Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OBUA KAMIŞI VE YAPIM AŞAMALARI

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 185 - 205, 25.08.2024

Öz

Obua çift kamışlı tahta üflemeli çalgılar ailesinin bir üyesi olarak tanınmaktadır. Obuayı diğer üflemeli çalgılardan ayıran en önemli özelliği, sesi üreten kamışın yapısıdır. Kamış yapımı süresince, kullanılan kargının yetiştiği bölgeden lif yapısına, iç kalınlığı ölçüsünden form boyutlarına kadar her aşamada çok fazla değişken bulunmaktadır. Obua kamışına bir standart getirmek oldukça zordur. Akort, ses rengi, esneklik gibi aranan birçok özellik yapısal anlamda farklılık göstermekte ve her obuacının tercihini kişiselleştirmektedir. Dünyada ne kadar obuacı varsa o kadar kamış yapma tarzı olduğu düşünülebilir. Her obuacının kendine ait kamış yapma alışkanlıkları olsa da temelde aynı aşamalar uygulanmaktadır. Obua eğitiminde kamış yapımı oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada obua kamış yapım aşamalarını incelemek, karşılaşılacak olası zorluklar hakkında deneyimle sabitlenmiş çözüm önerileri sunmak ve kamış yapmaya yeni başlayan obuacılar için Türkçe kaynak oluşturmak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Byrne, M. (1984). Reed Makers. Galpin Society Journal 37, s. 99-101.
  • Girard, A. (1983). The Singing Reed En Introduction to Reed Making. Basel: Musik Akademie der Stadt Basel.
  • Goossens, R. (1993). Oboe. Londra: Kahn & Averill.
  • Hedrick, P. (1972). Oboe Reed Making; A Modern Method. New York : Swift-Dorr Publications.
  • Hedrick, P. (1978). Henri Brod on the Making of Oboe Reeds . Journal of the International Double Reed Society 6, s. 7.
  • Kiremitci, A. P. (2008). Barok'tan Modern'e Obuanın Mekanik Yapısının Gelişimi [Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi], İstanbul Üniversitesi.
  • Ledet, D. (1981). Oboe Reed Stylies; Theory and Practice. Bloomington: Indiana University Press.
  • Salter, G. (2018). Understanding The Oboe Reeds. Londra: Biddles Books Ltd. .
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık

Oboe Reed and Its Production Phases

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 185 - 205, 25.08.2024

Öz

The oboe is known as a member of the double-reed woodwind family. The most important feature that distinguishes the oboe from other wind instruments is the structure of the reed that produces the sound. During the reed production process, there are many variables at every stage, from the region where the reed used grows to its fiber structure, from the inner thickness measurement to the form dimensions. It is quite difficult to bring a standard to the oboe reed. Many sought-after features such as tuning, tone color, flexibility differ in terms of structure and personalize the preference of each oboist. It can be thought that there are as many reed making styles as there are oboists in the world. Although each oboist has his/her own reed making habits, the same stages are basically applied. Reed making has a very important place in oboe training. In this study, it is aimed to examine the oboe reed making stages, to offer solution suggestions fixed with experience about the possible difficulties to be encountered, and to create a Turkish resource for oboists who are new to reed making.

Kaynakça

  • Byrne, M. (1984). Reed Makers. Galpin Society Journal 37, s. 99-101.
  • Girard, A. (1983). The Singing Reed En Introduction to Reed Making. Basel: Musik Akademie der Stadt Basel.
  • Goossens, R. (1993). Oboe. Londra: Kahn & Averill.
  • Hedrick, P. (1972). Oboe Reed Making; A Modern Method. New York : Swift-Dorr Publications.
  • Hedrick, P. (1978). Henri Brod on the Making of Oboe Reeds . Journal of the International Double Reed Society 6, s. 7.
  • Kiremitci, A. P. (2008). Barok'tan Modern'e Obuanın Mekanik Yapısının Gelişimi [Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi], İstanbul Üniversitesi.
  • Ledet, D. (1981). Oboe Reed Stylies; Theory and Practice. Bloomington: Indiana University Press.
  • Salter, G. (2018). Understanding The Oboe Reeds. Londra: Biddles Books Ltd. .
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Algısı, Müzik Eğitimi, Müzik Performansı
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşin Pelin Kiremitci 0009-0007-2657-6963

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 25 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kiremitci, A. P. (2024). OBUA KAMIŞI VE YAPIM AŞAMALARI. LOKUM Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2(2), 185-205.

12629082024145456.jpg

LOKUM Sanat ve Tasarım Dergisi - Karabük Üniversitesi Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

Tel: +90 370 418 96 68        E-posta: lokumstd@karabuk.edu.tr 


88x31.png