BibTex RIS Kaynak Göster

Determining Steel Pipe Umbrella Arch Size by Numerical Modeling in Weak Rock Conditions: İzmir Metro Case

Yıl 2010, Cilt: 49 Sayı: 4, 3 - 11, 01.12.2010

Öz

Steel Pipe Umbrella Arch application has become prevalent during tunnel excavations especially at risky zones and weak ground conditions. The buildings on the route of tunnel can be damaged because of the settlements on the ground. In umbrella arch method pipe diameters can be changed to prevent these settlements. However, the diameter of the pipe can affect both project economy and length of time. A special machine is needed to apply 4-inch umbrella arch but smaller diameters can be applied by drilling equipment which is engaged on the excavator. Optimum umbrella arch diameter is important for preventing bending moment. Determining suitability of 2-inch umbrella arch method and conformity between obtained data and modeling study within Izmir Metro 2. Phase Constructionare discussed in this paper

ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Cilt: 49 Sayı: 4, 3 - 11, 01.12.2010

Öz

Tünel açma faaliyetleri esnasında, özellikle riskli bölgelerden geçerken ve zayıf zemin koşullarında çelik boru şemsiye kemer uygulaması yaygınlaşmıştır. Tünel güzergahında bulunan binalar, yeryüzünde oluşan oturmalar sonucu hasarlanabilmektedir. Bu hasarları önlemek için uygulanan çelik boru şemsiye kemer yönteminde, boru çapları değişebilmektedir. Ancak, hangi boru çapının kullanılacağı hem projenin ekonomisini hem de süresini etkilemektedir. 4 inç’lik çelik boru şemsiye kemer uygulamasında özel delici makine gerekirken, daha küçük çaplı boruların tünel çevresine ekskavatörlere bağlanan delici bir ekipman vasıtası ile yerleştirilmesi mümkün olabilmektedir. Uygun çelik boru çapı ise tünel önüne gelen yüklerin ve gerilmelerin karşılanmasında önem arz etmektedir. Bu çalışmada, İzmir Metrosu 2. Aşama İnşaatı kapsamında uygulanan 2 inç’lik çelik boru şemsiye kemer yönteminin uygunluğunun sayısal modelleme ile belirlenmesi ve uygulama sonucunda elde edilen verilerin, modelleme çalışması ile uyumu tartışılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78AY93DH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

C. Okay Aksoy Bu kişi benim

Turgay Onargan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 49 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aksoy, C. O., & Onargan, T. (2010). ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ. Bilimsel Madencilik Dergisi, 49(4), 3-11.
AMA Aksoy CO, Onargan T. ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ. Madencilik. Aralık 2010;49(4):3-11.
Chicago Aksoy, C. Okay, ve Turgay Onargan. “ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ”. Bilimsel Madencilik Dergisi 49, sy. 4 (Aralık 2010): 3-11.
EndNote Aksoy CO, Onargan T (01 Aralık 2010) ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ. Bilimsel Madencilik Dergisi 49 4 3–11.
IEEE C. O. Aksoy ve T. Onargan, “ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ”, Madencilik, c. 49, sy. 4, ss. 3–11, 2010.
ISNAD Aksoy, C. Okay - Onargan, Turgay. “ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ”. Bilimsel Madencilik Dergisi 49/4 (Aralık 2010), 3-11.
JAMA Aksoy CO, Onargan T. ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ. Madencilik. 2010;49:3–11.
MLA Aksoy, C. Okay ve Turgay Onargan. “ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ”. Bilimsel Madencilik Dergisi, c. 49, sy. 4, 2010, ss. 3-11.
Vancouver Aksoy CO, Onargan T. ZAYIF KAYA KOSULLARINDA UYGULANAN ÇELİK BORU ŞEMSİYE KEMER BOYUTUNUN SAYISAL MODELLEME İLE BELİRLENMESİ: İZMİR METROSU ÖRNEĞİ. Madencilik. 2010;49(4):3-11.

22562 22561 22560 22590 22558