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi ders işleme sürecindeki soru sorma davranışlarının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(USBES Özel Sayısı I), 265-286
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Adnan Özer 0009-0006-3975-3087

Memet Kuzey 0000-0002-9866-8134

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 27 Mart 2024
Kabul Tarihi 8 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer, A., & Kuzey, M. (2024). Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Bilim Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanının Değerlendirilmesi. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 183-199. https://doi.org/10.48066/kusob.1459860

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı