Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FELSEFESİ CAN MI ÇEKİŞİYOR

Yıl 1989, Sayı: 17, 199 - 233, 01.03.2024

Öz

Eğitim felsefecileri de kendi yönlerinden bu müthiş ikilem ile
karşı karşıyadırlar. Onların çoğu, bir yandan eğitim siyaseti ve
uygulamalarına da katkıda bulunmak isterler. Onlar zamanımızın
Clark Kents'leri olmayı şiddetle arzu ederken yumuşak tavırlarıyla
uygun fırsatlar bulduklarında, mavi-kırmızı elbiseler giyerek adalet,
ve Amerikan örf ve âdetleri uğrunda veya hiç olmazsa bu
kavramların eğitimsel karşılıkları adına mücâdeleye koyulurlar.
Buna bir örnek verirsek, Harry S.Broudy eğitim felsefesi hakkmdaki
endişelerini şöyle ifade etmiştir : "Eğitim felsefesi meslekî uygulamaların
ayrıntılarından oldukça uzaktır". 1 Ayrıca eğitimcilerin. "eğitim felsefecilerinin genelde eğitim problemlerini ve okul eğitim ve
öğretimine etkili olan meseleleri ele almalarını beklemeye hakları
olduğunu ileri sürmüştür"2 (Öyle görünüyor ki Broudy filozofların
filozof olmalarından dolayı bu hizmeti yürüttüklerine inanıyor).
Problem şu ki, Süperman dünyadaki yanlışlan düzeltmek üzere
nasıl donatılmış ise, sahip olduğu silah ve teczihat ile eğitim
felsefecilerinin bu konuda aciz ve çaresiz olmaları için hiç bir sebep
yoktur. Aslında bu ikilemi daha da kesin ve içinden çıkılmaz bir
biçimde ifade edersek şöyle' bir iddiada bulunabiliriz: Eğitim
felsefecilerinin, sadece kendi felsefelerini bir yana bırakmak
suretiyle bile olsa, eğitim uygulamalan ve politikası alanlarında
birşeyler başarma arzu ve hevesini duymaları ihtimal dahilindedir.

Kaynakça

  • (1) Harry S. Broudy, "Philosophy of Education Between Yearboks", Teachers College Record, 81 (Winter 1979), s. 130 (2) a.g.m., s.142
  • (3) Thomas F. Green, "Philosophy and Policy Studies", Teachers College Record 81 (Winter 1979), s.212
  • (4) Ira S. Steinberg, "From Our American Correspondent", Educational Analysis, 4 (1982), s. 16
  • (5) R.S.Peters, Education and the Education of Teachers, London, 1977, Bölüm 8.
  • (6) a.g.e., s. 136
  • (7) Phi Delta Kappa's Çenter ."Motivation," Practical Applications of Research (Newsletter of Phi Delta
  • (8) Proverbs, Bölüm 12, s. 1
  • (9) Imre Lakatos, Kappa's Çenter on Evulation), 5 (Sept., 1982) , s.l. The Methodology of Scientific Research Programs, Phllosophical Pappers Volüme : I, Cambridge 1978, s.l 18-121 (Cambridge,
  • (10) (The Philosophy of Education Society. (PES) : "Eğitim Felsefesi Cemiyeti'nin meslekî işler üzerinde çalışan bir komisyonu vardır. Bu komisyon, eğitim felsefesi sahasının dışından gelen problemlere dıştan çareler bulmaya çalışır".
  • (11) Imre Lakatos, A.g.e, s. 118
  • (12) Ludwig Wittegnstein,Tractatus Logico-Philosophicus London, 1961,
  • (13) William Frenkane, "Toward a Philosophy of the Philosophy of
  • (14) A.E. Taylor, Education," İn What is Philosophy of Education New York, 1969. Elements of Metaphysics, London , 1961, s.5
  • (15) W.Frankena, Three Historical Philosophies of Education Chicago, 1965, s.8.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe Tarihi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

D. C. Phılıps Bu kişi benim

Çevirmenler

Necmettin Tozlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Phılıps, D. C. (2024). EĞİTİM FELSEFESİ CAN MI ÇEKİŞİYOR (N. Tozlu, çev.). Edebiyat Ve Beşeri Bilimler Dergisi(17), 199-233.