Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RESİMDEN HEYKELE, HEYKELDEN RESME

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 142 - 159, 25.08.2024

Öz

Sanat tarihi boyunca, sanatçılar farklı görsel disiplinler geliştirerek çeşitli malzemeleri kullanmışlardır. Özellikle resim ve heykel, bu disiplinler arasında temel sanat dilleri olarak öne çıkmış ve sanat dünyasında belirgin bir konum edinmiştir. Genellikle sanatçılar, bu disiplinlerden birinde uzmanlaşmış olsalar da bazıları hem resim hem de heykel sanatıyla ilgilenmiştir. Sanatçıların hem heykel hem de resim sanatıyla ilgilenmeleri, sanatsal ifade ve yaratıcılık açısından önemli avantajlar sunar. Bu çok yönlülük, sanatçılara geniş bir bakış açısı kazandırır ve farklı sanat disiplinlerini birleştirerek özgün ve yenilikçi eserler yaratma imkânı tanır. Hem heykel hem de resim sanatında eserler üreten sanatçılar, teknik beceri ve estetik anlayış açısından derin bir deneyim elde ederler. Bu, farklı materyallerle çalışma, üç boyutlu ve iki boyutlu sanat formlarını başarıyla birleştirme ve yaratıcı problemleri çeşitli yöntemlerle çözme becerilerini artırır. Ayrıca bu sanatçılar, sanatsal eserlerde estetik dengeyi sağlama, kompozisyonun karmaşıklığını yönetme ve renk teorisini uygulama gibi konularda derin bir bilgi birikimine sahip olurlar. Bu çok yönlülük, sanatçıların eserlerinde derinlik, çeşitlilik ve özgünlük oluşturarak kendilerine özgü bir kimlik kazanmalarına yardımcı olur. Geçmişte olduğu gibi günümüzde de birçok sanatçı, resim ve heykel sanatında faaliyet göstererek eserlerinde tutarlı bir üslup ve tarz oluşturmuştur. Süleyman Saim Tekcan, Mehmet Güleryüz, Çağdaş Erçelik, Jeff Koons Javier Marin ve Takashi Murakami gibi çağdaş sanatçılar, bu alanda öne çıkan isimler arasında yer almaktadır. Bu bağlamda, araştırmada bu sanatçıların çalışmalarındaki temalar, teknikler ve stilistik özelliklerin incelenmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Akalın, T. (2013). Avrupa’da ortaya çıkan dışavurum akımının Türk resim sanatına etkisi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 163-177.
  • Arnheim, R. (2023). The genesis of a painting: Picasso's Guernica. University of California Press.
  • Aydın, B. (2021). Salvador Dali’nin kanayan gülleri. Sanat Dergisi, (37), 1-24.
  • Baigell, M. (2018). A Concise History Of American Painting And Sculpture: Revised Edition. Routledge.
  • Bann, S. (2017). Reading back from Experimental Painting. Interdisciplinary Science Reviews, 42(1-2), 54-65.
  • Barnett, C. (2022). Criticism as self-analysis. History of the Human Sciences, 35(2), 219-228.
  • Başbuğ, T. (2012). Çağdaş Türk resim sanatında at tasvirleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1(05), 282-306.
  • Burunsuz, M. (2018). Mehmet Güleryüz Eserlerinde Figür ve Mekân Çözümlemeleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(51), 1315-1318.
  • Card, E. B., Mauch, J. T., & Lin, I. C. (2021). Learner drawing and sculpting in surgical education: a systematic review. Journal of Surgical Research, 267, 577-585.
  • Çeliker, M. (2017). Tipografinin görsel bir öge olarak resimde kullanımı. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(37), 2543-2556.
  • Cole, B. (2018). The Renaissance artist at work: from Pisano to Titian. Routledge.
  • Domingo, I., & Chieli, A. (2021). Characterizing the pigments and paints of prehistoric artists. Archaeological and Anthropological Sciences, 13(11), 196.
  • Downey, W. (2021). Rebooting the art-and-technology movement: a review of W. Patrick McCray’s Making Art Work: How Cold War Engineers and Artists Forged a New Creative Culture. Interdisciplinary Science Reviews, 46(4), 716-734.
  • Frank, E. (2009). Jeff Koons: In His Space. The Journal of Undergraduate Research, 7(1), 18-31.
  • Gürpınar, Ö. (2019) “Çağdaş Sanatta Nesnelerin Ticarileştirilmesi Sorunsalı: Jeff Koons Örneği”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 489–496. doi:10.7816/ulakbilge-07-38-03
  • Hyman, T. (2022). Sienese painting. Thames & Hudson.
  • Karaman Güvenç, B. (2021). Bilim sanat bireşiminde sanatsal uygulama yolları. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(61), 891–900.
  • Mather, F. J. (2023). A History of Italian Painting. Good Press.
  • Nagy, Z. Z. (2018). Painting and the eye. Developments in Health Sciences, 1(1), 2-9.
  • Oggusto (2023). Jeff Koons hayatı eserleri ve bilinmeyenleri. https://www.oggusto.com/sanat/sanatci/jeff-koons-hayati-eserleri-ve-bilinmeyenleri
  • Özkendirci, B. (2017). Tekstil&Heykel Tekstil Sanatında Çok Yüzeylilik ve Heykel İlişkisi. İstanbul, Lap Publishing.
  • Salderay, B., & Çıracıoğlu, Y. (2020). At simgesinin anlamı ve Süleyman Saim Tekcan resimlerindeki yansımaları. Sanat ve Tasarım Dergisi, (26), 101-114.
  • Szubielska, M., & Ho, R. (2022). Greater art classification does not necessarily predict better liking: Evidence from graffiti and other visual arts. PsyCh Journal, 11(5), 656-659.
  • Titmarsh, M. (2017). Expanded Painting: Ontological Aesthetics and the Essence of Colour. Bloomsbury Publishing.
  • Ukim, I. (2019). Innovative wood sculpture in seamless detachable assemblage: An overview. Graspact Journal of Arts and Technology, 1(2), 29-40.
  • Artlife. (2023, Kasım 28) What is superflat?: a guide to Takashi Murakami’s art movement. https://www.artlife.com/news/what-is-superflat-a-guide-to-takashi-murakamis-art-movement
  • Arttv. (2023, Aralık 25). Çağdaş Erçelik, portre. https://www.arttv.com.tr/sanatcilar/diger/portre-cagdas-ercelik
  • Evoke Contemporary. (2023, Aralık 20). About Javier Marín. https://evokecontemporary.com/Artists/javier-marin.html
  • Hakyemez, A. G. (2023, Aralık 25). Çağdaş Erçelik söyleşisi. https://www.aysegulayhakyemez.com/2013/08/cagdas-ercelik-sanatcilari-hep-cok-buyuk-bir-mutlulugu-yasayan-insanlar-olarak-hayal-ettim-onlarin-yasadigi-mutluluga-ulasabilmek-icin-sanat-yapmaya-calisiyorum.html
  • Javiermarin, (2024, Ocak 5). About Javier Marin. https://javiermarin.com.mx/en/about-2/
  • Oggusto. (2023, Aralık 20). Jeff Koons: hayatı, eserleri ve bilinmeyenleri https://www.oggusto.com/sanat/sanatci/jeff-koons-hayati-eserleri-ve-bilinmeyenleri
  • Papgift. (2023, Aralık 15). Takashi Murakami kimdir? Hayatı ve eserleri. https://www.papgift.com/takashi-murakami/

From Painting to Sculpture, Sculpture to Painting

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 142 - 159, 25.08.2024

Öz

Throughout the art history, artists have developed different visual disciplines and used various materials. Among these disciplines, painting and sculpture in particular have stood out as the main art languages and have gained a prominent position in the art world. Although artists usually specialize in one of these disciplines, some have been interested in both painting and sculpture. The fact that artists are interested in both sculpture and painting offers significant advantages in terms of artistic expression and creativity. This versatility gives artists a broad perspective and allows them to create original and innovative works by combining different art disciplines. Artists who create works in both sculpture and painting gain a deep experience in technical skills and aesthetic understanding. This enhances their ability to work with different materials, successfully combine three-dimensional and two-dimensional art forms, and solve creative problems in a variety of ways. In addition, these artists gain a deep knowledge of achieving aesthetic balance in artistic works, managing the complexity of composition and applying color theory. This versatility helps artists gain a unique identity by creating depth, diversity and originality in their works. Today, as in the past, many artists are active in painting and sculpture and have created a consistent style and style in their works. Contemporary artists such as Süleyman Saim Tekcan, Mehmet Güleryüz, Çağdaş Erçelik, Jeff Koons Javier Marin and Takashi Murakami are among the prominent names in this field. In this context, the aim of this study is to analyze the themes, techniques and stylistic characteristics of these artists' works.

Kaynakça

  • Akalın, T. (2013). Avrupa’da ortaya çıkan dışavurum akımının Türk resim sanatına etkisi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 163-177.
  • Arnheim, R. (2023). The genesis of a painting: Picasso's Guernica. University of California Press.
  • Aydın, B. (2021). Salvador Dali’nin kanayan gülleri. Sanat Dergisi, (37), 1-24.
  • Baigell, M. (2018). A Concise History Of American Painting And Sculpture: Revised Edition. Routledge.
  • Bann, S. (2017). Reading back from Experimental Painting. Interdisciplinary Science Reviews, 42(1-2), 54-65.
  • Barnett, C. (2022). Criticism as self-analysis. History of the Human Sciences, 35(2), 219-228.
  • Başbuğ, T. (2012). Çağdaş Türk resim sanatında at tasvirleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1(05), 282-306.
  • Burunsuz, M. (2018). Mehmet Güleryüz Eserlerinde Figür ve Mekân Çözümlemeleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(51), 1315-1318.
  • Card, E. B., Mauch, J. T., & Lin, I. C. (2021). Learner drawing and sculpting in surgical education: a systematic review. Journal of Surgical Research, 267, 577-585.
  • Çeliker, M. (2017). Tipografinin görsel bir öge olarak resimde kullanımı. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(37), 2543-2556.
  • Cole, B. (2018). The Renaissance artist at work: from Pisano to Titian. Routledge.
  • Domingo, I., & Chieli, A. (2021). Characterizing the pigments and paints of prehistoric artists. Archaeological and Anthropological Sciences, 13(11), 196.
  • Downey, W. (2021). Rebooting the art-and-technology movement: a review of W. Patrick McCray’s Making Art Work: How Cold War Engineers and Artists Forged a New Creative Culture. Interdisciplinary Science Reviews, 46(4), 716-734.
  • Frank, E. (2009). Jeff Koons: In His Space. The Journal of Undergraduate Research, 7(1), 18-31.
  • Gürpınar, Ö. (2019) “Çağdaş Sanatta Nesnelerin Ticarileştirilmesi Sorunsalı: Jeff Koons Örneği”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 489–496. doi:10.7816/ulakbilge-07-38-03
  • Hyman, T. (2022). Sienese painting. Thames & Hudson.
  • Karaman Güvenç, B. (2021). Bilim sanat bireşiminde sanatsal uygulama yolları. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(61), 891–900.
  • Mather, F. J. (2023). A History of Italian Painting. Good Press.
  • Nagy, Z. Z. (2018). Painting and the eye. Developments in Health Sciences, 1(1), 2-9.
  • Oggusto (2023). Jeff Koons hayatı eserleri ve bilinmeyenleri. https://www.oggusto.com/sanat/sanatci/jeff-koons-hayati-eserleri-ve-bilinmeyenleri
  • Özkendirci, B. (2017). Tekstil&Heykel Tekstil Sanatında Çok Yüzeylilik ve Heykel İlişkisi. İstanbul, Lap Publishing.
  • Salderay, B., & Çıracıoğlu, Y. (2020). At simgesinin anlamı ve Süleyman Saim Tekcan resimlerindeki yansımaları. Sanat ve Tasarım Dergisi, (26), 101-114.
  • Szubielska, M., & Ho, R. (2022). Greater art classification does not necessarily predict better liking: Evidence from graffiti and other visual arts. PsyCh Journal, 11(5), 656-659.
  • Titmarsh, M. (2017). Expanded Painting: Ontological Aesthetics and the Essence of Colour. Bloomsbury Publishing.
  • Ukim, I. (2019). Innovative wood sculpture in seamless detachable assemblage: An overview. Graspact Journal of Arts and Technology, 1(2), 29-40.
  • Artlife. (2023, Kasım 28) What is superflat?: a guide to Takashi Murakami’s art movement. https://www.artlife.com/news/what-is-superflat-a-guide-to-takashi-murakamis-art-movement
  • Arttv. (2023, Aralık 25). Çağdaş Erçelik, portre. https://www.arttv.com.tr/sanatcilar/diger/portre-cagdas-ercelik
  • Evoke Contemporary. (2023, Aralık 20). About Javier Marín. https://evokecontemporary.com/Artists/javier-marin.html
  • Hakyemez, A. G. (2023, Aralık 25). Çağdaş Erçelik söyleşisi. https://www.aysegulayhakyemez.com/2013/08/cagdas-ercelik-sanatcilari-hep-cok-buyuk-bir-mutlulugu-yasayan-insanlar-olarak-hayal-ettim-onlarin-yasadigi-mutluluga-ulasabilmek-icin-sanat-yapmaya-calisiyorum.html
  • Javiermarin, (2024, Ocak 5). About Javier Marin. https://javiermarin.com.mx/en/about-2/
  • Oggusto. (2023, Aralık 20). Jeff Koons: hayatı, eserleri ve bilinmeyenleri https://www.oggusto.com/sanat/sanatci/jeff-koons-hayati-eserleri-ve-bilinmeyenleri
  • Papgift. (2023, Aralık 15). Takashi Murakami kimdir? Hayatı ve eserleri. https://www.papgift.com/takashi-murakami/
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Disiplinlerarası Sanat, Heykel, Resim
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Eyüpoğlu 0000-0003-0705-6106

Ömür Göktepeliler 0000-0002-7302-341X

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 14 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 21 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eyüpoğlu, İ., & Göktepeliler, Ö. (2024). RESİMDEN HEYKELE, HEYKELDEN RESME. LOKUM Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2(2), 142-159.

12629082024145456.jpg

LOKUM Sanat ve Tasarım Dergisi - Karabük Üniversitesi Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

Tel: +90 370 418 96 68        E-posta: lokumstd@karabuk.edu.tr 


88x31.png