Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Muhasebe ve Vergi Alanında Öğrenim Gören Önlisans Öğrencilerinin Staj Öncesi ve Sonrası Düşüncelerinin Karşılaştırılması: İskenderun Teknik Üniversitesi Örneği

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 20 - 34, 30.06.2021

Öz

İşletmelerin nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılayan en önemli kurumların başında Meslek Yüksekokulları (MYO) gelmektedir. Bu okullarda öğrenim gören öğrencilere; dört yarıyıl boyunca teknik, sosyal ve sağlık alanlarında ihtiyaç duyacağı teorik ve uygulamalı bilgiler verilmektedir. Ticari işletmelerde, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM) veya Yeminli Mali Müşavir (YMM) bürolarında çalışan muhasebe ara elemanları, çoğunlukla MYO Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programı mezunlarından oluşmaktadır. Bu program öğrencilerinin, müfredat kapsamında almış oldukları teorik bilgileri uygulayabilecekleri zorunlu staj dönemi bulunmaktadır. Bu çalışma, Muhasebe ve Vergi alanında öğrenim gören önlisans öğrencilerinin staj öncesi ve sonrası düşüncelerinin belirlenip karşılaştırılması, varsa staj sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda İskenderun Teknik Üniversitesi bünyesinde bulunan MYO’larında öğrenim gören Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programı öğrencilerine, 2019 yılı Mayıs ayında staj öncesi ve 2019 yılı Eylül ayında staj sonrası düşüncelerini belirlemeye yönelik bir anket formu uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; staj öncesinde muhasebe derslerini seven öğrencilerin stajın kendilerine muhasebe sürecini başından sonuna kadar izleme imkânı sunacağına inandıklarına, staj sonrasında ise stajın öğrencilere mesleğin geleceği hakkında meslek mensuplarının düşüncelerini öğrenmelerine katkı sağladığına dair bulgular elde edilmiştir.

Kaynakça

  • [1 ] Büte, Mustafa (2010). Meslek Yüksekokulu Yöneticilerinin Kişisel ve Örgütsel Vizyonları. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C/S:24(4) :175-193.
  • [2] Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi. Ankara:Pegem Akademi
  • [3] Çetin, Ş. (2005). Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, C/S16(2):153-169.
  • [4] Demir, B. (2015). Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitiminde Stajın Önemi, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. C/S: 41(3):76-80.
  • [5] Demir, B. (2012). Muhasebeye Yön Veren Gelişmeler ve Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitimine Yansımaları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. C/S1(4):109-120.
  • [6] Karacan, S. ve Karacan, E.(2004). Meslek Yüksekokullarında (MYO) Yapılan Staj Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma: Kalite ve Verimlilik İçin İş Yerleri-MYO İşbirliğinin Gereği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. C/S:8(2):168-184.
  • [7] Karakoç, M., (2017). Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Mesleği İle İlgili Görüşleri: Ege Bölgesi Örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. C/S:19 (1): 292-318
  • [8] Otlu,F. Durmuş, A.F., ve Solak, B., (2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi ve Bölümünün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:55: 35-48
  • [9] Tugay, O. ve V. Ömürbek, (2014). Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Derslerinin Uygulamada Kullanılma Düzeyi ve Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. C/S:7(3), 53-74
  • [10] Tektaş, N., Yayla, A., Sarıkaş, A., Polat, Z. Tektaş, M., Ceviz, N. Ö., (2016). Ön Lisans Öğrencilerinin Staj Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Marmara Üniversitesi Örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, C/5,(Özel Sayı), 310--318.
  • URL-1 http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2002/05/20020522.htm#6,e.t.14/05/2020

Comparison of pre- and post - internship thought of associate degree students studying in accountıng and taxation: The Case Of İskenderun Technical University

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 20 - 34, 30.06.2021

Öz

Vocational Schools are among the most important institutions that meet the qualified intermediate needs of businesses. To students studying in these schools; Theoretical and practical information that will be needed in the fields of technical, social and health for four semesters are given. Accounting intermediaries working in commercial accountants, Independent Accountant Financial Advisor or Certified Public Accountant offices are mostly graduates of vocational school accounting and tax applications program graduates. There is a compulsory internship period in which students of this program can apply the theoretical knowledge they have received under the curriculum. This study aims to determine and compare the ideas of associate degree students studying in the field of Accounting and Tax before and after the internship and to contribute to the improvement of the internship process, if any. For this purpose, a questionnaire form was applied to the students of accounting and tax applications program studying at vocational high schools within the body of İskenderun Technical University to determine their opinions before and after the internship. According to the research results; Findings were obtained that students who love accounting lessons prior to the internship believe that internship will offer them the opportunity to follow the accounting process from beginning to end, and after the internship, internship contributes to the students to learn the thoughts of the profession about the future of the profession.

Kaynakça

  • [1 ] Büte, Mustafa (2010). Meslek Yüksekokulu Yöneticilerinin Kişisel ve Örgütsel Vizyonları. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C/S:24(4) :175-193.
  • [2] Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi. Ankara:Pegem Akademi
  • [3] Çetin, Ş. (2005). Öğrenci Stajlarında Yararlanılan Dersler Üzerine Ampirik Bir Değerlendirme: Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, C/S16(2):153-169.
  • [4] Demir, B. (2015). Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitiminde Stajın Önemi, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. C/S: 41(3):76-80.
  • [5] Demir, B. (2012). Muhasebeye Yön Veren Gelişmeler ve Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitimine Yansımaları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. C/S1(4):109-120.
  • [6] Karacan, S. ve Karacan, E.(2004). Meslek Yüksekokullarında (MYO) Yapılan Staj Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma: Kalite ve Verimlilik İçin İş Yerleri-MYO İşbirliğinin Gereği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. C/S:8(2):168-184.
  • [7] Karakoç, M., (2017). Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Mesleği İle İlgili Görüşleri: Ege Bölgesi Örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. C/S:19 (1): 292-318
  • [8] Otlu,F. Durmuş, A.F., ve Solak, B., (2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi ve Bölümünün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:55: 35-48
  • [9] Tugay, O. ve V. Ömürbek, (2014). Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Derslerinin Uygulamada Kullanılma Düzeyi ve Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. C/S:7(3), 53-74
  • [10] Tektaş, N., Yayla, A., Sarıkaş, A., Polat, Z. Tektaş, M., Ceviz, N. Ö., (2016). Ön Lisans Öğrencilerinin Staj Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Marmara Üniversitesi Örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, C/5,(Özel Sayı), 310--318.
  • URL-1 http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2002/05/20020522.htm#6,e.t.14/05/2020
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsa Kılıç 0000-0001-7406-2245

Bülent Öz 0000-0001-8756-5386

Seda Arslan 0000-0002-8731-8294

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kılıç, İ., Öz, B., & Arslan, S. (2021). Muhasebe ve Vergi Alanında Öğrenim Gören Önlisans Öğrencilerinin Staj Öncesi ve Sonrası Düşüncelerinin Karşılaştırılması: İskenderun Teknik Üniversitesi Örneği. Lapseki Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Araştırmalar Dergisi, 2(3), 20-34.

Lapseki MYO Uygulamalı Araştırmalar Dergisi ücretsizdir. Yayınlanacak makaleler için herhangi bir ücret talep edilmez