Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 4 - PROF. DR. İ. ÇETİN DERDİYOK ARMAĞAN SAYISI, 1275 - 1291, 31.10.2021
https://doi.org/10.20322/littera.989002

Öz

Bir toplumun varlığı, dilinin canlılığı ile doğrudan ilişkilidir. Dil, kültürün en güçlü taşıyıcısı ve nesiller arası aktarıcısıdır. Bir dili bilmek ve öğrenmek; aynı zamanda o dilin ait olduğu milletin kültürünü de bilmeyi ve öğrenmeyi gerektirir. Zira kültürel ögeleriyle birlikte öğrenilen dil, daha kalıcı ve anlamlı şekilde öğrenilmiş olur. Eğitimde kültür aktarımı pek çok biçimde yapılır. Öğrenme ortamlarının çeşitlendirilmesi, etkileşim içinde ders işlenmesi, etkinlik odaklı ders planları yapılması ve bu doğrultuda hareket edilmesi günümüz eğitiminin vazgeçilmez koşuludur. Bu bağlamda müzeler önemli ve mutlaka yararlanılması gereken ortamlardır. Müzeler bir milletin kültür hazinesini saklayan, muhafaza eden aynı zamanda ziyaretçileriyle somut olarak ve ilk elden buluşturan etkin ortamlardır. Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığının da son yıllarda müze eğitimi ve müzelerin etkin kullanımı konusundaki teşvik ve tavsiyeleri doğrultusunda, özellikle yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde, Türk kültürünün aktarımını sağlayan müzelerin önemini ortaya koymaya çalışmak ve müzelerden bu bağlamda yararlanmanın, dil öğretimine yansımalarını doküman incelemesi yöntemiyle değerlendirmektir. Çalışma ile “Yabancı uyruklu bireylere Türkçe öğretiminde -etkileşimli ortamların kalıcı öğrenmeye etkileri bağlamında- müzeler, kültür aktarımını sağlayan ortamlar olarak daha etkin nasıl kullanılabilir?” sorusunun cevapları aranmıştır. Ayrıca yapılan araştırmayla müzelerin, hem sosyal bilgiler dersindeki yeri hem de Türkçe öğretimindeki yeriyle ilişki kurularak disiplinler arası bir çalışma ortaya koymak amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • Referans1 Abacı, Oya. (1996). Müze Eğitimi. Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Referans2 Akarsu, Bedia. (1998). Dil-Kültür Bağlantısı. İstanbul: İnkılap Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Gün 0000-0001-9663-1066

Nazlı Çeri Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 4 - PROF. DR. İ. ÇETİN DERDİYOK ARMAĞAN SAYISI

Kaynak Göster

APA Gün, M., & Çeri, N. (2021). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 7(4), 1275-1291. https://doi.org/10.20322/littera.989002
AMA Gün M, Çeri N. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. Ekim 2021;7(4):1275-1291. doi:10.20322/littera.989002
Chicago Gün, Mesut, ve Nazlı Çeri. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 7, sy. 4 (Ekim 2021): 1275-91. https://doi.org/10.20322/littera.989002.
EndNote Gün M, Çeri N (01 Ekim 2021) YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 7 4 1275–1291.
IEEE M. Gün ve N. Çeri, “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI”, Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, c. 7, sy. 4, ss. 1275–1291, 2021, doi: 10.20322/littera.989002.
ISNAD Gün, Mesut - Çeri, Nazlı. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 7/4 (Ekim 2021), 1275-1291. https://doi.org/10.20322/littera.989002.
JAMA Gün M, Çeri N. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2021;7:1275–1291.
MLA Gün, Mesut ve Nazlı Çeri. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, c. 7, sy. 4, 2021, ss. 1275-91, doi:10.20322/littera.989002.
Vancouver Gün M, Çeri N. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜR AKTARIMINDA MÜZELERİN KULLANILMASI. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2021;7(4):1275-91.
Makaleler sisteme yüklenmeden önce intihal yazılımı aracılığıyla taranıp intihal raporu ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Rapordaki benzerlik indeksinin %20'nin altında olması gerekmektedir.

İlgi, katkı ve desteğiniz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.