Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teaching Turkish As a Foreing Language By Social Media Celebrities

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 264 - 278, 30.06.2024
https://doi.org/10.48066/kusob.1490937

Öz

Social media platforms are utilized in various fields such as news, communication, education, and information sharing. They provide a broad space where millions of people can interact, share their thoughts, and acquire knowledge. Notably, most users employ social media platforms for language teaching. These educators, often referred to as social media influencers, have significant amount of followings sometimes numbering in the hundreds of thousands. The aim of this research is to determine the role and impact of non-native Turkish social media influencers in teaching Turkish, to examine their teaching methods, content, and the contributions of these methods to the learning process in-depth. As this study investigates the context where non-native Turkish social media influencers are teaching Turkish as a second language, it is structured using the case study method, one of the qualitative research approaches. The research involved analyzing the posts/content of social media influencers as documents; conducting semi-structured interviews with five non-native Turkish social media influencers, thirteen foreign learners of Turkish, and two experts in teaching Turkish as a foreign language. The findings indicate that social media influencers provide significant material for teaching Turkish as a foreign language. Although they do not offer a systematic foreign language education through social media platforms, they contribute potentially to the teaching of Turkish as a foreign language.

Kaynakça

  • Avrupa Konseyi (2020). Diller İçin Ortak Başvuru Metni: Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme, (çev. Milli Eğitim Bakanlığı). Strasburg: Council of Europe Publishing
  • Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler. Hacettepe Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD)(1), 19-30. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/326575
  • Baz, F. Ç. (2018). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Çalışma. OPUS International Journal of Society Researches, 9(16), 276-295. https://doi.org/10.26466/opus.470118
  • Berg, B.L. ve Lune, H.(2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (Çev. A.Arı). Konya: Eğitim Yayınevi
  • Çangal, Ö. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Öğretici Görüşleri. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Doktora Programı, 1.Öğrenci Sempozyumu, 67-93 https://l24.im/W1bjuR2
  • Dilaçar, A. (1968). Dil, Diller Ve Dilcilik. Türk Dil Kurumu. https://kutuphane.tdk.gov.tr/details?id=38163 Erdem, İ. (2009). Yabancılara Türkçe Öğretimiyle İlgili Bir Kaynakça Denemesi. Journal of Turkish Studuies, 4-3,888-937.
  • Feyzioğlu, B.İ. (2016). Eğitimde Sosyal Medyanın Kullanılmasına İlişkin Okul Yöneticileri ve Öğretmen Görüşleri. (Yayın No: 430950) [Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma. 2.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Güler, T.D. & Sali, M.K. (2021). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sosyal Ağ Kullanımı: Bir Durum Çalışması. International Journal of Innovative Approaches in Education, 5(3), 236-254. doi: 10.29329/ijiape.2021.374.1
  • Güldaş, Ş. (2021). Okul Yönetim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Harran Üniversitesi

Sosyal Medya Ünlülerinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 264 - 278, 30.06.2024
https://doi.org/10.48066/kusob.1490937

Öz

Sosyal medya platformları haber, iletişim, eğitim, bilgi paylaşımı gibi farklı birçok alanda kullanılmaktadır. Milyonlarca insanın etkileşimde bulunabileceği, düşüncelerini ve edinimlerini paylaşabilecekleri geniş bir alan sunmaktadır. Öyle ki sosyal medya platformlarını dil öğretimi amacıyla kullanan pek çok kullanıcı karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya ünlüleri olarak andığımız ve yüz binlerce takipçisi olan bu öğreticiler dikkate değer bir niceliktedir. Araştırmanın amacı ana dili Türkçe olmayan sosyal medya ünlülerinin Türkçe öğretimindeki rolünü ve etkisini belirlemek, bahsi geçen kişilerin sosyal medyada Türkçe öğretim yöntemlerini, içeriklerini ve bu yöntemlerin öğrenme sürecine olan katkılarını derinlemesine incelemektir. Araştırma, ana dili Türkçe olmayan sosyal medya ünlülerinin Türkçeyi ikinci dil olarak öğretmeye yöneldikleri bir ortamdaki durumu incelediğinden nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yapılandırılmıştır. Araştırmada sosyal medya ünlülerinin paylaşımları/içerikleri doküman olarak incelenmiş; ana dili Türkçe olmayan 5 sosyal medya ünlüsü, 13 yabancı uyruklu Türkçe öğrenici ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uzman 2 kişi ile yarı yapılandırılmış sorularla görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular, sosyal medya ünlülerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde önemli bir materyal sağlayıcısı olduğunu, sosyal medya platformları üzerinden sistemli bir yabancı dil eğitimi vermeseler de yabancı dil olarak Türkçe öğretimine potansiyel katkı sağladıklarını göstermektedir.

Kaynakça

  • Avrupa Konseyi (2020). Diller İçin Ortak Başvuru Metni: Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme, (çev. Milli Eğitim Bakanlığı). Strasburg: Council of Europe Publishing
  • Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler. Hacettepe Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD)(1), 19-30. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/326575
  • Baz, F. Ç. (2018). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Çalışma. OPUS International Journal of Society Researches, 9(16), 276-295. https://doi.org/10.26466/opus.470118
  • Berg, B.L. ve Lune, H.(2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (Çev. A.Arı). Konya: Eğitim Yayınevi
  • Çangal, Ö. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Öğretici Görüşleri. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Doktora Programı, 1.Öğrenci Sempozyumu, 67-93 https://l24.im/W1bjuR2
  • Dilaçar, A. (1968). Dil, Diller Ve Dilcilik. Türk Dil Kurumu. https://kutuphane.tdk.gov.tr/details?id=38163 Erdem, İ. (2009). Yabancılara Türkçe Öğretimiyle İlgili Bir Kaynakça Denemesi. Journal of Turkish Studuies, 4-3,888-937.
  • Feyzioğlu, B.İ. (2016). Eğitimde Sosyal Medyanın Kullanılmasına İlişkin Okul Yöneticileri ve Öğretmen Görüşleri. (Yayın No: 430950) [Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma. 2.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Güler, T.D. & Sali, M.K. (2021). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sosyal Ağ Kullanımı: Bir Durum Çalışması. International Journal of Innovative Approaches in Education, 5(3), 236-254. doi: 10.29329/ijiape.2021.374.1
  • Güldaş, Ş. (2021). Okul Yönetim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Harran Üniversitesi
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Elifnur Akgül 0009-0003-5054-716X

Bayram Baş 0000-0003-3569-9395

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 10 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akgül, E., & Baş, B. (2024). Sosyal Medya Ünlülerinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 264-278. https://doi.org/10.48066/kusob.1490937

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı