Amaç: Bu araştırma, tıp fakültesi öğrencilerinin kalp diseksiyonu yapmalarının ve disseke ettikleri kalplere cerrahi sütur atmalarının hekimlik kimliği kazanmalarındaki önemine dair görüşleri araştırmak amacı ile yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma Tıp fakültesinde Anatomi laboratuvar dersini alan 139 dönem 2 ve dönem 3 öğrencisi ile yapıldı. Araştırmada nicel ve nitel araştırma metodunun birlikte ele alındığı karma yöntem kullanıldı. Nicel aşama için 3 demografik soru ile 13 tane de 5’li likert ölçeği, nitel aşama için ise 5 adet yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanıldı.
Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin %92’si diseksiyon eğitiminin tıp için çok önemli olduğunu, öğrencilerin %50’den fazlası kalp diseksiyonu ve hekimlik algısının önemine ilişkin olarak bütün sorulara ‘katılıyorum’ ve ‘kesinlikle katılıyorum’ şeklinde cevap vermişlerdir. Nitel araştırma sonuçlarına göre ise öğrencilerin kalp diseksiyonu yapmaları gerçek bir hekim kimliği oluşması yönünde önemli etkisinin olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Çalışmamızın sonuçları öğrencilerin kalp diseksiyonu yapmaktan büyük keyif aldıklarını, heyecan duyduklarını, kendilerini hekimliğe ve cerrahlığa daha yakın hissettiklerini ve benzer diseksiyonların tekrarlanması gerektiğini ortaya koymuştur.
yok
Objective: This study was conducted to investigate the opinions of medical school students about the importance of performing cardiac dissection and surgical suturing of the dissected hearts in gaining medical identity.
Material and Methods: The study was conducted with 139 semester 2 and semester 3 students who took the Anatomy laboratory course at the Faculty of Medicine. A mixed method, in which quantitative and qualitative research methods are considered together, was used in the research. For the quantitative stage, 3 demographic questions and 13 5-point Likert scales were used, and for the qualitative stage, 5 semi-structured interview forms were used.
Results: According to the results of the research, 92% of the students answered that dissection education is very important for medicine, and more than 50% of the students answered "agree" and "strongly agree" to all questions regarding the importance of heart dissection and the perception of medicine.
Conclusion: According to the results of the qualitative research, it was determined that the students' heart dissection had a significant effect on the formation of a true physician identity.The results of our study revealed that the students enjoyed doing heart dissection, were excited, felt closer to medicine and surgery, and similar dissections should be repeated.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 2 |
Bu Dergi, Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınıdır.