Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Consumers' Purchase Decisions in E-Commerce and Traditional Marketing Comparison

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 23 - 35, 04.09.2024
https://doi.org/10.52539/mad.1508502

Öz

With the discovery of the Internet, information technologies have started to globalize rapidly. The rapid development of technology in this field has been an important factor in shaping business and social life. As a result of events such as the digitalization of stores, digital marketing products, the emergence of e-commerce marketing, etc., the purchasing behavior of consumers has also started to change. Today, people have easy access to computers and smartphones and are integrated into their daily lives. Smartphones, the most important tool of information and communication, have become a tool that people carry with them all the time. Therefore, the barriers between the seller and the consumer have disappeared. In this research, it is aimed to examine the instinctive purchasing decisions of consumers in comparing e-commerce and traditional marketing. The data of the research were obtained from 422 people, 165 males and 257 females, who made traditional and e-commerce shopping in Çankaya district of Ankara province through the "Marketing Tools Scale" and "Instinctive Purchasing Scale". As a result of the analysis, the differences between traditional and e-commerce marketing are presented by evaluating consumers' instinctive purchasing decisions.

Kaynakça

  • Ay, C., & Ünal, A. (2002). Küçük ve orta ölçekli işletmeler için yeni bir pazarlama anlayışı: Gerilla pazarlaması. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 9(1-2), 75-85.
  • Babataş, G. (2014). Globalleşme sürecinde reklamın kültüre etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 309-315.
  • Baş Aras, H. K., & Tantekin Çelik, G. (2021). Tüketicinin demografik özelliklerinin konut satın alma davranışı üzerindeki etkileri. Çukurova Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 36(2), 557-569.
  • Borça, G. (2003). Bu topraklardan dünya markası çıkar mı? - Marka olmanın ABC’si. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16(3), 297-334.
  • Coşkun, N. (2004). Elektrik ticaretin gelişiminde temel dinamikler ve gelişimi önündeki engeller. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 243-257.
  • Durmaz, Y., & Bahar, R. (2011). Tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde sosyolojik faktörlerin etkisinin incelenmesine yönelik ampirik bir çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 60-77.
  • Erciş, M. S. (2010). Pazarlama iletişiminde temel yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erciş, M. S. (2011). Pazarlama iletişimi kavramları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. London: Sage Publications.
  • Kamakura, W., Wedel, M., De Rosa, F., & Mazzon, J. A. (2003). Cross-selling through database marketing: A mixed data factor analyzer for data augmentation and prediction. International Journal of Research in Marketing, 20(1), 45-65.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Wong, V., & Saunders, J. (2008). Principles of marketing. New Jersey: Financial Times Prentice Hall.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). Elektronik ticaret rehberi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Licht, M. H. (1995). Multiple regression and correlation. Washington, D.C.: American Psychological Association.
  • Oğuz, E. S. (2011). Toplum bilimlerinde kültür kavramı. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 28(2), 123-139.
  • Önal, G. (1997). Temel işletmecilik bilgisi. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Özdemir, Ş. (2019). Girişimcilerin e-ticarete yönelik görüşlerinin incelenmesi: Aksaray ili örneği. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 1502-1527.
  • Sharma, B. (2016). A focus on reliability in developmental research through Cronbach’s alpha among medical, dental and paramedical professionals. Asian Pacific Journal of Health Sciences, 3(4), 271-278.
  • Soydal, H. (2006). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde e-ticaret. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 522-539.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2012). Using multivariate statistics. Pearson.
  • Taşkın, E. (1987). Satışçıların yönetimi. İstanbul: Der Yayınları.

E-Ticaret ve Geleneksel Pazarlama Karşılaştırmasında Tüketicilerin Satın Alma Kararlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 23 - 35, 04.09.2024
https://doi.org/10.52539/mad.1508502

Öz

İnternetin keşfi ile birlikte bilgi teknolojileri hızlı bir şekilde küreselleşmeye başlamıştır. Teknolojinin bu alanda hızlı bir şekilde gelişim göstermesi iş ve sosyal yaşamın şekillenmesinde önemli bir faktör olmuştur. Mağazaların dijitalleşmesi, dijital pazarlama ürünleri, e-ticaret pazarlamasının ortaya çıkması vb. gibi olayların sonucunda tüketicilerin satın alma davranışları da değişmeye başlamıştır. Günümüzde kişiler bilgisayar ve akıllı telefonlara kolaylıkla erişebilmekte olup, günlük yaşamlarına entegre edilmiştir. Bilgi ve iletişimin en önemli aracısı olan akıllı telefonlar insanların sürekli yanında taşıdığı bir araç haline gelmiştir. Bu nedenle de satıcı ve tüketici arasındaki engeller ortadan kalkmıştır. Bu araştırmada e-ticaret ve geleneksel pazarlama karşılaştırmasının yapılmasında tüketicilerin içgüdüsel satın alma kararlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri ‘’Pazarlama Araçları Ölçeği’’ ve ‘’İçgüdüsel Satın Alma Ölçeği’’ aracılığıyla Ankara ili Çankaya ilçesinde geleneksel ve e-ticaret alışverişi yapan 165 erkek, 257 kadın olmak üzere 422 kişiden elde edilmiştir. Analiz sonucunda tüketicilerin içgüdüsel satın alma kararları değerlendirilerek, geleneksel ve e-ticaret pazarlamasının farklılıkları sunulmuştur.

Kaynakça

  • Ay, C., & Ünal, A. (2002). Küçük ve orta ölçekli işletmeler için yeni bir pazarlama anlayışı: Gerilla pazarlaması. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 9(1-2), 75-85.
  • Babataş, G. (2014). Globalleşme sürecinde reklamın kültüre etkisi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 309-315.
  • Baş Aras, H. K., & Tantekin Çelik, G. (2021). Tüketicinin demografik özelliklerinin konut satın alma davranışı üzerindeki etkileri. Çukurova Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 36(2), 557-569.
  • Borça, G. (2003). Bu topraklardan dünya markası çıkar mı? - Marka olmanın ABC’si. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16(3), 297-334.
  • Coşkun, N. (2004). Elektrik ticaretin gelişiminde temel dinamikler ve gelişimi önündeki engeller. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 243-257.
  • Durmaz, Y., & Bahar, R. (2011). Tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde sosyolojik faktörlerin etkisinin incelenmesine yönelik ampirik bir çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 60-77.
  • Erciş, M. S. (2010). Pazarlama iletişiminde temel yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erciş, M. S. (2011). Pazarlama iletişimi kavramları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. London: Sage Publications.
  • Kamakura, W., Wedel, M., De Rosa, F., & Mazzon, J. A. (2003). Cross-selling through database marketing: A mixed data factor analyzer for data augmentation and prediction. International Journal of Research in Marketing, 20(1), 45-65.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Wong, V., & Saunders, J. (2008). Principles of marketing. New Jersey: Financial Times Prentice Hall.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). Elektronik ticaret rehberi. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Licht, M. H. (1995). Multiple regression and correlation. Washington, D.C.: American Psychological Association.
  • Oğuz, E. S. (2011). Toplum bilimlerinde kültür kavramı. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 28(2), 123-139.
  • Önal, G. (1997). Temel işletmecilik bilgisi. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Özdemir, Ş. (2019). Girişimcilerin e-ticarete yönelik görüşlerinin incelenmesi: Aksaray ili örneği. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 1502-1527.
  • Sharma, B. (2016). A focus on reliability in developmental research through Cronbach’s alpha among medical, dental and paramedical professionals. Asian Pacific Journal of Health Sciences, 3(4), 271-278.
  • Soydal, H. (2006). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde e-ticaret. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 522-539.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2012). Using multivariate statistics. Pearson.
  • Taşkın, E. (1987). Satışçıların yönetimi. İstanbul: Der Yayınları.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Karatan 0009-0003-9975-4143

Ahmet Sarıtaş 0000-0002-3580-5592

Erken Görünüm Tarihi 3 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 4 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 22 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karatan, Ö., & Sarıtaş, A. (2024). E-Ticaret ve Geleneksel Pazarlama Karşılaştırmasında Tüketicilerin Satın Alma Kararlarının Değerlendirilmesi. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 9(1), 23-35. https://doi.org/10.52539/mad.1508502

İletişim / Correspondence                                                                                                                                                                                                                                                                         

Telefon/Phone: +90 216 280 34 81

Faks/Fax: : +90 216 280 34 95

Adres/Address: Medeniyet Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Güney Yerleşkesi B-Blok

Dumlupınar Mah. D-100 Yan Yol Kadıköy, İstanbul, Türkiye


14283            19354